flydman Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Er det noen her som kan nærmere forklare 500W pmpo , jeg har bud på et 5.1 høytalersett som jeg hadde tenkt å koble til tv for å booste lyden litt , men er ikke sikker hvor mye settet egentlig gir av lyd ? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 500W PMPO er ikke mye for å si det sånn. PMPO står vel for Power Maximum Power Output eller noe lignende. Hva slags sett er du ser på da? Har du noe navn eller betegnelse på det? Lenke til kommentar
flydman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 detter er høytalersystemet http://www.netthandelen.no/index.php?expan...iewprod=2015330 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Clatronic har jeg aldri hørt om. Men en kjapt søk på nettet avslører at de lager mange rare ting, og har endel har hatt problemer med produktene. Men du kan jo være heldig å gjøre ett røverkjøp. Er jo ikke mange pengene det er snakk om uansett. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du kan lese litt om det her. 500 watt pmpo blir vel ca 5 watt rms. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du kan lese litt om det her. 500 watt pmpo blir vel ca 5 watt rms. da snakker vi om power nokk til å lyse opp en halv by Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du kan lese litt om det her. 500 watt pmpo blir vel ca 5 watt rms. da snakker vi om power nokk til å lyse opp en halv by Ja minst! :!: Seriøst:PMPO watt er noe lureri som ikke skullle vært lovlig.Mange uvitende som lar seg lure av slikt. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Hmm ikke særlig lovende , slik jeg har forstått det kan det være alt fra 1/7 del til 1/100 del rms watt per PMPO watt det er jo utrolig sprikende verdier så da blir jeg vel bare nødt til å teste det hjemme og vurdere om det gir meg en boost i lyden eller ikke , for lyden på sony tvèn min er heller ikke alverden Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 PMPO er et imaginært tall som blir brukt for å hype produktet opp i skyene. Det er faktisk umulig å kalkulere om fra PMPO til feks. RMS, siden produsentene nærmest kaster terninger for å få et pent tall å skrive på eskene... jeg hadde engang et par kjempesmå PC høyttalere som visstnok skulle yte 300W PMPO... mens den reelle RMS verdien var ca 1W. PMPO bruker jeg å oversette til "når lynet treffer" eller "effekten som må til for å få høyttalerne til å sprette ut av kabinettet"... Det eneste som gjelder for forsterkere er RMS (root mean square). Dette er den mest reelle verdien av effekt som kan brukes på forsterkere. Andre verdier kan være DIN, som også er en trygg indikasjon på hva effekten er. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Du kan lese litt om det her. 500 watt pmpo blir vel ca 5 watt rms. da snakker vi om power nokk til å lyse opp en halv by Ja minst! :!: Seriøst:PMPO watt er noe lureri som ikke skullle vært lovlig.Mange uvitende som lar seg lure av slikt. den eneste måten som skulle vert brukt burde være rms ,men det blir vell for dumt for produsentene og skrive 1w eller mindre på esken?? Lenke til kommentar
flydman Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Vel da har jeg fått settet hjem , og i dette tilfellet er 500watt PMPO 60watt RMS dvs 5x8watt på sattelittene og 20 watt på den lille subben,og det booster lyden fra mitt Sony tv som har 2x10watt ganske bra særlig merker jeg det på bassen . Jeg vil si meg fornøyd med lyden for nå ,selv om dette absolut ikke er noe for ekte "lydfreaks" Lenke til kommentar
epifant Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Bra du ble fornøyd da Sånn generelt er PMPO-oppgivelser djevelen selv. Om jeg ser emballasje det står PMPO på, skyr jeg den som pesten. Seriøse produsenter oppgir ikke PMPO Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Roland lager noen PC høyttalere, det ene paret noen år tilbake var oppgitt til 8 watt RMS, data sjappa som lå vegg i vegg med butikken jeg jobba i hadde data høyttalere som var på 160 watt P®OMPE. Vi testa de mot hverandre for moro skyld, gjett hvilket par som: A låt best B spilte høyest for de knela. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå