hrrr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) hei! nå sitter jeg her på en bærbar og ber om hjelp jeg har prøvd litt å overklokke min gamle pc amd 2400 asus a7n8x 512 corsair value 2,5-2-2-5 340W psu jeg har prøvd meg på å klokka som sagt men så kommer ikke skjermen opp lengre etter et par forsøk med overklokking jeg klokka rammen det gikk fint, men cpu gikk det ikke så bra med. jeg restarta pcen etter at jeg hadde prøvd litt inn på bios. plutselig så kom pcen ikke opp eller skjermen var blank! pcen startet med skjermen er der ikke, jeg vet ikke hva som er galt. skal prøve og skifte cpu og ram , kanskje hk, men trenger hjelp visst noen har opplevd dette før! erfaring? peiling? jeg skal beskrive så godt jeg kan videre etter noen svar takker på forhand!!!! mvh hrrr Endret 22. desember 2004 av hrrr Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Er det CPU,GPU eller RAM du har klokket? Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Jeg klokka først rammen, så klokka jeg cpuen litt det gikk ikke så bra tydeligvis :!: Endret 22. desember 2004 av hrrr Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 ingen som har erfaring, opplevd dette eller vet hva som KAN hjelpe? jeg trenger sårt hjelp! jeg da ganske utolmodig så jeg må unnskylde Lenke til kommentar
boii Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er sikkert bare å resette cmos, med jumper på hovedkortet- Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Det er sikkert bare å resette cmos, med jumper på hovedkortet- slow down! kan du forklare litt mere? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er sikkert bare å resette cmos, med jumper på hovedkortet- Resetter BIOS til "default", Lenke til kommentar
boii Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har du manualen til hovedkortet? Når man flytter cmos jumperen på hovedkortet og tilbake vil maskina mest sansynlig starte. Husk og slå av strømmen og la jumperen stå i litt før du flytter den tilbake. Du før nesten søke resetting av cmos på ditt hovedkort eller generellt hvis du ikke vet hva det er. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 På hovedkortet sitter det et flatt batteri, Skru av strømmen på pcn, dra ut strømkablen, og ta ut batteriet... la batteriet være ute i noen minutter, og sett det på igjen, og kjør på. Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 ok men hvor ligger cmos da? Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 På hovedkortet sitter det et flatt batteri, Skru av strømmen på pcn, dra ut strømkablen, og ta ut batteriet... la batteriet være ute i noen minutter, og sett det på igjen, og kjør på. takk takk Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Husk at du må stille Bios på nytt igjen etter oppstart... Ellers blir det mye krøll inne på windows med reinstallering av drivere osv. Lenke til kommentar
hrrr Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Husk at du må stille Bios på nytt igjen etter oppstart... Ellers blir det mye krøll inne på windows med reinstallering av drivere osv. så jeg må stille inn alle instillinger på nytt? javel , greit! tusen takk til alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå