Gå til innhold

Pc'n skrur seg av under spilling


piff

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpt ny pc, asus p5ad2 premium, powercolor ati x800 pro pci-e kort, raida to sata raptor wd disker, og 1 plextor dvd brenner, pluss en lg dvd rom. har en 360w chieftec psu, og pc'n skrur seg av under spilling, noen ganger når jeg starter et spill. har riktignok ikke en 24 pin kontakt på den psu'en, men har kjøpt en overgang fra 20 pin til 24 pin. noen som har en anelse om hvorfor pc'en bare skrur seg av? helt av alltså, ikke noen restart eller noe. nyeste ati drivere har jeg, nyeste update i windows..alt det er i orden liksom..fint med noen tips..takker på forhånd..grafikk kortet har vært på maks 62 grader, og cpu har vært på 51 grader...ikke noe unormalt det?

Endret av piff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker litt rart at pc'en bare skrur seg helt av, uten at cpu er for varm, eller at grafikk kortet er unormalt varmt..ingen instillinger i bios heller som skulle tilsi den skal skru seg av ved noe..så jeg har sittet å tenkt på at 360w er for lite..men, i hovedkort manualen har de satt opp en pc som har flere komponenter enn det jeg har på en psu som er mindre enn det jeg har, så de sier det skal være nok..

Lenke til kommentar

HAdde det no av det samme problemet under spillig.. I vanlig windows bruk funket den 100%, når jeg da skulle spille forskjellige spill restartet pc-en seg og noen ganger var det så ille at den slo seg av og ville ikke starte før om 1min.

 

Etter litt feilsøking kom jeg fram til psu, byttet den ut med en litt eldre 200w atx og pc-en funket 100% under spilling.. Mitt tips er: Prøv med en annen psu..

Lenke til kommentar
jupp..bestiller en 650w psu nå..det burde vel duge:)

Hold litt ann da.. Har du ingen adnre som er villige til å låne deg en psu i 1 dag eller no slikt? Jeg lånte en fra en annen pc..

 

Hva om nå problemet er der fremdeles med ny psu! Da er du noen hundrelapper + frakt fattigere... :hmm:

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...