Gå til innhold

burde jeg bytte skjermkort

ernie_g

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...og så var det det med pengene da. Kjøp alt nytt - om et år eller to. For nå så holder det å bytte ut det skjermkortet du har, med et som er langt bedre. Jeg er overrasket over at du faktisk har klart å spille HL2 med skjermkortet ditt.

I forhold til din CPU, og at du ønsker å spille HL2, så foreslår jeg 9800 Pro. Det er nesten aldri feil på dem, og de koster omkring 1700,- kr.

Lenke til kommentar
Jeg tror du vil få mye glede av oppgraderingen om du bare kjøper skjermkort. Ett eller annet Geforce 6800 vil gjøre susen.

Helt enig. En kort i 6800 serien vil være bedre enn det råeste i 6600 serien... Er ikke nødvendig å oppgradere hk, ram, cpu etc. Blir jo svinedyrt. Du har ikke verdens råeste maskin, men det vil fungere helt ok :thumbup:

Lenke til kommentar

Ville ha kjøpt et 9600XT til rundt 1000 kr. Lite vits i å bruke nesten 2k på et 9800prokort eller nyere da du må oppgradere hele PCen snart uansett. Iallefall hvis du da skal ha PCI-E, da vil et 9800kort være ubrukelig...men spørs jo hvor mye penger du er villig til å legge ut da. En tusenlapp for et 9600XTkort kan få deg til å spille HL2 no!, men pcen må fullrenoveres for neste generasjonsspill snart uansett..your call ;)

Lenke til kommentar

Med en 1,9 GHz CPU så vil du merke betydelig forskjell mellom en 9600XT og en 9800 Pro i HL2. Dessuten så vil du få tilsvarende mer penger for PC´en, når du skal selge den brukt (hvis du skal det). Og ikke minst: en 9800 Pro vil gjøre at du kan utsette kjøpet av ny PC med kanskje et år - tror jeg.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt en av oppgraderings pakkene på komplett. no f.eks denne (litt dyr men god) socket 939 altså : Socket 939 pakke

evt. en billigere pakke (men ikke mye dårligere) : Socket 754 pakke så ville jeg lagt til en 512mb brikke til der... så vips har du helt ny pc (utenom skjermkort)

Men jeg hadde det samme kortet som du har nå... det var helt grusomt.. føler med deg :p Men nå har jeg fått 6800LE så nå er det MYE bedre ;)

men det var litt off-topic :Ja du bør bytte... men jeg ville ikke gått så høyt... jeg ville prøvd å skaffe meg et brukt Radeon 9800pro til sånn ca. 1000kr. så når du har råd til en bedre maskin generelt kjøp bedre skjermkort da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...