Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!

Ingar

Anbefalte innlegg

Ok, jeg sitter mellom valget N73 og K800i, er lei min K750i nå :) Men Jeg har prøvd N70 en god stund og den var skuffende.

Hvordan er Mp3 spilleren på N73 i forhold til N70? vet N70 ikke har en skikkelig mp3-spiller-system ;) K800 har vel softwaren til walkman telefonene?

6730583[/snapback]

Jeg hadde lik deg en K750i før jeg kjøpte N73. Jeg hadde lyst på flere valgmuligheter ift snarveier og programvare, samt bedre video, derfor valgte jeg N73, MEN på mp3/radio er faktisk K750i vesentlig bedre. Du må inn på mediespilleren for å skifte radiokanal, skifte sang eller spole (du kan evt kjøpe headsett som kan skifte sang/spole, men radioen må du fremdeles helt inn for å søke til ny kanal med. Attpåtil mangler RDS, noe jeg synes er kjipt som ofte kjører tog. Lydkvaliteten er også dårligere med medfølgende headsett enn K750i. På radio/mp3, batterikapasitet og hastighet så savner jeg K750i, mens på så og si alt annet er N73 er fin oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså da er K800 bedre, siden den er en oppdatering fra K750, som da er bedre enn N73 på flere punkt, jeg mener dette med N73 ikke var det beste fra nokia, hadde de fikset tregheten, rds-støtte, batterilevetid, skikkelig stereo o.l.

Jeg antar det blir K800 på meg, billigere og bedre :)

Lenke til kommentar
Altså da er K800 bedre, siden den er en oppdatering fra K800, som da er bedre enn N73 på flere punkt, jeg mener dette med N73 ikke var det beste fra nokia, hadde de fikset tregheten, rds-støtte, batterilevetid, skikkelig stereo o.l.

Jeg antar det blir K800 på meg, billigere og bedre :)

6738189[/snapback]

K800i er bedre enn N73 fordi K800i er en oppdatering fra K800i? :hmm:

Blir feil uansett å si at K800i er bedre, men til ditt formål, mulig :)

Lenke til kommentar

Jeg skrev feil der, mente selvfrølgelig K750i :)

K800 er bedre enn N73 siden den faktisk har hurtighet, god lydgjengivelse, inkl rds-støtte. N73 er treg og lyden er heller laber (da jeg henviser til amobil sin test) bestpic-funksjoen på N73 er noe dårlig og kunne blitt gjor nnerledes, den kunne også fått Wlan når de først drev på en telefon som dette, dog er ikke dette så viktig.

Jeg skulle heller sett at N73 var mer en krysning av N80 og N93 i N73-størrelse og design :)

Det største plusset med N73 er skjermen, synd K800 ikke har fått større skjerm :(

Lenke til kommentar
Det kan godt være altså, jeg er ikke så inn i dette med FW og slikt, håper mokia velger å utbedre den litt med en n73i-versjon eller noe slik som, der igjen ville få de manglene funksjonene som der igjen k800i har, og kanskje til og med wlan ;)

6742068[/snapback]

Kommer nok ingen N73i nei, men kommer alltids oppfølgere på løpende bånd, og siden det er Nokia slipper man å vente ett år på den.

Har hørt at stereohøytallerne på N73 ikke er så ille. Det er i hvert fall ikke noe som er viktig for meg, bruker aldri mobilen som stereoannlegg :)

Lenke til kommentar

Selv med stero-høytallerene til N73 vinner K750i i kvalitet og lydgjengivelse?

Det må jeg si er dårlig fra nokia sin side, svært dårlig at de ikke har jobbet mer med de og gjort de bedre, synd at nokia har gjort feilen å slippe N73 for tidlig, om de hadde oppgradert den litt slik at vi fikk hastigheten på N93 og bestpic-funksjonene til nokia er grei nok, men kunne godt ha blitt fikset litt på, som 5 bilder, istedet fro stusselige 3stk..

Muligheten for Wlan burde vært tilstede også..

Lenke til kommentar
Selv med stero-høytallerene til N73 vinner K750i i kvalitet og lydgjengivelse?

Det må jeg si er dårlig fra nokia sin side, svært dårlig at de ikke har jobbet mer med de og gjort de bedre, synd at nokia har gjort feilen å slippe N73 for tidlig, om de hadde oppgradert den litt slik at vi fikk hastigheten på N93 og bestpic-funksjonene til nokia er grei nok, men kunne godt ha blitt fikset litt på, som 5 bilder, istedet fro stusselige 3stk..

Muligheten for Wlan burde vært tilstede også..

6750909[/snapback]

Husk at det er faktisk snakk om en mobil til "bare" 4000 kr. For pengene gir den deg mye mer enn f.eks. K800i, som du sammenligner den med, synes nå jeg.

Det jeg mente med å bruke den som stereoanlegg; bruker dere virkelig telefonenes eksterne høytallere til å høre på musikk ofte

Hadde N73 skullet by på wlan, raskere prosessor og mer hadde den blitt enda dyrere, og heller ikke like liten. Da hadde den blitt: Ja, N93.

Lenke til kommentar
Det burde være mulig å endre på CPU-kraften selv om det ikke skal påvirke designet?

Mulig Wlan ville påvirket størrelsen, men vi har da andre modeller dra andre produsenter med Wlan som ikke er så mye større :hmm:

6751630[/snapback]

Du mener man finner en mobil på N73 sin størrelse, med avansert os, 3,2 megapikselkamera, minst 2,4" skjerm, wlan, over 300 mhz prosessor osv?

Tror ikke den finnes her i nærheten :)

Lenke til kommentar

Den kan umlig være så veldig vanskelig å lage en tlf på f.eks størrelsen til K800i, også legge til Wlan.

En mobil-CPU kan da ikke bli vanvittig mye større grunnet at den er kraftigere.

alt i alt, størrelsen kan ikke bli veldig påvirket, litt bredere kanskje..

Lenke til kommentar
Den kan umlig være så veldig vanskelig å lage en tlf på f.eks størrelsen til K800i, også legge til Wlan.

En mobil-CPU kan da ikke bli vanvittig mye større grunnet at den er kraftigere.

alt i alt, størrelsen kan ikke bli veldig påvirket, litt bredere kanskje..

6754229[/snapback]

Så hvorfor er da N93 stor? Tror du ikke Nokia hadde villet ha den mindre om de kunne? Og hvis det er så lett å få mye på liten plass, hvorfor har da K800i blitt så mye større enn K750i og K700i? Og hvis det ikke er så vanskelig å lage det du sier, hvorfor har ingen gjort det da?

:)

Lenke til kommentar

Som eier av K800i sier jeg bare, VELG N73, joystikken på K800i er samme elendigheten som på tidligere SE modeller ser det ut til. Min var kjøpt torsdag og allerede lørdag begynte joystikken å lage lyder/bli treg :cry:

ja det er flere som har måttet sende inn sine under en mnd etter at de har kjøpt dem :no:

Lenke til kommentar
Kostnader stopper vel det meste, og om de vil, kan de lage en mindre type, men da måtte vi sikkert ha betalt det dobbelte, N80 er da ikke like stor som N93, f.eks, ogf de er veldig like.. Forskjellen er vel hvoedskalig kameraet.. ?

6754388[/snapback]

Husk at kamera på N93 tar stor plass. Optisk zoom og slikt. Er jo bare å se på bildet av den, så ser man hvor stor plass kameradelen tar.

Ellers er de ikke bare like nei. N93 har jo som nevnt den prosessoren vi gjerne skulle sett i N73, den har større batteri, egen grafikkprosessor (som du har ytret glede over i en annen mobil, annen tråd tror jeg), så det er en del viktige forskjeller. Skjermen er jo også større, og det tar selvfølgelig plass.

Tror altså, som skrevet i noen poster nå, at det ikke er så lett å lage den mobilen du er ute etter. Vil du ha virkelig alt så er N93 det riktige, men overlever man ikke størrelsen og prisen må man leve med noe tregere prosessor, leve uten wlan og heller gå for N73 :)

Samtlige er både langt bedre, og gir mer for pengene, enn K800i, synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...