Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket bredbånd skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

at du skal laste ned store filer har ingenting sammenheng med hvilken linje du skal ta hvis tid ikke er et spørsmål. du trenger ikke allverdens båndbredde om du ikke laster ned hele tiden og spiller litt og surfer litt. Burde holde på 1024ned, men det er helt klart en fordel å ha minst 256 i opplastings hastighet. Det er fordi man trenger å sende for å motta(for å få tak i noe må du si til den andre enden hva det er du skal ha) og dersom man har veldig lav hastighet på sending vil dette gå ut over nedlastingshastigheten, særlig hvis man er på et nettverk man sender litt info i tillegg, da vi du få en flaskhals i systemet. Hvis du trenger å vite hvordan dette funker er det uendelig med tråder om dette(adsl,sdsl og andre xdsl linjer).

1024/256 ville jeg anbefalt deg om du ikke er alt for utolmodig. husk at dette er i bit og ikke byte. 1024kb(kilobit) = 128kB(kilobyte). Ved nedlasting av feks en cd på 700mB, vil dette i teorien hvis alle forhold er optimale og man ikke regner med forsinkelser i routere og andre mellomledd, ta ca 93min. Dette er et urealitisk tidsestimat du kan bruke som utgangspunkt på en 1024/256 linje som kun blir brukt til den ene nedlastingen.

øker du linjen til en 2048/x vil dette gi en ny tid som er ca: 47min(halvparten)

Det det altså bunner ut i er hvor tolmodig du er og hva du skal bruke linja til.

anbefaler deg å søke litt i forumet her og se hvem som er fornøyd med hvilke levrandører, selv har jeg internett fra firstmile og er strålende fornøyd med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...