Newt32 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Og hvis vi, om mange, mange, mange år (1000 år? 2000 år?) Hva mener du med _vi_? Kanskje du skal si de.. eller noe sånnt? Men hvis du mente menneskeheten kan jeg skjønne deg. Men man tror ikke at teknologien har et stopp? Kanskje ikke et 100% stopp. Men et punkt der det er fysisk umulig å utvikle noe nytt? Vanskelig å forklare egentlig... Forskning vil sikkert arldig ta en slutt da Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 De finnes, ifølge mine venner, som observerer dem titt og ofte. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Og hvis vi, om mange, mange, mange år (1000 år? 2000 år?) Hva mener du med _vi_? Kanskje du skal si de.. eller noe sånnt? Men hvis du mente menneskeheten kan jeg skjønne deg. Men man tror ikke at teknologien har et stopp? Kanskje ikke et 100% stopp. Men et punkt der det er fysisk umulig å utvikle noe nytt? Vanskelig å forklare egentlig... Forskning vil sikkert arldig ta en slutt da Ja, jeg mente "vi" som i menneskeheten. Jeg regner med at du og jeg ikke lever om 1000 år. Til den andre delen i innlegget ditt: Jeg tviler virkelig på at vi noen gang kommer til det punktet at vi vet alt, og at det dermed er meningsløst å forske videre på noe. Det er såpass mye informasjon rundt om i universet at det blir en nærmest umulig oppgave. Men man kan jo prøve å finne ut så mye man kan. Endret 12. oktober 2005 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 De finnes, ifølge mine venner, som observerer dem titt og ofte. :!: hihi Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Med slike lave tall for å finne liv i universet er det artig å tenke på at amerika i dette øyeblikk kjører rundt på mars med et lite leketøy og brennende håp etter å finne noe interresant Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Med slike lave tall for å finne liv i universet er det artig å tenke på at amerika i dette øyeblikk kjører rundt på mars med et lite leketøy og brennende håp etter å finne noe interresant 5017715[/snapback] amerika? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 At vi ikke er alene er en søt tanke, men det er og naivt og tro at vi ikke er det.... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Kanskje det finnes. Men la oss se, hva er sjansen på at en annen livsform ser ut som oss? Kanskje de er mye større/mindre enn oss, det er jo bare en tilfeldighet at vi lever. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 sjansen for at det ikke finnes liv et eller annet sted bortsett fra jorden i hele det vide verdensrommet, er strengt tatt usannsynelig. jeg tror det finnes annet inteligent liv, men jeg vet aldri om "vi" kommer til å se/møte de. jeg vil tro at de enten ser så godt som like ut som oss, eller helt anderledes. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Skal vi møte dem i nermeste fremtid må enten de ha utviklet seg mye raskere en oss, eller vi må virkelig få satt fart på teknologien. Hvis vi skal se en annen sivilisasjon like avansert som vår egen må den ha utviklet seg så mange år før oss som det er lysår mellom oss. Altså, vi må nok belage oss på å lete etter dem på en annen måte, skip, warp, wormholes, annen mye raskere form for energi/partikler enn lys. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Livet har oppstått på jorden (rettere sagt under havoverflaten) to ganger. Først kom plantene, så kom dyrene. Vegetablisk liv ligner ikke animalsk liv i det hele tatt, og da er nok sjansen stor for at x-type liv heller ikke vil ligne vegetablisk eller animalsk liv. Kommunikasjon kan dermed bli vanskelig... Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Livet har oppstått på jorden (rettere sagt under havoverflaten) to ganger. Først kom plantene, så kom dyrene. Vegetablisk liv ligner ikke animalsk liv i det hele tatt, og da er nok sjansen stor for at x-type liv heller ikke vil ligne vegetablisk eller animalsk liv. Kommunikasjon kan dermed bli vanskelig... 5088386[/snapback] Vegetabilsk liv er ganske forskjellig fra animalsk liv ja, men cellene de består av er ganske like. To arter kan være ganske så forskjellige selv om begge er animalske. Noen animalske arter, ser helt ut som planter, eller koraller. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Livet har oppstått på jorden (rettere sagt under havoverflaten) to ganger. Først kom plantene, så kom dyrene. Vegetablisk liv ligner ikke animalsk liv i det hele tatt 5088386[/snapback] Hvordan forklarer du da at både planter og dyr bruker DNA? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Så du mener at planter og dyr har felles forfedre? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvorfor ikke? Selvsagt laaangt tilbake i tid, til de tidlige stadiene av encellede organismer, men man bør ikke utelukke felles forfedre med de store likhetstrekkene cellestrukturen vår har med plantenes. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) jeg vil tro at de enten ser så godt som like ut som oss, eller helt anderledes. 5051462[/snapback] Hehe, du kjører helgardering skjønner jeg. Med en helt annen evolusjon og andre levevilkår vil de nok se ganske annerledes enn oss, vil jeg tro. Det er dog umulig å si før vi eventuelt møter dem, noe jeg tviler på at vi kommer til å gjøre med det første. Endret 1. november 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ja, se bare hvilke veier evolusjonen på jorden har tatt. Se på arter som har utviklet seg i grener som ikke har vært i kontakt med våre nære arters grener på veldig lang tid. Du finner en del av dem på havbunnen, og det er snakk om ganske så absurde livsformer. De vil ikke være mindre absurde på andre planeter, hvor evolusjonsgrenene aldri har vært i kontakt med våre arter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Du finner en del av dem på havbunnen, og det er snakk om ganske så absurde livsformer. 5092656[/snapback] Synes de fiskene som har blinkende lys på ryggen er ganske tøffe Det er noe man aldri kunne tenkt seg om man faktisk ikke hadde sett de eksistere. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Plantene har kommet seg opp på land pga. flo og fjære. Planter som har blitt utsatt for fjære har etter hvert vent se til det, og til slutt krøpet så langt opp at havet ikke lenger dekker. Dyrene har kommet seg opp på en helt annen måte, kanskje ved å være på land i korte perioder for å forsyne seg av plantene som føde, og etter hvert tilpasset seg å være på land hele tiden. Det samme tror jeg har skjedd på havbunnen. Plantene har også lagt grunnlaget for animalsk liv der, ved å fungere som en ferdigutviklet næringskilde som la grunnlaget for animalsk livsutvikling. Derfor tror jeg plantene kom først, og animalsk liv oppstod lenge etterpå. Muligens kan det ha vært fra en plantecelle, det kan man ikke utelukke. Men det er jo en teoretiskmulighet for at det animalske livet ble startet på same måte som det vegetabliske livet. Et lyn, en kombinasjon materie, og vips en cellelignenede ting eller flere som lever i vann. Edit: Cellekonstruksjoner er kanskje eneste mulige byggekloss for liv. Endret 1. november 2005 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå