Gå til innhold

Problemer med mysql spørring

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en mysql spørring for å sjekke om e-postadressen er registrert før

slik ser den ut:

if (mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) as count FROM users WHERE email = '".$email."'"),0,"count") == > 1) {
$feil = 1;
  echo "<i>Det er allerede registrert en konto med E-mailadressen: $email!</i><br/>";
}

Det virker som jeg ikke kan bruke '>' i spørringen fordi jeg får denne feilmeldingen;

Parse error: parse error, unexpected '>' 

er det neon annen måte jeg kan sjekke dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
if (mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) as count FROM users WHERE email = '".$email."'"),0,"count") == > 1) {

$feil = 1;

echo "<i>Det er allerede registrert en konto med E-mailadressen: $email!</i><br/>";

}

Det er vel ==>, ikke == >?

Nei.

@???????? ; Hvis jeg gjør det slik kommer det jo ikke opp noen feilmelding...hvordan skal da brukeren vite hva som gikk galt?

Lenke til kommentar

Du skal alltid sjekke resultatet av en spørring, som du selv sier - hvordan vet du da om noe går feil?

Slå opp mysql_affected_rows(), det er alltid vanlig å sjekke et noe virkelig blir lagret. Det finnes veldig mange tilfeller der ting ikke blir larget, og det er ikke mange nybegynnere som vet at slik kan oppstå og glemmer å sjekke det. Det er kanskje ikke like viktig i mindre script for sin egen side, men dersom det er beskjeder fra kunder eller bestillinger så er det meget viktig at det ikke kommer opp en tekst med "din melding er mottatt" dersom det faktik ikke blir lagret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...