Aldebaran Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Fersk laptopbruker ønsker tips for å øke levetiden til batteriet! Har fått tips om at det kan lønne seg å ta av batteriet når jeg bruker laptopen med nettadapteret for å spare batteriet for (klatt)lading. Har det noe for seg? eller blir den stadig av og påtaginga av batteriet en belastning for kontakter og låsemekanisme? Alternativt kunne man legge batteriet vekk til en har bruk for det, men da er kontaktene utsatt for støv og annen ytre påvirkning. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det pleier alltid å være en seksjon om det under "batteri" eller lignende i manualen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 for min dell500m står det i manualen at man ikke bør ta ut batteriet. resultat; etter litt over et år uten å ta ut batteriet og 95% brukt tilkoblet strømnettet er batteriet elendig, holder under 1/2 av tiden i forhold til slik det var som nytt. så jeg tror at å ta det ut har mye for seg, vil selv gjøre det med mitt nye batteri. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Litt utenfor mitt fagområde, men jeg tror det avhenger litt av batteritypen. Noen tåler klattlading dårlig. På min Acer 803, er batteriet omtrent godt som nytt etter 15 måneder, får fortsatt ca 5-5 1/2 time ut av det. Ellers mener jeg å huske at noen bærbare ikke virker uten batteriet, det vil si at det alltid er batteriet som gir strøm til maskinen, strømforsyningen bare lader batteriet. Men det finner du fort ut... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå