Leatherass Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei! Jeg har lenge planlagt å kjøpe meg en ny shuttle, og i går falt altså valget på denne shuttlen, da den koster 2900.- som ukens tilbud på netshop.no Først tenkte jeg å kjøpe meg Shuttle SN85G4V2, men siden socket 939 er mer framtids rettet så falt nå valget på denne. Ettersom jeg går under klassifikasjonen ungdom med deltids jobb (ca 6-10k mnd) så har jeg selvsagt ikke råd til å kjøpe en "hel" pc omgangen, og det er nettopp her dere kommer inn! Jeg startet med kun selve shuttlen, samt en prossesor: Shuttle SN95G5 AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED I starten vil jeg kjøre inn med mine egne deler som er: Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM Creative Radeon 9600 256MB DDR AGP, ATI 9600, DVI, TV-Out, Retail samt 2x512 DDR-ram (un-named) pc2700 Planen er å gradvis oppgradere samtilige komponenter, og jeg vil veldig gjerne ha tips på hva som passer hverandre best og lignende. Pris vil ikke ha noen spesiell innvirkning på komponentene, da jeg vil oppgradere denne til et monster over tid uansett. Satser på hjelp fra dere, imens er det bon voyage! (PS) Har en gammel DVD-rom som jeg setter inn i tillegg. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ser greit ut, men minnet vil sinke maskinene din litt siden S939 kjører på PC3200 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Bare velg et annet harddiskmerke enn Maxtor så går det bra. Resten ser bra ut. Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Hm, da vil ny hardisk samt ny ram være første prioritering til denne kassa! Noen forslag på hvilken ram? Har hørt lumske rykter om at enkelte ram produsenter sliter med nforce hovedkort? Stemmer dette? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Har hørt lumske rykter om at enkelte ram produsenter sliter med nforce hovedkort?Stemmer dette? Det kan alltids være litt kluss med noe minne ja. Isåfall gjelder det gjerne for minne som: samt 2x512 DDR-ram (un-named) pc2700 Tips: Du får egen frakt på Shuttle-kassa uansett, så du kan bare bestille CPU fra steder som har dette på lager. Hvis du hadde tenkt til å bestille alt fra Netshop da... Endret 21. desember 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 OCZ Dual Chanel Rev 2 er et bra alternativ. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Egen fra frakt på Shuttle kassa? Det fikk ikke jeg, da jeg bestilte for en måneds tid siden (fra NetShop). Kun en (1) stk frakt på hele leveringen (Shuttle, CPU, HD, DVD, minne etc.) Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 om man går inn på linken jeg la med av prossesor, så står den med forvented leverings tid 8 januar, så tenkte han vel at de sendte de hver for seg, men pakken blir sendt samlet i januar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå