Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!

Ingar

Anbefalte innlegg

Prøvde videosamtale, faktisk for første gang, i dag. Mellom N80 og K800i.

Kvaliteten var virkelig ELENDIG. Skal det være sånn? La ikke merke til om jeg hadde bra eller dårlig dekning, bare at kvaliteten var elendig.

Elendig videotelefoni (som attpåtil ikke slår ann) og bittelitt høyere nedlastningshastigheter kan da virkelig ikke være grunn nok til å bygge et helt nytt mobilnett.... Virkelig ikke imponert over UMTS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten var virkelig ELENDIG. Skal det være sånn? La ikke merke til om jeg hadde bra eller dårlig dekning, bare at kvaliteten var elendig.

Elendig videotelefoni (som attpåtil ikke slår ann) og bittelitt høyere nedlastningshastigheter kan da virkelig ikke være grunn nok til å bygge et helt nytt mobilnett.... Virkelig ikke imponert over UMTS.

6932694[/snapback]

jeg synes videosamtaler er elendig, prøvde fra en N73 til en N73 og fra en N73 til en K800i, kvaliteten var elendig på begge telefoner, veldig kornete og hakket mye. Dessuten må 3G-dekningen være veldig god for at det i det hele tatt skal fungere. Hadde jeg vært netcom/telenor hadde jeg droppet 3G, brukt EDGE for alt det er verdt og ventet på neste standard (glemt navnet nå men ;) ).

Lenke til kommentar

6932694[/snapback]

har gjort tilsvarende forsøk med z800i og 6680 uten at jeg var imponert, men moro var det. Tror de andre på høgskolen så litt rart på meg og en kamerat når vi gikk frem og tilbake med telefonene hehe.

Lenke til kommentar
har gjort tilsvarende forsøk med z800i og 6680 uten at jeg var imponert, men moro var det. Tror de andre på høgskolen så litt rart på meg og en kamerat når vi gikk frem og tilbake med telefonene hehe.

6934036[/snapback]

Hehe, ser det for meg ja. Var litt mindre utsatt for "publisitet" her i huset, men så nok fortsatt rart ut.

Sier egentlig sitt det. Etter en lang periode på markedet, med fler og fler 3g-mobiler, ser man på videotelefoni fortsatt som bare noe tull, som man kan prøve litt for morroskyld og slikt.

Jaja, HSDPA (eller annen rekkefølge på bokstavene?) bør vel være relativt mye bedre. UMTS ser for meg bare ut som et mislykka mellomledd.

Lenke til kommentar

6934036[/snapback]

Hehe, ser det for meg ja. Var litt mindre utsatt for "publisitet" her i huset, men så nok fortsatt rart ut.

Sier egentlig sitt det. Etter en lang periode på markedet, med fler og fler 3g-mobiler, ser man på videotelefoni fortsatt som bare noe tull, som man kan prøve litt for morroskyld og slikt.

Jaja, HSDPA (eller annen rekkefølge på bokstavene?) bør vel være relativt mye bedre. UMTS ser for meg bare ut som et mislykka mellomledd.

6936718[/snapback]

jeg og. Vi vurderte nesten å ha videooverføring fra forelesningene hehe...men dekningen var for dårlig.

Lenke til kommentar

6932694[/snapback]

Hvilken telefon var det du brukte?

Jeg prøvde tidligere med en n70 og 6280, og det fungerte bra, med ok kvalitet.

Har nå en k800i, der er kvaliteten dårligere, mener jeg. Bildet er veldig kornete, og tåler ikke bevegelse, før bildet blir helt uklart.

Så kvaliteten er nok ikke den helt store.

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Skrev da N80 og K800i :)

Hmm, mulig at det er SE som ikke er så gode på dette da? Bare gjetting altså, men utifra det du sier. Er jo kjent at SE ikke kan det med videokamera..

6939540[/snapback]

Den dagen jeg prøvde med 2x 6280, var kvaliteten ok, men ikke all verden.

Testet i dag med 2x K800= Vil engang ikke skrive noe om det :cry:

Lenke til kommentar

6939540[/snapback]

Ok, lurte mer på hvilken telefon du brukte, og da tenkte jeg at du brukte kun en av de, hadde vel ikke et helt klart øyeblikk, samt dårlig lesing av meg.

Uansett, det er kjipt at kvaliteten er såpass dårlig hos de fleste (alle). Dermed er det jo ikke særlig rart at mange mener videotelefoni vil bli en stor flopp. Hadde de evnet å fått til skikkelig kamera, mener jeg at videotelefoni kunne blitt atskillig mer utbredt.

Når det gjelder det tekniske, er jeg ikke noen spesialist. Om det er nettet, eller telefonene som er problemet som gir dårlige bilder, skal jeg ikke si for sikkert.

Lenke til kommentar
Har faktisk ennå ikke kjøpt en 3G-telefon, og jeg ser faktisk ikke en god grunn til det heller. Riktignok, kan jo ikke kjøpe en ordentlig god telefon uten 3G lenger.

6956369[/snapback]

MEN, det er vel ingen grunn til ikke å ha det heller, ettersom de store operatørene har gratis bruk av videotelefoni. Koster jo ikke deg noe. Alle/de fleste nye telefoner har 3G.

Lenke til kommentar

6939540[/snapback]

Ok, lurte mer på hvilken telefon du brukte, og da tenkte jeg at du brukte kun en av de, hadde vel ikke et helt klart øyeblikk, samt dårlig lesing av meg.

Uansett, det er kjipt at kvaliteten er såpass dårlig hos de fleste (alle). Dermed er det jo ikke særlig rart at mange mener videotelefoni vil bli en stor flopp. Hadde de evnet å fått til skikkelig kamera, mener jeg at videotelefoni kunne blitt atskillig mer utbredt.

Når det gjelder det tekniske, er jeg ikke noen spesialist. Om det er nettet, eller telefonene som er problemet som gir dårlige bilder, skal jeg ikke si for sikkert.

6953485[/snapback]

Ordentlig kamera? K800i har 3,2 mpx kamera som er såpass bra at det har satt standarden for mobilkamera. Hvor mye bedre vil du ha det?

Lenke til kommentar

Har et problem med min nye Nokia 6103 her!! hmm.gif

Jeg vil endre menyfremvisningen fra liste til rutenett! I instruksene står det følgende:

Velg Meny for å få tilgang til menyen. Hvis du vil endre menyvisningen, velger du Valg > Hovedmenyvisn. > Liste eller rutenett

Det skal jo være såre enkelt, men problemet er: Jeg finner ikke valg!

Det står ikke noe om dette på instillinger eller noe slikt, hvor finner jeg Valg?

Takker for svar!

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...