Gå til innhold

Hvordan sette vannblokk på cpu?

Anbefalte innlegg

jeg trenger litt hjeplt NÅ!! jeg har en mist vannblokk til sokell 939 og jeg vet ikke helt hvordan man setter den på et MSI noe2 nForce 3 ultra... kunne noen vise meg en guide hvis dette er veldig likt for alle sokler eller fortell??

svar fort!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må først ta av socket feste som sitter i hk.

Deretter må du sette blokka nedi og feste den med skruene

som fulgte med blokka.

takk... veldig masse, skal man ta av den sølv fargede dingsen som sitter unner også??

hele flaten der CPUen skal stå skal være

ren for den plastik delen som holder CPU vifta fast.

Det skal være dt eneste du trenger å gjøre tror jeg.

Endret av {Zevz}
Lenke til kommentar

i manualen står d at den ikke egentlig er festet, men at en seneren skal gjøre d slik at man kan sette på kjøleribben på cpuen... men på mitt er den festet fra før av, og den sitter ganske godt...

post-224-1103676960_thumb.jpg

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

Har et MSI K8N Neo Platinum s754.

Skulle te av plata når jeg monterte prommy'n for å klokke litt..

Bruk hårføneren, men vær VELDIG forsiktig..

Du må ikke føne på samme sted hele tiden, prøv og vri den fra toppen av plata, så ned, og opp osv. Hvis ikke kan du svi hw'n.

Til slutt vil du kjenne at bakplaten slipper sakte(limet er seigt, så dra den rolig av)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å fjerne denne bakplata (ved montering av VANNkjøling), den er jo med på å stive av området rundt cpu. Hvis du bruker små gjengestaver eller hva det kalles, så kan du bare skru dem rett ned i denne plata for deretter å tre over vannblokka med tilbehør. Du kan til og med bruke vanlige skruer hvis du fester mutterene på disse og trer dem ned over vannblokken før du skrur dem ned i metallblokken, men det er litt mere knotete.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt vitsen med å fjerne denne bakplata (ved montering av VANNkjøling), den er jo med på å stive av området rundt cpu. Hvis du bruker små gjengestaver eller hva det kalles, så kan du bare skru dem rett ned i denne plata for deretter å tre over vannblokka med tilbehør. Du kan til og med bruke vanlige skruer hvis du fester mutterene på disse og trer dem ned over vannblokken før du skrur dem ned i metallblokken, men det er litt mere knotete.

Det er jo også en mulighet.. men hvis skruene som fulgte med vannblokken er for store, må du nokk fjerne den. Men uansett så tåler hovedkortet det

Lenke til kommentar

Jeg ville nå absolutt forsøkt å beholde den avstivningsplata bak CPU-sokkelen.

Har du den på plass, så oppnår du en bedre fastspenning av blokka, uten at hovedkortet bøyer seg nevneverdig.

Plata er tross alt laget nettopp for det formålet.

Det uheldige er at gjengene i "mutterne" på plata er tommegjenger / amerikanske gjenger, så de (metriske) skruene som vanligvis følger med blokkene, ikke passer. Det kan nok la seg gjøre å gjenge disse opp til 3mm gjenger, men NB! Dette har jeg ikke forsøkt selv, så dermed blir det bare et forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...