Gå til innhold

32"wide til ca ti store..

Anbefalte innlegg

elkjøp kan ikke benyttes for å teste kvalitet. De instiller som tidligere nevnt tv-ene på følgende måte:

1) annonnserer grei tv til god pris

2) justerer ned kontrast og skarphet for å gi dårlig kvalitet

3) setter opp en tv ved siden av til 1-2000,- mer som er optimalt justert

4) lar "husmødre" se den overveldende kvalitets-forskjellen, og nevner ikke at avansen er flere ganger større på den dyre

Har vært innom elkjøp og kommentert saken. Satte da utstillingsmodellen i "normalmodus" for å få fair sammenligning. Kom tilbake noen dager senere m potensiell kunde, da var tv-en igjen justert tilbake til elendig bilde. Dette gjentok seg en gang til før jeg avskrev elkjøp for all fremtid...

K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan klarer Toshiba seg i denne tv-jungelen, sånn generelt?

Jeg var innom Lyd og Bildehjørnet i Torggata i dag og så på en Toshiba 32ZH36P 32" widescreen 100hz. For meg virket bildet meget bra, men hadde ikke så mange andre tv'er å sammenligne med. De solgte det for 8000 inkl. tv-bord (som jeg egentlig ikke trenger, men men...). Kanskje verdt en titt?

Lenke til kommentar
Har vært innom elkjøp og kommentert saken. Satte da utstillingsmodellen i "normalmodus" for å få fair sammenligning. Kom tilbake noen dager senere m potensiell kunde, da var tv-en igjen justert tilbake til elendig bilde. Dette gjentok seg en gang til før jeg avskrev elkjøp for all fremtid...

K.

Leit å høre at du faktisk har opplevd det...

I den forretningen(ikke elkjøp) jeg jobber i pakker vi ut TV-en, setter den i utstillingen, og stiller inn kanalene. Å justere bildet til det dårligere er noe som tar tid. Vi vil jo også gjerne bli kvitt de billige TVene, derfor gjør vi ingenting med det. Jeg har faktisk vært med på å prøve å justere bildet til det bedre på en 32" widescreen til 4000 kr, men det viste seg å være en utfordring. Bildet var dårlig uansett hva jeg gjorde.

Men det skal også være nevnt at bildekvalitet og pris henger sammen, så hvis man ikke er villig til å betale for et bra bilde, fortjener man det man får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...