Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Steder som monterer/lakker styling i Oslo området?

schmelck.no

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å style bilen min nå til våren, men da jeg hverken har noe særlig teknisk ekspertise (og heller ikke noe sted å mekke), så tenkte jeg at det må jo finnes verksteder som kan montere og lakkere stylingkit. Hvis noen vet om noen billige (og/eller bra) som finnes i en radius på ca et par timers kjøring fra Oslo, gjerne si ifra!

Hvor mye kan jeg forvente (ca) at montering og lakkering av frontfanger, bakfanger og evt sideskjørt vil koste?

Hvor mye vil det koste for å hellakkere en bil (det er snakk om en SVÆRT liten bil btw), gjerne noen tips til steder som hellakkerer biler også.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hokksund- DRAMMEN

Kanskje slenge ved hva verkstedet heter? :hmm:

Ja det hadde vært fint dalri.

Har sendt noen mailer og forhørt meg, og de prisene jeg har fått er vel ca 4500kr uten mva, for lakkering av front og bakfanger + sideskjørt. Montering av delene ligger visst på rundt 1500-2500 uten mva.

Regnes dette som dyrt eller helt vanlig pris?

Fikk også en pris på hellakkering på ca 27900 uten mva.

Det er altså snakk om en Seat Arosa (akkurat lik som VW lupo, bare med et annet karosseri, lupo er lillebroren til Polo), så det er altså en svært liten bil.

Lenke til kommentar
Hokksund- DRAMMEN

Har sendt noen mailer og forhørt meg, og de prisene jeg har fått er vel ca 4500kr uten mva, for lakkering av front og bakfanger + sideskjørt. Montering av delene ligger visst på rundt 1500-2500 uten mva.

Regnes dette som dyrt eller helt vanlig pris?

Fikk også en pris på hellakkering på ca 27900 uten mva.

Det er altså snakk om en Seat Arosa (akkurat lik som VW lupo, bare med et annet karosseri, lupo er lillebroren til Polo), så det er altså en svært liten bil.

Det der var utrolig dyrt, mulig der er dyrer i solo området med i trondheim er under halvparten. Prøv kansje å ta grunn arbeidet selv sparer noen tusen der da :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig ikke prisene hørtes sånn sinsykt unormale ut. Hvis det er snakk om lakering av bil med alt forrarbeid så er det jo ikke så mye å si på egentlig.

Men du burde nok kunne få det til samme pris med moms i området, det vil jeg tro. Bare å lete litt.

Gleder meg til å se den schmelk!

Lenke til kommentar

Husk at gjør du forarbeidet selv kan det være at verkstedet nekter å gjøre resten av jobben.

Mange verksted nekter å lakke på "dårlig" grunnarbeid, de vil ikke få et dårlig rykte.

Tenk deg selv om sluttresultatet ble dårlig og folk fant ut hvilket verksted som gjorde lakkeringsjobben, tror ikke de ville brukt samme verkstedet. :no:

Syntes ikke prisen hørtes unormalt dyrt ut, men finner du et verksted som gjør jobben til 1/2 pris så er jo det det beste.

Betalte 8200.- i 2002 for å rustsveising av venstre støtdempertårn på karroseriverksted.

Lenke til kommentar
Hokksund- DRAMMEN

Stedet heter TSI og du finner adressen på www.tuning.no

regner med at det er her han mente, veit ikke om noen andre i det området.. men jeg tror de er ganske dyre da..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...