Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken driver til mitt nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett innebygget nettverkskort til min Amilo d1840 bærbare maskin. Jeg skal innstallere Linux og trenger vel da en driver for å få kortet innstallert. Hvor finner jeg denne driveren? Har søkt på google osv, men finner det ikke.

Kortet er av typen: Wireless LAN 802.11b Network Adapter

Pc'en er en eldre modell av denne, men med samme nettverksenheter.

Takker for all hjelp.

Tror kortet er produsert av roadcom fordi når jeg setter inn driver cd'en til WINDOWS så står det at man skal innstallere en broadcom driver for å få igang wireless lan.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

hvis du sjekker følgende side:

Fujitsu Siemens ser du at de ikke støtter noe annet produkt en Windows XP Home på denne maskinen.

Operating System

Windows XP Home

no support for

Windows 2000

Windows ME

Windows 98 SE

Windows NT 4.0

Linux

OS/2

Broadcom selger ikke til sluttbrukere, derfor oppfordrer de alle til å henvende seg til maskinprodusenten. De har ikke lagt ut drivere for nedlasting (noen kabel-nic).

Lenke til kommentar

Hei,

hvis alt fungerer bra ... hvorfor spør du da etter en driver? Og at alt fungerer bra betyr jo langt i fra at enkelte komponenter støttes ...

Det er fortsatt lov for en leverandør til å si at de ikke støtter et eller annet operativsystem - at det ikke fungerer har jo ingen påstått.

Lenke til kommentar

Ok.. ja.. selve operativsystemet syntes å virke, men ikke nettverkskortet nei. Og kanskje noen andre komponenter.

Men på fujitsu siemens står det:

LINUX Operating Systems have NOT been tested or released for this component!

Fujitsu Siemens Computers therefore, doesn't support any functionality, for any LINUX Operating System!

Using any of the drivers listed, is at your own risk!

Det betyr jo at jeg kan kjøre linux, men det blir jo litt vansklig å få tak i de rette driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...