-=HellBound=- Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei Har problemer med to harddisker, det står i en Highpoint IDE kontroller. Tror det er kontrolleren det er noe galt med, hadde fire disker på kontrolleren før. Men tok de vekk siden begge diskene en dag var tomme etter en reboot (partisjon var vekke) Ok, til problemene.. finner ikke ut av dette selv, har holdt med data i flere år og liker ikke å spørre etter hjelp Det har seg slik at når eg prøver å kopiere noe fra den ene til den andre disken så begynner det å knirke og smelle i høytalerene mine. Høres ut som magnet/strøm lyder, er helt syke lyder. Kan maks stå på i 4min å kopiere før maskinene rebooter eller hele skrivebordet forsvinner i løse lufta. Disse to diskene står i kontrolleren siden har ikke plass til flere på hovedkorte. Er en samsung 160 og en seagate 200gb disk. Så hvor kommer disse lydene fra, eller hva som gjør at det kommer slike lyder ut av høytalerene mine når eg kopierer noe fra den ene til den andre? Må være noe som er helt feil, restarter eller låser seg hver gang Den seagate disken er ikke helt god heller, helt siden eg fikk den kan eg ikke lage en NTFS partisjon på den, da går det ikke ann å formatere den, må bruke FAT32 da greier den å formatere ferdig. Måtte gudene vite hvorfor, har ikke giddet å bry meg om det så sendte den ikke tilbake. Kan bare bruke ca. 70% av diskplassen på den også, overstiger eg det begynner musen å hakke og CPU jobber på fult hele tiden til eg rebooter. Så noen kloke hoder der ute som kan bryne seg på dette? Skal eg kaste kontrolleren og kjøpe ny, eller begge diskene helt wasted.. Takker for svar HellBound Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå