Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativer til Nextgentels trådløse router?

Anbefalte innlegg

Skal bestille ADSL fra Nextgentel snart. Det må bli trådløst ettersom det ikke blir aktuelt å bore hull gjennom vegger osv.

Hva er da alternativene?

Låne Netopia 3357W trådløs router 11 Mbps 802.11b av Nextgentel

Pris: 598,-

Kjøpe egen trådløs router med 54 Mbps 802.11g f.eks.

Billion Wireless VPN ADSL Modem/Router 54 Mbps 802.11g

Pris: 1295,-

Vil alle slike ADSL modem/routere fungere hvis de bare har ITU-T G.992.1 (G.DMT Annex B) og PPPoA protokollen? Leste det på help1.net..

En siste mulighet er vel å bruke et trådløst aksesspunkt e.l. sammen med den medfølgende vanlige routeren til NGT. Vil det fungere bra? Hvor mye vil noe slikt koste?

Problemet mitt er at jeg gjerne skulle hatt 54 Mbps, men jeg gidder ikke å betale i dyre dommer for det. Da får jeg heller overlevere med en overføringshastighet mellom PC-ene som i praksis vel knapt blir 1 MB/s?

Hadde satt pris på noen synspunkter eller hjelp. Synes det er dårlig at ikke NGT kan levere en skikkelig trådløs router.

Edit: Vil bare legge til at jeg kjøpte en slik trådløs startpakke av merket 3com. Koblet inn et aksesspunkt etter NGT-routeren og nå har jeg NGT 2600/640 fordelt trådløst på hybelen. Det var ekstremt enkelt å sette opp og det fungerer foreløpig meget bra! Billig og bedre løsning enn å leie fra NGT..

Endret av vegge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...