Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!

Ingar

Anbefalte innlegg

Etter at broren min sendte inn melding om at telefonen var tapt til Gjensidige har han fått dette brevet (Se vedlegg).

Vi trodde da at forsikringen dekket dette?  :dontgetit:

Han vet heller ikke om den ble stjålet fra lommen hans, men vi meldte at den ble mistet.

Hva kan vi gjøre?  :(

Han trenger en ny telefon  :ermm:

6215270[/snapback]

problemet er at han i brevet har skrevet(ihvertfall sterkt antydet) at han mistet mobilen og at den IKKE ble stjålet...

hvis man bruker slike vage antydninger ovenfor forsikringsselskapet tolker de det alltid i sin favør, og har dermed rett i sin påstand, nemlig at:

1. Broren din mistet mobilen sin

2. Forsikringsselskapet dekker ikke mobiler som blir mistet

-DE VINNER-

Hadde broren din derimot skrevet at mobilen hans ble stjålet ut av lomma hans ville han fått dette dekket fra selskapet(forutsatt at han anmeldte forholdet)

Det han kan gjøre nå(litt usikker på om det er mulig), er å kontakte forsikringsselskapet og klare opp i forholdene og presisere at den mest sannsynlig ble stjålet ut av lomma, og anmelde forholdet...

Må nesten bare høre med selskapet om det er mulig å presisere forklaringen i ettertid.

-TJ

6233741[/snapback]

Jaja, han har nå sendt et klagebrev til Gjensidige, får se hvordan det går.

Er litt rart at Gjensidige ikke dekker dette, når Netcom's forsikring dekker.

6234588[/snapback]

Det er litt forskjell på forsikringene... husker når en jeg kjenner hadde mistet telefonen sin mens han jogget til Telenor og sa det som det var og da spurte de: Kan det hende at noen som var i nærheten har stjålet den fra deg da? Isåfall har du forsikring...

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6280 har i likhet med ca. alle mobiler på markedet ikke direkte 3,5 mm utgang. Du får dog kjøpt adaptere som gjør susen.

Amobil sier at mp3-spilleren er blant de beste på markedet, like god som Walkman-serien til SE om ikke bedre. Selv har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
6280 har i likhet med ca. alle mobiler på markedet ikke direkte 3,5 mm utgang. Du får dog kjøpt adaptere som gjør susen.

Amobil sier at mp3-spilleren er blant de beste på markedet, like god som Walkman-serien til SE om ikke bedre. Selv har jeg ikke prøvd.

6274396[/snapback]

Lyden er på samme nivå som Qtek S100, og ja, begge disse telefonene knuser "alle"(om ikke flere) mobilene lydmessig, men selve mp3-spiller til 6280 er mye dårligere enn SE sin W-serie.

Blax:

Det er en AD-46 lydadapter du trenger

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar
men selve mp3-spiller til 6280 er mye dårligere enn SE sin W-serie.

6274488[/snapback]

Har ikke prøvd noen av dem, men har hørt at det der ikke er riktig. Hva gjør mp3-programvaren i W-serien bedre enn den i 6280?

6274600[/snapback]

Med W800 kan man søke etter artister, album, spor.

Det kan man ikke med 6280, kun hele søk.

Man kan velge å spille full album, én artist, spilleliste.

Det kan man ikke med 6280, kun den spillelisten man har laget.

Lenke til kommentar

Jepp, kan hende det. SE sine W er jo en mp3 mobil :)

Skal i veg å kjøpe Nokia 6280 snart, eller så venter jeg på 6233, men synes den kanskje ser litt tam ut. Vet ikke jeg :p

Ser at det er MANGE som har hatt problem med sin 6280 :hmm:

Endret av Blax
Lenke til kommentar
Skal i veg å kjøpe Nokia 6280 snart, eller så venter jeg på 6233, men synes den kanskje ser litt tam ut. Vet ikke jeg :p

Ser at det er MANGE som har hatt problem med sin 6280  :hmm:

6274748[/snapback]

Ja, mange som har hatt problemer.

Det var det 1. og 2. partiet det var mye kødd med + de nye Telenorlåste.

Har en med Tele2 nå, funker veldig bra, selvom det ikke er den nyeste FW som er V03.65, min har V03.60.

Lenke til kommentar
Okei. Tenker jeg kjøper en på Elkjøp med Netcom Youngtalk.

6274853[/snapback]

Du kan likegjerne spørre om å få "kjenne på" flere telefoner hvis du får lov til det.

Da kan du sikre deg en 6280 uten slark, som meg :love:

6275184[/snapback]

Ok, hva skal man se etter da? Feil altså...

Lenke til kommentar
Okei. Tenker jeg kjøper en på Elkjøp med Netcom Youngtalk.

6274853[/snapback]

Du kan likegjerne spørre om å få "kjenne på" flere telefoner hvis du får lov til det.

Da kan du sikre deg en 6280 uten slark, som meg :love:

6275184[/snapback]

Ok, hva skal man se etter da? Feil altså...

6277954[/snapback]

Sjekk at den sitter skikkelig, uten at noen deler er skikkelig løse.

Lenke til kommentar
Som oftest kan kan overføre uten noe program, da det er eget program i windows for fil-deling, men du ska da ha fått med en cd til telefonen din, du kan bruke sofwaren du har på den..

6283094[/snapback]

Du får ikke med noe software når du kjøper en E700 :mad:

Av en eller annen ubegripelig grunn er det ikke mulig å sende annet enn visittkort med infrarøden til E700. Har prøvd utallige ganger selv med min.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...