Gå til innhold

Farger på Tv'n..

JallaMann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en gjenganger i forumet. Søk så finner du nok mange svar.

Jeg husker ikke i farten svaret men tror at du må bytte type kabel fra S-video til Composite eller omvendt. Eller var det noe med innstilling av PAL vs. NTSC i driveren?? Vel jeg husker ikke, men det står nok minst 50 plasser i forumet.

Lenke til kommentar

Et par muligheter:

1) du har satt kabelen i feil inngang bak på tv (som regel er det en inngang som er dedikert pc. Altså at du f.eks har to scartinnganger)

2) Du må velge en annen kanal på tv. Hvis jeg velger ext2 får jeg sort hvitt, mens hvis jeg velger svhs2 får jeg farger.

Hjalp det?

Lenke til kommentar

Er det ikke noe med at du må skifte signaltype fra ntsc til pal eller noe slikt. På den gamle win98-maskina kunne jeg gjøre det ved å gå innpå instillinger for skjerm osv, men det kan hende du trenger et 3. parts program for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Noen som har opplevd det samme og løst det ?  :blush:
Ja. Det hadde du sett hvis du hadde søkt litt....

Du bruker s-videokabel og scartadapter..? Hvis ja, hva slags TV har du? Støtter den s-video og har du i såfall stilt inn TV riktig og bruker riktig scartkontakt?

Og TV-standard på skjermkortet er stilt til PAL B?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
nobody that can help???

Begynner og hate ATI mer og mer, Nvidia er bedre med NView.

Irriterende og ikke se ting med tv'en.

Jeg begynner å hate folk som ikke søker her på forumet mer og mer....

Det har ingenting med Nvidia eller ATI og gjøre, men hvordan kabelen din er.

Jeg gjentar, sett pin15 inn sammen med pin20 i scart-kontakten, så får du farger.

Det er utrolig at noen forsøker å gjøre sin egen mangel på kunnskap om til en ATI vs. Nvidia flame-war. Hadde Kizzaz fulgt med, hadde han sett at trådstarter har problemer med nvidia i utg. pkt. :hrm:

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Stemmer det som blir sagt ja, hadde det problemet hovedsaklig med Nvidiakort for en tid tilbake så om det er ATI eller Nvidia er overhodet IKKE saklig.

Noen 3Dkort med TV-ut har en liten "jumper" du må flytte fra NTSC til PAL, hvis ikke du har det så er det enten drivere eller kabelen eller kanskje til og med TV'en din som ikke støtter signalet.

Lenge siden jeg har brukt TV funksjon men tror det er et program som heter TV tool som kanskje kan hjelpe :hmm:

Lenke til kommentar

Prøver du å overta en annens tråd...?

Jeg har farge

Det er ikke problemet mitt, men størrelse problem, jeg har prøvd med den eldre pc'en med Nvidia og den går uten prob.

Har du prøvd å stille ned oppløsningen på bildet til TV-en?

Du kan også fininnstille posisjon og størrelse i innstillingene til TV-utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...