JallaMann Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Når jeg kobler mitt skjermkort (MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, NX6600GT-VTD128, DVI/ViVo, Retail) til TV'n så får jeg ikke farger... Noen som har opplevd det samme og løst det ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dette er en gjenganger i forumet. Søk så finner du nok mange svar. Jeg husker ikke i farten svaret men tror at du må bytte type kabel fra S-video til Composite eller omvendt. Eller var det noe med innstilling av PAL vs. NTSC i driveren?? Vel jeg husker ikke, men det står nok minst 50 plasser i forumet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Finn et annet AV-tall på TV-en. Lenke til kommentar
ahaugla Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Et par muligheter: 1) du har satt kabelen i feil inngang bak på tv (som regel er det en inngang som er dedikert pc. Altså at du f.eks har to scartinnganger) 2) Du må velge en annen kanal på tv. Hvis jeg velger ext2 får jeg sort hvitt, mens hvis jeg velger svhs2 får jeg farger. Hjalp det? Lenke til kommentar
JallaMann Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Nei... Jeg prøvde alt som ble foreslått her, men ingenting fungerte.. Har ikke mulighet til å velge mellom ext2 eller svhs2. Jeg har sett at det er feilen en del andre ganger, men denne tv'n er ikke sånn. bare 1 scart inngang også.. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Er det ikke noe med at du må skifte signaltype fra ntsc til pal eller noe slikt. På den gamle win98-maskina kunne jeg gjøre det ved å gå innpå instillinger for skjerm osv, men det kan hende du trenger et 3. parts program for å gjøre det. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er noko med bilde visningen inne på skjerm korte ... Naboen og har det probet men har berre bytter på noko... Men eg trur at tv`n må være tilkobla når daten er av... Lenke til kommentar
JallaMann Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Fortsatt ingenting som hjelper.. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 jeg har et lignende problem, jeg får bilde, men jeg får det i feil oppløsning, jeg ser bare deler av det totale bilde, men ingen har svart mitt rop om hjelp heller. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Du må tussle inn i egenskaper på drivere. Gå inn på egenskaper igjen på TV'n som er på options. Så velger du deg frem mellom PAL og NTSC. Til meg er det PAL-B som funker iallefall. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Min står på Pal-b, alt skal stemme etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Prøv alle de PAL du har å velge i. Hos meg er det pal-h eller pal-g som gjør susen. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Du må nok kjøre SVHS ja. har samme problemet selv. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ser du problemet... (se bilde). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Noen som har opplevd det samme og løst det ? Ja. Det hadde du sett hvis du hadde søkt litt.... Du bruker s-videokabel og scartadapter..? Hvis ja, hva slags TV har du? Støtter den s-video og har du i såfall stilt inn TV riktig og bruker riktig scartkontakt? Og TV-standard på skjermkortet er stilt til PAL B? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 nobody that can help??? Begynner og hate ATI mer og mer, Nvidia er bedre med NView. Irriterende og ikke se ting med tv'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) nobody that can help??? Begynner og hate ATI mer og mer, Nvidia er bedre med NView. Irriterende og ikke se ting med tv'en. Jeg begynner å hate folk som ikke søker her på forumet mer og mer.... Det har ingenting med Nvidia eller ATI og gjøre, men hvordan kabelen din er. Jeg gjentar, sett pin15 inn sammen med pin20 i scart-kontakten, så får du farger. Det er utrolig at noen forsøker å gjøre sin egen mangel på kunnskap om til en ATI vs. Nvidia flame-war. Hadde Kizzaz fulgt med, hadde han sett at trådstarter har problemer med nvidia i utg. pkt. Endret 28. desember 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg har farge Det er ikke problemet mitt, men størrelse problem, jeg har prøvd med den eldre pc'en med Nvidia og den går uten prob. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Stemmer det som blir sagt ja, hadde det problemet hovedsaklig med Nvidiakort for en tid tilbake så om det er ATI eller Nvidia er overhodet IKKE saklig. Noen 3Dkort med TV-ut har en liten "jumper" du må flytte fra NTSC til PAL, hvis ikke du har det så er det enten drivere eller kabelen eller kanskje til og med TV'en din som ikke støtter signalet. Lenge siden jeg har brukt TV funksjon men tror det er et program som heter TV tool som kanskje kan hjelpe Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Prøver du å overta en annens tråd...? Jeg har farge Det er ikke problemet mitt, men størrelse problem, jeg har prøvd med den eldre pc'en med Nvidia og den går uten prob. Har du prøvd å stille ned oppløsningen på bildet til TV-en?Du kan også fininnstille posisjon og størrelse i innstillingene til TV-utgangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå