CTH-DK Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvordan får man i film i AVI-format til at blive i DVD-format? SKAL man have en DVD-brænder? Jeg har en almindelig brænder, og så har jeg Nero - Burning Rom og Pinnacle Studio 9. MVH Casper Lenke til kommentar
vegaroy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 mulig jeg misforstår veldig nå, men hvis du skal brenne dvd så MÅ du jo ha en dvd brenner? Det er vel logisk?? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Man kan trygt slå fast at det er fullt mulig å konvertere en AVI-fil til DVD-format med Pinnacle Studio 9 uten å ha noen DVD-brenner (funksjonen "Create disk content but don`t burn"). Men man får selvsagt ikke brent noen DVD av dette uten en DVD-brenner. Endret 21. desember 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 hva er en alminnelig brenner ? Tenker du DVD-brenner ? DVDsanta er et prog som kan gjøre om feks divx-filmer til DVD-format (Divx har også endelsen .avi) Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg takker for svarende. Men lad mig lige omformulere: Hvis man laver en film i AVI-format om til DVD-format og derefter brænder den på en CD-R, kan den så vises på en DVD-afspiller der godt kan afspille CD-R? DVD-afspilleren kan nemlig ikke afspille AVI-formatet. MVH Casper Lenke til kommentar
aschj Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, men da må du brenne skiva i SVCD-format. Mulig noen dvdspillere kan spille av .mpeg-filer som ligger løst også. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 DVD2SVCD fikser alt dette. den omgjør fra dvd til svcd, vcd, dvd, avi og omvendt Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, det er fullt mulig å brenne en "DVD-format"-film på en CD-plate, og da mener jeg IKKE en SVCD. Det fungerer på samme måte som på en vanli DVD-film, bortsett fra at du selvfølgelig har mye mindre plass tilgjengelig. Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg takker alle for jeres svar. Nu er jeg blevet meget klogere. MVH Casper Lenke til kommentar
CTH-DK Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har lige testet det i Studio 9. Og det hele virkede perfekt, min DVD-afspiller kunne godt afspille filmen. Jeg takker igen for hjælpen. MVH Casper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå