Tha_Zaynt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har laget en mysql spørring for å sjekke om e-postadressen er registrert før slik ser den ut: if (mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) as count FROM users WHERE email = '".$email."'"),0,"count") == > 1) { $feil = 1; echo "<i>Det er allerede registrert en konto med E-mailadressen: $email!</i><br/>"; } Det virker som jeg ikke kan bruke '>' i spørringen fordi jeg får denne feilmeldingen; Parse error: parse error, unexpected '>' er det neon annen måte jeg kan sjekke dette på? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvis det ikke skal være tillatt å legge til samme epost adresse flere ganger så gjør du feltet unikt. På den måten slipper du å lage et eget script for å om adressen er registrert. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) *nevermind* Endret 21. desember 2004 av opix Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) >= Edit: problemet med scriptet ditt er at == > skal være >=. Du burde uansett glemme den koden å bruke unikt felt. Endret 21. desember 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 if (mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) as count FROM users WHERE email = '".$email."'"),0,"count") == > 1) { $feil = 1; echo "<i>Det er allerede registrert en konto med E-mailadressen: $email!</i><br/>"; } Det er vel ==>, ikke == >? Nei. @???????? ; Hvis jeg gjør det slik kommer det jo ikke opp noen feilmelding...hvordan skal da brukeren vite hva som gikk galt? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du skal alltid sjekke resultatet av en spørring, som du selv sier - hvordan vet du da om noe går feil? Slå opp mysql_affected_rows(), det er alltid vanlig å sjekke et noe virkelig blir lagret. Det finnes veldig mange tilfeller der ting ikke blir larget, og det er ikke mange nybegynnere som vet at slik kan oppstå og glemmer å sjekke det. Det er kanskje ikke like viktig i mindre script for sin egen side, men dersom det er beskjeder fra kunder eller bestillinger så er det meget viktig at det ikke kommer opp en tekst med "din melding er mottatt" dersom det faktik ikke blir lagret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå