Unexpected89 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 jeg skal kjøpe en jule gave til meg selv og da står jeg mellom apple sin ipod mini og creative sin zen. hvilken er det beste kjøpet? er det noen andre mp3spillere som er like bra eller bedre i en pris på ca 2000kr? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 ipod: 4gb, liten batteritid creative zen micro: 5gb, lengre batteritid selv har jeg valgt creative zen micro og får den på julaften Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 + at Ipod er ufattelig mainstream, equals, du går for Zen Micro Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 +Creative zen micro finnest i flere farger enn iPod Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 det negative med zen er vel at du ikke kan bruke den som ekstern disk.. veit ikke hvordan det er med ipod men Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har begge to, og må si at jeg er mest fornøyd med Zen Microen... Spesielt fordi det var en bedre bundle (Limited Ed.), samt at du får 1GB mer til en billigere penge. Batterikap. er jo som natt og dag. Ipod Mini er en hype av dimensjoner... CTJB Zen Micro er en svært bra MP3-spiller som jeg er meget fornøyd med... Eneste jeg er redd for er at Creatives utstyr sjelden varer lenge... jeg jobber med dette og det blir SVÆRT mye krediteringer og service på disse varene fra Creative - Så sånn sett tror jeg Ipod'n er ett bedre valg, rent kvalitetsmessig og materialmessig. Men du må prøve begge, lydkvaliteten er veldig bra på begge, men litt forskjellig til forskjellig type musikk, uansett hva EQ-settings er... Så hør til ditt bruk! Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Zen Microen er mindre, har bedre batteri tid, 1gb mer lagring, billigere, bedre rustet mot skade og ser tøffere ut. Ipod er kraftig oppskrytt. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det finnes en kategori for mp3spillere: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=203 Hvis jeg absolutt skal velge mellom ipod mini og zen micro må det bli zen. Selv har jeg akkurat kjøpt Archos XS200 som jeg igjen synes er MYE bedre enn disse to! Kan nevne 20Gb, samt at den er mindre enn de to andre. Prisen er heller ikke så gale ca. 2500kr. Dere kan kikke på den bl.a her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11222 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22857 Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 For de fleste på forumet så er nok zen det dessidert beste valget, men ipoden er nok mer brukervenlig. Etter å hå prøvd begge så er det bedre spek på zen men jeg synes det ikke er litt lett å bruke som ipod. Lenke til kommentar
Unexpected89 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 takk for hjelpa, men jeg kjøper ikke noen av delene og kjøper en zen touch isteden. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 zen touch er jo dårligere enn ipod da, men den er billigere. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Zen Microen er mindre, har bedre batteri tid, 1gb mer lagring, billigere, bedre rustet mot skade og ser tøffere ut. Ipod er kraftig oppskrytt. Zen micro 108 gram 8,4 x 5,1 x 1.9 iPod mini 103 gram 9,1 x 5,1 x 1,3 cm Zen har helt klart flere funksjoner. iPod har firewire, Zen kun USB. iPod funker som ekstern hardisk ja, men da er alle musikkfilene skjult. Er bare å huke av show hidden files i folder-options i windows så kan du se alle filene på din iPod og kopiere til din maskin. Men det er jo uansett bet å bruke iTunes ettersom dette funker utrolig bra! Lenke til kommentar
Unexpected89 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 er det noen lyd messig forskjell på zen micro og zen touch eller? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Flyttet til MP3spillere. Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Test av iPod mini vs. Creative Zen Micro http://www.ipod1.no/modules.php?name=Revie...howcontent&id=6 Ville nok absolutt gått for iPod mini jeg da, har holdt i Zen og brukt den i fem minutter. Det var nok, kan ikke sammenlignes med iPod mini. Hvis jeg skulle bestilt nå, ville jeg ventet til etter jul. Da kommer det nok ny iPod mini modell. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Den testen der skulle ikke blitt gjort/lagd av en som elsker i-pod og hater creative over alt på jord! Jeg blir faktisk bare, ja dere vet når jeg sitter og leser....han fremhever det som ipod er bedre i..... "Designet og følelsen man har når man bruker denne spilleren er absolutt ikke like bra som iPod minien. Denne spilleren føles billig og preges av å være gjennomført i plastikk. Man sitter ikke igjen med den samme eksklusive følelsen som man gjør ved bruk av iPoden." jeg blir provosert av å lese måten han roser ipoden på! Anbefaler dere alle og lese den der duellen! Har aldri sett maken jeg! Husk at dette er min mening! Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Tragisk test. Sånne folk som det sliter. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Test av iPod mini vs. Creative Zen Microhttp://www.ipod1.no/modules.php?name=Revie...howcontent&id=6 Ville nok absolutt gått for iPod mini jeg da, har holdt i Zen og brukt den i fem minutter. Det var nok, kan ikke sammenlignes med iPod mini. Har de som har tatt testen virkelig hatt begge to spillerne (ingen egne bilder)? Du må sjekke kildebruken. Man kan ikke vente en objektiv test fra en iPod-side for iPod brukere (http://www.ipod1.no/)=P "Billig look" er ikke akkurat noe jeg kjenner meg igjen i (har brukt spilleren). Andre tester har heller nevt det motsatte. Et annet minus som står nevt er: "kopi av iPod mini". Det kan vel ikke kalles et minus i forhold til iPod mini, som er en enda større kopi av iPod mini=P. Tror ikke de som har Zen Micro bryr seg om at det finnes en annen liten spiller som kom før. Støtter slaktingen av denne testen. Om jeg ville valgt Zen Micro framfor iPod mini, derimot, er en annen sak. Endret 29. desember 2004 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Flott test ja, her gir vi Zen Micro minus fordi den ikke støtter Apples selveide format. Lattis. Det er forresten litt morsomt hvordan han mener at Zen er et billig plastprodukt fra Kina, basert på esken (som forresten er veeeldig lik iPod-esken). Endret 30. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Creative Zen Micro funker fett som ekstern disk! Gå inn i menyen under extra's -> removable disk og velg hvor mye av HD'n du vil bruke som disk.. 128 meg -> 2 gig.. Fungerer som bare fy. Gå inn på menyen og velg ekstern disk før du kobler den til maskina. Da dukker den opp som en driverløs minnepenn.. Da kan du gjøre som meg, og legge inn cd imaget som inneholder programvaren som trengs for å overføre mp3 filer, og vips kan du bruke spilleren stort sett overalt. I mine øyne er forskjellen mellom iPod mini og Zen Micro kun beroende på design. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå