Gå til innhold

neutrino eller andre creative mp3-program


raakken

Anbefalte innlegg

Hei

Kanskje litt kronglete overskrift, men jeg har et problem med Neutrino. Dette er et program som jeg skal bruke til å få kontakt med min Creative jukebox zen xtra. Noen som bruker dette programmet? Har problemer med eggtoolbar.h

er ikke helt sikker hva dette er, men maskina spør etter den og jeg har cen fra før. Har kjørt ./conf, men det er når jeg skriver make at det skjærer seg etter en stund(er veldig ny på linux)

Evt. finnesd det et annet bra program til min zen xtra som noen kan anbefale?

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eggtoolbar.c:2545: error: conflicting types for 'egg_toolbar_append_element'

eggtoolbar.h:212: error: previous declaration of 'egg_toolbar_append_element' wa s here

eggtoolbar.c:2545: error: conflicting types for 'egg_toolbar_append_element'

eggtoolbar.h:212: error: previous declaration of 'egg_toolbar_append_element' wa s here

eggtoolbar.c:2562: error: conflicting types for 'egg_toolbar_prepend_element'

eggtoolbar.h:222: error: previous declaration of 'egg_toolbar_prepend_element' w as here

eggtoolbar.c:2562: error: conflicting types for 'egg_toolbar_prepend_element'

eggtoolbar.h:222: error: previous declaration of 'egg_toolbar_prepend_element' w as here

make[3]: *** [eggtoolbar.lo] Error 1

make[3]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3/libegg/too lbar'

make[2]: *** [all-recursive] Error 1

make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3/libegg'

make[1]: *** [all-recursive] Error 1

make[1]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3'

make: *** [all] Error 2

 

 

Håper dette ikke ble for mye...

Men det er dette som står, etter masse annet når jeg skriver "make"

Håper du får noe ut av dette...

For det andre, så må bare folk som bruker Creative(zen xtra og andre) OG som bruker linux, det må da være noen?, si ifra hvordan de får dette til å funke :D

Lenke til kommentar
eggtoolbar.c:2545: error: conflicting types for 'egg_toolbar_append_element'

eggtoolbar.h:212: error: previous declaration of 'egg_toolbar_append_element' wa s here

eggtoolbar.c:2545: error: conflicting types for 'egg_toolbar_append_element'

eggtoolbar.h:212: error: previous declaration of 'egg_toolbar_append_element' wa s here

eggtoolbar.c:2562: error: conflicting types for 'egg_toolbar_prepend_element'

eggtoolbar.h:222: error: previous declaration of 'egg_toolbar_prepend_element' w as here

eggtoolbar.c:2562: error: conflicting types for 'egg_toolbar_prepend_element'

eggtoolbar.h:222: error: previous declaration of 'egg_toolbar_prepend_element' w as here

make[3]: *** [eggtoolbar.lo] Error 1

make[3]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3/libegg/too lbar'

make[2]: *** [all-recursive] Error 1

make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3/libegg'

make[1]: *** [all-recursive] Error 1

make[1]: Leaving directory `/home/fredrik/nedlastinger/neutrino-0.7.3'

make: *** [all] Error 2

 

 

Håper dette ikke ble for mye...

Men det er dette som står, etter masse annet når jeg skriver "make"

Håper du får noe ut av dette...

For det andre, så må bare folk som bruker Creative(zen xtra og andre) OG som bruker linux, det må da være noen?, si ifra hvordan de får dette til å funke :D

Jeg bruker Gnomad2 til å kommunisere med Creative Zen NX. Dette programmet avhenger av lbnjb (og sannsynligvis noen mp3 og idtag-relaterte biblioteker). Gnomad fungerer greit til sin bruk. Er du ute etter et program til å organsiere musikken kan du heller bruke rhytmbox, og så bruke gnomad2 til å overføre sanger til/fra den portable musikkspilleren.

 

 

Jeg bruker Debian, så jeg gidder ikke å kompilere fra source, men jeg lånte hotplug-skriptene som fulgte med gnomad2-sourcen, som du kan skaffe her. Såvidt jeg husker var det nødvendig å kjøre configure før jeg kunne bruke hotplug-skriptene (maskinspesifikke/distrospesifikke innstillinger kanskje)

Lenke til kommentar

Har faktisk vært å sett på det programmet. Det funker bra?

Enkelt å bruke? HAr også sett på et annet til k3b, som jeg fant på freshmeat, men det virket litt ymse... tror ikek det hadde noen screenshots heller jeg kunne se på så...

Vil bare ha et program som er enkelt og greit å bruke...

Noen som har erfaringer med bruk av wine/cedega for så å bruke det programmet som fulgte med? eller er det å lage problemer for seg selv?

Endret av raakken
Lenke til kommentar
Har faktisk vært å sett på det programmet. Det funker bra?

Enkelt å bruke? HAr også sett på et annet til k3b, som jeg fant på freshmeat, men det virket litt ymse... tror ikek det hadde noen screenshots heller jeg kunne se på så...

Vil bare ha et program som er enkelt og greit å bruke...

Noen som har erfaringer med bruk av wine/cedega for så å bruke det programmet som fulgte med? eller er det å lage problemer for seg selv?

Gnomad2 fungerer bra for meg. Noen bugs er det, men hva annet kan man vente når utviklerne måtte ta i bruk "reverse engineering" for å kommunisere med DAP jukeboxen.? Men kræsjer programmet er det bare å starte det på nytt....

 

Å prøve å bruke mediasource (eller hva creative sin musikkorganiserer heter) i Wine er,som du selv sier, å be om problemer. Det er ikke engang vits å prøve det siden feilelementene er alt for mange: Krever sikkert en helvetes mange dll-filer, mange menyer og "fancy" grafikk, avhenger av windows media player(...) og programmet trenger følgelig lavnivå tilgang til usb-enheten. Du kan godt prøve å få det til å virke, men sjansen er overbærende stor for at du kaster bort tiden.

 

Hvilken Linux-distro bruker du forresten?

Lenke til kommentar
Får ikke installert det, mangler libgnome, men uansett hvilke jeg legger inn, får jeg samma beskjeden opp(at jeg mangler biblioteket)

Ingen andre som bruker linux og mp3-spillere? Høres merkelig ut...

Det er kanskje ikke så mange som bruker Mandrake og Creative DAP Jukebox :-)

 

Jeg bruker ikke Mandrake, og er derfor ikke kjent med urpmi, eller hva nå pakkesystemet i heter. Prøver du å installere binærfiler eller prøver du å kompilere gnomad2? I så fall så trenger du "development-versjone" av den pakken du nevner, for det er den som inneholder "headerne" kodefilene til Gnomad2 peker til. Du trenger vel også libnjb-dev og gtk-dev (er litt usikker på navnet til sistnevnte).

 

 

Kan du beskrive, litt mer detaljert, nøyaktig hvor feilen dukker opp, om du bruker et pakkesystem og hvilken feilmelding du får?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Prøver å installere det med rpm fil.

Får opp følgende beskjed når jeg prøver å installere det:

"Noen av pakkene som er ønsket kan ikke installeres:

gnomad2-2.6.1-1.FC3.i386 (pga. utilfredsstilt libgnome[>= @LIBGNOME_REQUIRED@])

samtykker du ? "

Dette er etter at jeg har installert alle libgnome-filene som jeg fant(er newbie med lav tolmodighetsgrense...)

Noen som får noe ut av dette? Begynner å bli desperat, og skjønner ikke alt dere spør om... :blush:

Lenke til kommentar
Prøver å installere det med rpm fil.

Får opp følgende beskjed når jeg prøver å installere det:

"Noen av pakkene som er ønsket kan ikke installeres:

gnomad2-2.6.1-1.FC3.i386 (pga. utilfredsstilt libgnome[>= @LIBGNOME_REQUIRED@])

samtykker du ? "

Dette er etter at jeg har installert alle libgnome-filene som jeg fant(er newbie med lav tolmodighetsgrense...)

Noen som får noe ut av dette? Begynner å bli desperat, og skjønner ikke alt dere spør om...  :blush:

Du prøver jo å bruke en rpm-fil som er regnet til Feodra! Prøv å se om du finner en som er bygget spesifikt til Mandrake. Plasseringene av filer og versjonene kan være annerledes. Virker det fortsatt ikke forslår jeg at du tvinger inn pakken. Jeg husker ikke helt hvilken opsjon man bruker, men det skulle være lett å finne hvis du leser man-siden til rpm (man rpm i konsollet).

 

edit:

Prøv å laste ned "source-rpm" (de kompilerer man med rpm --rebuild <pakkenavn> hvis jeg husker rett)). Denne kompilerer du, hvoretter resultatet vil være en frisk rpm-fil som du kan installere som normalt.

 

Det beste hadde likevel vært om du kunne skaffet en "mandrake-rpm". Har du sjekket "mandrake-repositoryet"? Gnomad2 ligger ikke på noen av installasjons-cd'ene?

 

Klarer du det fortsatt ikke etter alt det styret kan du rett og slett laste ned tarballen og kompilere det fra source. Det er ikke så vanskelig (med mindre noe går galt :p ).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Hva er det?

Får nemlig ikke kontakt med spilleren og holder på å miste det fullstendig... :mad:

Får også denne beskjeden:

gnomad2: error while loading shared libraries: libnjb-1.3.so: cannot open shared object file: No such file or directory

tror jeg har libnjb1.3 og gnomad2 2.2.6.1, tror også jeg lasta ned og installerte hotplug-"greiene" beklager om jeg beskriver dette krøkkete, men jeg er veldig ny på dette....

Har nå fått til å installere en gammel versjon, 2.4.4, noe som er litt synd da den siste sikkert er mest stabil/+ feil som er rettet.

Men jeg får bare kontakt med mp3-spilleren i root, så det er noe rettighets greier her...

noen som kan noe slikt?

Men når det er sakt, så funker den gamle greit i root, så det er kanskje et luksus problem.. :hmm:

Endret av raakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...