Gå til innhold

32"wide til ca ti store..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må være sikker på at alle får med seg hva jeg skriver vettuh :p hehe.. neida, bare et trådløst nettverk som ikke klarer å oppføre seg så jeg oppdaterrte 3 ganger uten hell, så gav jeg opp og satte meg ved stasjonæren.. fant dette.

men likevel fortsatt like åpen for innvendinger.

Lenke til kommentar

Kjøp Panasonic TX32PX10 til kabel tv (8995,- på Elkjøp tror jeg) eller Philips 32PW9308 ( 9 til 10 000) hvis dere har digital parabol.

Gode 32" begge to til hvert sitt formål. Har du/dere digitalt, vurder PixelPlus systemet til Philips, men vær obs på at 9308 bare har to scart innganger, eller betal litt mer for 9318 som har tre innganger...

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha TV bør du tenke på følgende...

Gå til et varehus og se på bildene... det bildet du synes er best, er den TVen du burde kjøpe.

Philips er desidert best på 100HZ... det er ikke uten grunn at JVC bruker philips' 100hz-teknologi.

Sonys bilderør er de beste på markedet... men de har ikke fult så bra 100hz teknologi som philips.

Skal du ha 100hz MÅ du har Philips "natural motion" eller en ekvivalent teknologi. Dette er en teknologi som hindrer at raske bevegelser blir "utsmurte", men heller naturlige. Dette bør du sammenlikne i varehuset!

siba har feks denne TV'en som jeg trygt kan anbefale. Den har dynamisk lyssensing, og digital natural motion.

Lenke til kommentar

Et varehus ar ofte rundt 30 TVer (hvis det er et stort varehus)...

Hvor lang tid tror du det tar å stille inn 30 TVer? Spesielt hvis det står TVer av samme merke ved siden av den du skal stille inn...

Jeg tror at de bare pakker TVen ut av eska og slår den på...

Det man kan stille inn er farge, lys og kontrast. Det bør man ikke se så nøye på når man skal velge TV, men derimot bør man se på følgende:

- overganger mellom lyse og mørke partier.

- trær og busker eller andre ting med mange detaljer.

- en rutete dress. (på 50hz TVer vil denne dressen "leve")

- bevegelse (feks fotballkamp eller formel 1. eller andre ting hvor kameraet panorerer mye)

- se på vann siden det er bevegelse i tillegg til lyse og mørke partier.

- "Monsterbedriften" er en film som vil egne seg til å teste en TV, da den har omtrent alle elementer som vil vise detalj-egenskapene til en TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sony har ikke utviklet CRT-tv'ene sine på 3 år, så det er ikke det lureste å gå for. Panasonic har et tv til 7k som selges av bl.a. Siba. Bra tv.

Lenke til kommentar
Har selv FQ86. Helt grei TV, men det er nok bedre bilde på Thomson. Jeg valgte grunnet design.

Tror du det er bedre bilde på Thomson'en? Interessant. Jeg synes ikke denne Thomson'en ser så ille ut, jeg. Har latt være å vurdere den fordi jeg trodde det var en dårligere TV enn Sony og Panasonic skjermene.

Har ikke sett på specs på denne TV'n.

I butikken likte jeg faktisk Thomson'en hakket bedre enn Sony KV-32FQ86 mhp design. Som jeg sa i en annen post, jeg synes TV'n så bedre ut på fotoet ditt enn den gjorde i butikken. :hmm:

På elkj0p var TV'ene stablet så tett at du kun ser fronten. Må dra på nytt etter arbeid i dag for å se på dem på nytt. :D

.t

Lenke til kommentar

Hei...tenkte jeg skulle komme med et innspill her.

Har nylig kjøpt tv selv, en 32" Panasonic PM11F

Er særdeles fornøyd med denne, og har til dags dato ikke funnet noe kritikk verdig. Derimot det som må sies i positiv retning er at fargene og svartnivået er sinnsykt bra. Hadde en Sony tv før dette som jeg byttet inn, der var fargene så elendig selv om jeg stilte dem opp at Simpsons var lyse grønngul....og ikke knallsterk gul som på panasonicen. Bilde er knall!!

Ellers har tven fått 5 av 5 mulige stjerner i what hifi eller noe sånt.

Fikk tven på åpningssalg til elkjøp for 6000, nå selges den for 9000. Kan vel antakeligvis regnes som et godt kjøp :D

Lenke til kommentar

Tok turen nok en gang innom Elkj0p her i Bodø.

Så på de tre overnevnte modellene en gang til; men ble ikke mye lurere.

Det var fortsatt dårlig bilde på nær sagt alle widescreen TV'ene og noen av plasma-skjermene. Kan ikke skjønne annet enn at det må skyldes signalet. Hvis dere husker gamle avi videoklipp som var såpass komprimerte at du så masse firkanter i stedet for rette linjer eller kurver, skjønner dere kanskje hvordan det så ut. Signalet virket som om det var tungt komprimert.

Her er min subjektive mening.

Thomson TV'n er riktignok svartere og blankere, men Sony TV'n ser dyrere ut. Panasonic'en er minst pen av de tre modellene.

Bildet på Thomson TVn var merkbart blassere, ikke skarpt i det hele tatt. Sony'en så tilsynelatende ut til å ha dårligere antennesignaler enn de andre to, med mer "skygger" rundt objektene. (tilsvarende overdreven bruk av "sharpen" i photoshop.

Forøvrig var prisen på Thomson TV'n oppgitt til 9995, men det har hent før at selgerene har oppgitt en lavere/nyere pris enn den som står oppgitt på veggen. Tror de henger litt etter med å sette nye prislapper. (Sjekket ikke at det var rett modellnummer på Thomson TV'n).

Panasonic TX32PX10F sto under, og hadde det beste bildet av disse. Også denne var prisgitt til kroner 8995, men står på elkjop.no til 10995.

Det var helt sikkert TX32PX10F og ikke TX32PM11F som sto til 8995 i butikken... For jeg husker PX og den grå ramma :p Kanskje de har forveksla prisene.

Der og da virket panasonic'en som den beste TV'n av de tre mhp. bildekvalitet.

Likevel, signalet virket så dårlig at det kan hende det blir et helt annet bildeforhold med skikkelig antennesignal.

Ikke mye hjelp å få hos meg kanskje, annet enn en subjektiv oppfattelse.

.t

Lenke til kommentar

PM11 og PX11 er bedre apparater en Sony på bildekvalitet. Skal prøve å få tatt en nytt bilde av min TV med orginalt bord som jeg kan legge ut. Jeg valgte den som sagt kun grunnet utseendet. Hadde hjernen styrt valget hadde det blir panasonic.

Det jeg ikke liker med sony er mye slørthet i bildet og uskaprhet ved bevegelser.

Lenke til kommentar

Var innom elkjøp å sammenlignet et par TVer.. Thomson er ute av bilde.. verre har jeg aldri sett!(seriøst) Panasonic, den som de har kampanje på(m TVbord å spiller til 10 høvdinger) Der var det noe rart med bildet når det beveget seg, noen områder begynte å blaffre, så dette er nok ikke en aktuell kandidat!

Phillips var dårlig på oppløsning, men jeg er ikke sikker på om den de hadde, hadde pixel plus, hmm..

Så vi har bestilt Sony FQ86, hvis den ikke er tilfredsstillende har jo elkjøp 30 dagers retur/angrerett!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...