Gå til innhold

USB 2 portene kjører USB 1-hastighet

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei der!

Sitter her med et Epox 8RDA+ hovedkort med 4 USB 2- porter. Har kjøpt meg en slik USB 2 lagringsenhet som kommer opp som egen partisjon når jeg kobler den til en av de tigjengelige portene bak på hovedkortet.

Når jeg kobler til den får jeg beskjed om at det ikke er lagt inn en USB 2 vertskontroller, og derfor kjører den på USB 1- hastighet.

Har Windows XP Pro+ SP 2+ nForce 5.10+ ellers siste drivere.

Hva skal jeg gjøre for å få USB-portene til å yte USB2- hastighet?

Mvh. Øystein

PS: Standard OpenHCD USB-vertskontroller er den vertskontrolleren som står under samtlige av mine USB2-porter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen i enhetsbehandlingen som det er et gult tegn på?

Fikk du meg USB kabel eller bruker du en du hadde liggende?

Fikk opp et gult tegn ja(regnere med at dette er ukjent maskinvare). Prøvde å oppdatere den vha. nForcedriverne, og nå har enheten havnet under Universal Seriell Busskontroller som Standard Utvidet PCI til USB-vertskontroller. Under Universal Seriell Busskontroller i enhetsbehandling ser jeg i tillegg til det nevt ovenfor 2 stk Standard OpenHCD USB-vertskontroller og 3 stk USB-rothub.

Bruker ikke USB-kabel i forbindelse med USB-lagringsenheten. Den kobler jeg bare direkte inn i USB-porten på baksiden av kabinettet.

Jeg snakker om denne USB lagringsenheten: http://www.sandisk.com/retail/cruzer-micro.asp

Har som sagt 4 USB 2.0-porter på integrert i hovedkortet, i tillegg til 2 ekstra porter festet med ledning fra hovedkortet til en av PCI-slottene.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
visst det ikkje funka etter du har oppdatert usb driverane, so berre slett dei og restart pc`en. Da installera dei sei på nytt med dei nyaste drivarane. Det va det siste som funka med mej iallefall :yes:

Men uansett; hvor stor overføringshastighet skal jeg i teorien få med den lagringsdingsen jeg ga link til ovenfor med USB2.0?

Nå tar det jo et minutt for å kopiere 10 musikkfiler på rundt 3 Mb hver. Synes d er litt i det tregeste laget jeg...

Skal ikkje USB2.0 støtte opptil 450 Mb per sekund?

:roll:

Lenke til kommentar

du burde få en beskjed om at "a low speed device is connected to a high speed device" da burde støtter som sagt ikkje den eine enhet meir en 1.1 usb eller drivarane ekje riktig installert. Den teoretiske overførings hastigheten er 480 mbit/s

Endret av kaldt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...