Xazz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Heisann Skal sette sammen en ny spill pc, og tenkte da å kjøpe et Geforce 6800gt kort. Har nå et radeon 9800pro agp kort, men den nye pc'en vil være athlon64 939 med pci-express. Har tenkt på XFX geforce 6800gt til 3800 kr, eller Gainward 6800gt ultra til 4300 kr. (komplett/pcutstyr priser) Om gainward sitt er verdt pengene med tanke på ytelse vet jeg ikke. Jeg er intressert i å høre om noen har erfaringer med hvor støyende disse kortene er. Kortet skal i en støydempet Lian-li hvor resten av systemet også har blitt vurdert med tanke på støy. Har hatt en zalman heatpipe på mitt nåværende radeon9800pro kort, så det kan være en løsning å kjøpe noe lignende til et av disse kortene. Så var det om jeg vil ta meg råd til dette da Jeg har ikke noe behov for å overklokke, og etter to ati kort har jeg lyst å prøve nvidia igjen.. så ikke kom med noen ati forslag. Kommer til å bestille hovedkort samtidig, men jeg kommer sikkert heller til å kjøpe et bedre kort om et år enn å benytte meg av SLI. mvh. Xan Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 6800GT støyer en del, det jeg har gjort med mitt PoV 6800GT er å montere en nVsilencer. Det er en ny vifte til skjermkortet. Følger med bra bruksanvisning og har du mekka littebitt i PC'en før, så går det som en lek Lenke til kommentar
mylife Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har gainward 6800GT Golden sample. Knall kort. Syns ikke det støyer så ille jeg. Er vel andre ting i maskinen som bråker mer spør du meg. Om det er verdt å kjøpe gainward fremfor de andre vet jeg ikke. jeg kjøpte det fordi jeg bare MÅTTE ha det :!: Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har gainward 6800GT Golden sample. Knall kort. Syns ikke det støyer så ille jeg. Er vel andre ting i maskinen som bråker mer spør du meg. Om det er verdt å kjøpe gainward fremfor de andre vet jeg ikke. jeg kjøpte det fordi jeg bare MÅTTE ha det :!: Den eneste forskjellen på Gainward sitt GS kort og andre kort er at GS-utgaven har en annen kjøler som kjøler bedre, men også bråker en del mer. nVsilencer er vel noe av det samme, bare at den kjøler like bra (bedre?) og ikke støyer Lenke til kommentar
mylife Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Den eneste forskjellen på Gainward sitt GS kort og andre kort er at GS-utgaven har en annen kjøler som kjøler bedre, men også bråker en del mer. Jeg vet faktisk ikke, men det du sier er sikkert rett. Jeg vet for min egen del at jeg syns ikke dette kortet støyer noe særlig mer enn mitt gamle Radeon 9700 PRO kort. Dessuten mener jeg at skal man ha kort som yter det disse kortene gjør må man tåle det de evt lager av støy. På mitt 6800GT 256mb kort er ikke støy noe jeg tenker på eller legger merke til. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Vet at på Gainward kan du stille vifte hastigheten ved hjelp av Expert Tool Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noen som vet om det finnes et program som kan justere ned turtallet på vifta i 6800 GT korta? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg ville gått for XFX kortet da Gainward sitt har bedre kjøler.. mer beregnet på folk som skal overklokke. Siden du ikke skal klokke behøver du ikke über-kjøler som kan "klokkes til hellvete" Så derfor gå for XFX kortet... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg hadde et 9800pro en stund. Syntes faktisk støyen fra det var mere ubehagelig enn mitt POV 6800GT. 9800pro er nok ikke høyere i db men ligger på et høyrer toneleie. Liker litt "dypere" tone på skjermkortet Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Noen som vet om det finnes et program som kan justere ned turtallet på vifta i 6800 GT korta? Expertool kan du bruke. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Gainward sine 6800GT kort støyer verre. 30 Db eller noe, det er helt grusomt. Satt på en sånn Silencer jeg og. Og det er verdt det . Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan expert tool brukes på alle 6800gt kort? Jeg har et BFG Tech kort.... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Kan expert tool brukes på alle 6800gt kort?Jeg har et BFG Tech kort.... Ya God jul btw ! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har gainward 6800GT Golden sample. Knall kort. Syns ikke det støyer så ille jeg. Er vel andre ting i maskinen som bråker mer spør du meg. Om det er verdt å kjøpe gainward fremfor de andre vet jeg ikke. jeg kjøpte det fordi jeg bare MÅTTE ha det :!: hva fikk du i 3dmark03 med golden sample kortet ditt?? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Utifra en test mellom 6600GT kort(men du skal jo ha 6800)så kom MSI best ut med tanke på støy,den ble anbefalt for de som foretrakk en rolig PC. XFX hadde visst veldig plagsom støy på sitt 6600 GT.En på forumet her som var rimelig desperat etter ny kjøler.Han fant en på Databutikken. Lenke til kommentar
GunZozz Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 jeg har et POV 6800GT og jeg syntes det bråker som en støvsuger!har bestilt meg vannkjøling til hele systemet, klarer ikke mer bråk! Lenke til kommentar
homarus Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Noen som vet om det finnes et program som kan justere ned turtallet på vifta i 6800 GT korta? Asus har smartdoctor for å regulere viften. Jeg vet ikke om det programmet virker på andre kort, men jeg vil i utgangspunktet ikke tro det. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Virker som dette GT kortet er forholdsvis rolig, men selv har jeg ingen erfaring. Lenke til kommentar
Old_Crow Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Yo! Hva er egentlig problemet med litt lyd fra skjermkortet?? Kjører selv Gainward 6800GT Golden Sample, og dette blir jo ansett for å være "værstingen" innen støy!, men Pokker da folkens, har dere ikke lyd på spilla eller? Temmelig bad lydoppsett hvis graf.kortene deres overdøver SoundFX`en!!! Gainward har noe så genialt som heter "EXPERtool", og der kan man stille viftene til 100 % i 3d, og 50 % i 2d, og da hører man jo omtrent ikke kortet til vanlig Windows bruk. 3dMARK 03 : 12765 Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har gainward 6800GT Golden sample. Knall kort. Syns ikke det støyer så ille jeg. Er vel andre ting i maskinen som bråker mer spør du meg. Om det er verdt å kjøpe gainward fremfor de andre vet jeg ikke. jeg kjøpte det fordi jeg bare MÅTTE ha det :!: Den eneste forskjellen på Gainward sitt GS kort og andre kort er at GS-utgaven har en annen kjøler som kjøler bedre, men også bråker en del mer. nVsilencer er vel noe av det samme, bare at den kjøler like bra (bedre?) og ikke støyer der tar du grundig feil. gs kortene er laget slik at de kan klokkes uten at garantien ryker, og gs versjonen av 6800gt, kjører også på ultrahastigheter som en standard innstilling. det står faktisk i manualen at det er garantert at ultra hastighetene funker uten noen som helst problemer i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå