Marti Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg vil si at ET er en som skal ha alt det "beste". Alt det andre mener er best, men han skifter mening i forskjellige situasjoner. Nå kom fUnc på en delt 2. plass i gamer.no men den var fortsatt dårlig og (merk!) utdatert. I en annen tråd kommenterte han at musa mi fikk dårlig i testen på gamer.no og derfor var den dårlig. Irriterende ET! fUnc: + God presisjon + 2 sider for økt fleksibilitet + Deilig å bruke. Blir ikke klam - Har tendenser til å "holde" igjen musa (min hadde det.) - Spiser som sagt opp teflon bokstavelig talt. - Pris? Gaming matta er Svart og den andre er Blå/Oransj. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hva er det folket klager på... Lag deg din egen j%/( musematte...kjøp en bit med plexi,puss den med sandpapir og voila! Akkurat d samme de store folka gjør... ( meg ) Og vips har du spart masse penger....og musematten er IKKE å klage på... Dere som føler for å disse denne metoden kan holde d for dere selv fordi dere har sikkert ikke prøvd det! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Off Topic: Hvilken musmatte som er best er det vel ikke noe svar på. Det kommer uten tvil an på smak og behag. Denne diskusjonen blir bare for dum Hvis man skal ha en musmatte må man bestemme seg for materialet: Plast, tøy, glass (plast) eller aluminium (steelpad etc.). Det er dumt å høre på enkeltmenneskers opplevelser av musmatter. Alle har forskjellig mening, som denne tråden viser. Jeg velger å stole på gamer.no når de sier at det er lite forskjell på musmatter. Noen gamere syntes det er helt fint med 20kr matter og reklamematter. Har selv en venn som bruker en mus fra biltema og et A4-ark som musmatte (noe som funker meget bra faktisk). Han er ett levende bevis på at man kan være en god gamer uten godt utstyr. En musmatte er ikke så dyr uansett, prøv deg fram! On Topic: Du spurte om forskjellen på mattene, det er fargen som flere har sagt før... Det er jo rart at det kun er fargen men slik er det i hw-shopper... Databutikken.com for eksempel solgte en Zalman 7000-cu til 350kr og en Zalman 7700-cu til 280 for en stund siden (sistnevnte er bedre, større (120 vs. 92mm) og egentlig dyrere). Det er rettet på nå da... Det var min kommentar. ha en fortreffelig aften Endret 2. april 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hva er det folket klager på...Lag deg din egen j%/( musematte...kjøp en bit med plexi,puss den med sandpapir og voila! Akkurat d samme de store folka gjør... ( meg ) Og vips har du spart masse penger....og musematten er IKKE å klage på... Dere som føler for å disse denne metoden kan holde d for dere selv fordi dere har sikkert ikke prøvd det! Hvis du i tillegg kjøper teflonbelegg fra clas'ern får du en konge matte med god glid etc. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Endelig noen som har skjønt det. Tøft Rxj0n! Må jeg prøve .. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 everglide er den beste matten. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 everglide er den beste matten. Hehe Finnes en god del Everglid-matter. Everglide er ikke best, men du får en grei matte til en billig penge. Lenke til kommentar
Fugee Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har fUnc og jeg synes at det er dritbra matte... Men det er jo om sagt smak og behag... Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Rent bortsett fra at plasten rundt matten krummer seg og at særlig den rue siden har en umettelig appetitt for teflon, er func bra. Jeg har selv bare prøvd func, men ut ifra det jeg har lest ville jeg tro Steelpad S&S er bedre, om ikke annet fordi den er større og ikke har slike krumningsproblemer. Jeg er ikke sikker på at den har bedre glideegenskaper. Jeg har lest masse tester som tilsier at Steelpad S&S er en bedre matte, og jeg vil selv gå til anskaffelse av en slik i framtiden. Men dette er vel å merke ikke basert på erfaring fra min side, bare tester. Men både steelpad S&S og func er altså plastmatter. De har mer til felles enn hver av dem har til f.eks. Qpad, som er av tøy. Selv har jeg ingen errafring med disse proffe tøymattene. La meg tilføye at musemattenes kvalitet ikke ganske enkelt er et spørsmål om "smak og behag". Det er et spørsmål snarere om å være eksplisitt på hvilke egenskaper man foretrekker, f.eks. glideegenskaper, størrelse, lyd, utseende etc. opp imot hverandre. Fordi en eller annen foretrekker en billig matte framfor en dyr og bedre en, eller fordi noen foretrekker grønne matter framfor veldig glatte matter, er det ikke ganske enkelt et spørsmål om smak og behag. Det går an å være nokså objektiv når man vurderer musematter, så lenge man holder de forskjellige egenskapene fra hverandre. Endret 3. april 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) La meg tilføye at musemattenes kvalitet ikke ganske enkelt er et spørsmål om "smak og behag". Det er et spørsmål snarere om å være eksplisitt på hvilke egenskaper man foretrekker, f.eks. glideegenskaper, størrelse, lyd, utseende etc. opp imot hverandre. Fordi en eller annen foretrekker en billig matte framfor en dyr og bedre en, eller fordi noen foretrekker grønne matter framfor veldig glatte matter, er det ikke ganske enkelt et spørsmål om smak og behag. Det går an å være nokså objektiv når man vurderer musematter, så lenge man holder de forskjellige egenskapene fra hverandre. Du sier jo at man skal være eksplisitt på hvilke egenskaper man foretrekker. Det vil nå jeg si at er smak og behag Endret 3. april 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Asså folkens..func matta er meget god den. Men som mange ikke har skjønt, det er ikke matta/musa som avgjør om du er god i gaming..det er du som avgjør det. Selvfølgelig mus/matte gjør det lettere å bli god! Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 La meg tilføye at musemattenes kvalitet ikke ganske enkelt er et spørsmål om "smak og behag". Det er et spørsmål snarere om å være eksplisitt på hvilke egenskaper man foretrekker, f.eks. glideegenskaper, størrelse, lyd, utseende etc. opp imot hverandre. Fordi en eller annen foretrekker en billig matte framfor en dyr og bedre en, eller fordi noen foretrekker grønne matter framfor veldig glatte matter, er det ikke ganske enkelt et spørsmål om smak og behag. Det går an å være nokså objektiv når man vurderer musematter, så lenge man holder de forskjellige egenskapene fra hverandre. Du sier jo at man skal være eksplisitt på hvilke egenskaper man foretrekker. Det vil nå jeg si at er smak og behag Du har utvilsomt rett; litt klønete fra min side. Men la meg forsøke å si det annerledes. Når folk sier at musematte er et spørsmål om "smak og behag", tror jeg ofte dette både er ment som og blir forstått som et utsagn av typen "dette er egentlig ikke noe å diskutere". Men jeg tror ikke "Jeg liker func bedre enn Qpad" uten videre lar seg sammenligne med "Jeg liker bløtekake bedre enn sjokoladekake". Det er meningsløst å svare kakemannen med "Smak og behag er irrelevant her, for sjokeladekake er rent objektivt bedre enn bløtekate". derimot tror jeg ikke det er meningsløse å svare musemattemannen med "S&S er bedre enn Func" eller omvendt. Grunnen til det er at det finnes objektive kriterier for musemattekvalitet, slik som glatthet, størrelse, stabilitet på skrivebordet, sltestyrke, etc. Hvor glatt matte man liker er selvfølgelig et spørsmål om smak (eller kanskje snarere bruk, i den grad det har en rasjonell forklaring), men det er inenfor rammen av nokså objektive kriterier. Tåpelig av meg å lage så stort problem av dette. Får komme meg ut i sola... Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har hatt både fUNC 1030 og Steelpad. Må sies att eg mener fUNC er bedre fordi : Steelpaden kan bli så "brukt" att musen slutter å reagere(min gjør det) Samme kan også fUNC men det kan fikses med fUNC spray(husker ik navnet:P) Altså det er smak og behag og det er null å niks problem å venne seg til en ny matte Lenke til kommentar
Marti Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg blir klam og jævlig på Steelpaden med Razer. Klikker snart! Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg blir klam og jævlig på Steelpaden med Razer.Klikker snart! Å joda. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Steelpad S&S og Mx518 det er bra det.... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Qpad synes jeg blir for myk og slafsete. Corepad er glass . Razer eXaxtmat synes jeg ikke var annet en en bit spraylakkert aluminium, og langt fra verd prisen. fUnc 1030 er fin glatt plast Eneste ulempene er at jeg synes den et litt liten. Har aldri testet Steelpad S&S, så jeg aner lite om hvordan overflaten på den er. Kanskje det blir arvtageren til min gode gamle (slitte) fUnc ? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Blir bare klam på Steelpaden jeg. JEG anbefaler den iallefall ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kjøp X-raypad dere konker ut func... www.x-raypad.com Lenke til kommentar
monstar Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har også kombinasjonen fUnc+MX510, og jeg elsker den. Meget bra matte, meget bra mus. Det er ganske bra, men funcen sliter på skatezene som er på mx510. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå