Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!

Ingar

Anbefalte innlegg

I begynnelsen syntes jeg at joystick-erstatningen på W810i var genial, men nå er jeg ekstremt misfornøyd med den. Knirkete og dårlig. Noen andre som sliter med det samme?

6167295[/snapback]

Den knirker litt ja, men jeg legger ikke spesielt merke til det. Ville uansett om den knirket eller ikke valgt den framfor en w800 med joystick.

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok også foretrukket den "joystick erstatteren" som W810i har fått, fremfor joysticken som er på K750/w800i, synd de ikke har valgt å prøve noe nytt på seneste modellene, muligens SE fortrekker joysticken fremfor kanppene, da jeg ikke helt fatter dette..

Jeg setter litt pekepinn på sonyericsson sine nyeste modeller, rart de ikke har valgt å vidreføre W810i erstaningen for joysticken, har dette virkelig ikke blitt noen spesiell suksess?

Foretrekker folket en dårlig løsning, fremfor en helt ny og forbedret løsning, som FORTSATT kan oppgraderes og forbedres..

Lenke til kommentar

Finnes det et nettsted som har oversikt over salg av mobile modeller, altså en side som viser statistikk over hvilke modeller som har blitt solgt mest osv. eller er det her noe selskapene holder for seg selv

Lenke til kommentar
Jeg ville nok også foretrukket den "joystick erstatteren" som W810i har fått, fremfor joysticken som er på K750/w800i, synd de ikke har valgt å prøve noe nytt på seneste modellene, muligens SE fortrekker joysticken fremfor kanppene, da jeg ikke helt fatter dette.. 

Jeg setter litt pekepinn på sonyericsson sine nyeste modeller, rart de ikke har valgt å vidreføre W810i erstaningen for joysticken, har dette virkelig ikke blitt noen spesiell suksess?

Foretrekker folket en dårlig løsning, fremfor en helt ny og forbedret løsning, som FORTSATT kan oppgraderes og forbedres..

6203594[/snapback]

"Joystick"-løsningen på S700 fungerer utmerket, enda telefonen er to år gammel snart og har vært mye brukt. Ang. joystick som på W810 så tror jeg SE foretrekker den, spesiellt siden den tar mindre plass på printen. Mener det var Eldar som påpekte at den siste generasjon joystick er hermetisk lukket for støv og dermed skulle ha like lang levetid som knappene.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Er litt etter hvilke målgrupper det er til..

- Menn som har fysisk arbeid (snekker, murer osv) velger ofte Nokia 5140i eller Siemens M75 pga. de tåler noe mer.

- Eldre folk eller damer over 40 velger ofte Nokia 6101 eller en liknende telefon siden den er enkel i bruk og har store, fine taster.

- 14 åringer som skal ha sin første mobil velger garantert en W-telefon hvis man er gutt eller en klapptelefon/slidetelefon hvis man er jente.

- Ungdom varierer litt mer, men Nokia's N-serie og SE W8xx og K750 er det mange som velger.

Bare noe jeg føler utifra der jeg jobber. :)

Lenke til kommentar

Etter at broren min sendte inn melding om at telefonen var tapt til Gjensidige har han fått dette brevet (Se vedlegg).

Vi trodde da at forsikringen dekket dette? :dontgetit:

Han vet heller ikke om den ble stjålet fra lommen hans, men vi meldte at den ble mistet.

Hva kan vi gjøre? :(

Han trenger en ny telefon :ermm:

Lenke til kommentar

- Menn som har fysisk arbeid (snekker, murer osv) velger ofte Nokia 5140i eller Siemens M75 pga. de tåler noe mer.

- Eldre folk eller damer over 40 velger ofte Nokia 6101 eller en liknende telefon siden den er enkel i bruk og har store, fine taster.

- 14 åringer som skal ha sin første mobil velger garantert en W-telefon hvis man er gutt eller en klapptelefon/slidetelefon hvis man er jente.

- Ungdom varierer litt mer, men Nokia's N-serie og SE W8xx og K750 er det mange som velger.

6214543[/snapback]

Man er vanligvis litt yngre enn 14 når man får sin første mobiltelefon i disse dager. ;)

Edit: Megafeil.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

6214543[/snapback]

Man er vanligvis litt yngre enn 14 når man får sin første mobiltelefon i disse dager. ;)

Edit: Megafeil.

6215388[/snapback]

Vel, ja.. kanskje nedi 10-12 år... har til og med hatt foreldre i butikken som skal kjøpe en mobil til en 7-åring... Da spurte jeg hva han trengte telefonen til og det var såklart SPILL... ;)

Lenke til kommentar

Hehe.. Sjuk verden har blitt.. Jeg er 17 år, og var en av de første på barneskolen med mobiltelefon.. Jeg ble 11 år den gangen, gikk i femte klasse.

Var ingen i klassen som hadde mobil tilbake den gang.

Men i går så jeg en liten gutt med en splitter ny W810i..

Jeg vet at gutten går i andre klasse.

Dette synes jeg blir for drøyt.. TRENGER de mobiltelefon? Eller er det paranoide foreldre med alt for mye penger som gir de disse?

For min del, så kan jeg forstå behovet ved reise eller lignende..

Lenke til kommentar

Bare en liten ting her.

Søsteren min kom hjem fra Mexico hvor hun fikk frastjålet mobilen. Vi finner ut at hun har tilsammen tre forsikringer som dekker dette. Reiseforsikring, forsikring hos Telenor og en hos Vesta.

Er jo logisk at hun ikke skal få penger for samme telefon flere ganger, og regner med at det er slik det er, men når hun betaler forsikring til flere steder, har hun ikke krav på noe av alle? Lurer mest av nysgjerrighetens skyld :)

Lenke til kommentar
Bare en liten ting her.

Søsteren min kom hjem fra Mexico hvor hun fikk frastjålet mobilen. Vi finner ut at hun har tilsammen tre forsikringer som dekker dette. Reiseforsikring, forsikring hos Telenor og en hos Vesta.

Er jo logisk at hun ikke skal få penger for samme telefon flere ganger, og regner med at det er slik det er, men når hun betaler forsikring til flere steder, har hun ikke krav på noe av alle? Lurer mest av nysgjerrighetens skyld :)

6226794[/snapback]

Hmm... det var godt spørsmål.

Jeg vil tro at det står noe i vilkårene hennes om at man kun kan få utbetalt det på en forsikring og/eller at forsikringen ikke gjelder hvis man har flere eller noe sånt?

I praksis hvis ikke det står har hun jo egentlig krav på noe fra alle.

Lenke til kommentar
Etter at broren min sendte inn melding om at telefonen var tapt til Gjensidige har han fått dette brevet (Se vedlegg).

Vi trodde da at forsikringen dekket dette?  :dontgetit:

Han vet heller ikke om den ble stjålet fra lommen hans, men vi meldte at den ble mistet.

Hva kan vi gjøre?  :(

Han trenger en ny telefon  :ermm:

6215270[/snapback]

problemet er at han i brevet har skrevet(ihvertfall sterkt antydet) at han mistet mobilen og at den IKKE ble stjålet...

hvis man bruker slike vage antydninger ovenfor forsikringsselskapet tolker de det alltid i sin favør, og har dermed rett i sin påstand, nemlig at:

1. Broren din mistet mobilen sin

2. Forsikringsselskapet dekker ikke mobiler som blir mistet

-DE VINNER-

Hadde broren din derimot skrevet at mobilen hans ble stjålet ut av lomma hans ville han fått dette dekket fra selskapet(forutsatt at han anmeldte forholdet)

Det han kan gjøre nå(litt usikker på om det er mulig), er å kontakte forsikringsselskapet og klare opp i forholdene og presisere at den mest sannsynlig ble stjålet ut av lomma, og anmelde forholdet...

Må nesten bare høre med selskapet om det er mulig å presisere forklaringen i ettertid.

-TJ

Lenke til kommentar

Vi trodde da at forsikringen dekket dette?  :dontgetit:

Hva kan vi gjøre?  :(

Han trenger en ny telefon  :ermm:

6215270[/snapback]

problemet er at han i brevet har skrevet(ihvertfall sterkt antydet) at han mistet mobilen og at den IKKE ble stjålet...

hvis man bruker slike vage antydninger ovenfor forsikringsselskapet tolker de det alltid i sin favør, og har dermed rett i sin påstand, nemlig at:

1. Broren din mistet mobilen sin

2. Forsikringsselskapet dekker ikke mobiler som blir mistet

-DE VINNER-

Hadde broren din derimot skrevet at mobilen hans ble stjålet ut av lomma hans ville han fått dette dekket fra selskapet(forutsatt at han anmeldte forholdet)

Det han kan gjøre nå(litt usikker på om det er mulig), er å kontakte forsikringsselskapet og klare opp i forholdene og presisere at den mest sannsynlig ble stjålet ut av lomma, og anmelde forholdet...

Må nesten bare høre med selskapet om det er mulig å presisere forklaringen i ettertid.

-TJ

6233741[/snapback]

Jaja, han har nå sendt et klagebrev til Gjensidige, får se hvordan det går.

Er litt rart at Gjensidige ikke dekker dette, når Netcom's forsikring dekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...