Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse problemer Asus wl500

Anbefalte innlegg

En Asus wl500g router skal distribuere et privat nettverk til 2 maskiner, en stasjonær via kabel og en bærbar via trådløs.

Alt er satt opp (DHCP) og det trådløse nettverket er kryptert med WEP. Den stasjonære maskinen fungerer helt fint og benyttest bl.a. til konfigurasjon av routern, men den bærbare maskinen sliter litt med det trådløse nettverket.

Den bærebare maskinen vil med jevnlige mellomrom miste oppkoblingen med routeren, trass i at signalet hele tiden er sterkt og uten avbrudd. Etter at oppkoblingen er brutt nekter maskinen å koble seg opp igjen automatisk og man får beskjeden "ikke tilkoblet" samt et fint lite rødt kryss over symbolet på startmenylinja. Likevel kan man fortsette å benytte iexplorer og andre internettbaserte programmer fordi nettet på mystisk vis fremdeles er tilstede. Vel, tilstede i ca 10 minutter til man da på nytt får beskjed om at man har mistet tilkoblingen og må forsøke å koble seg opp igjen via "koble til" knappen som jeg nå har kommet til å forakte åh så hardt etter 80-100 gjentatte trykk.

Det er forresten kun ett trådløst nett tilstede, og det er det jeg som genererer.

For å oppsummere litt:

Bærbar: Acer m/innebygd kort winXp sp2 [fungerer helt tipp topp]

Stasjonær: Vanlig PC Dell m ordinært nettverkskort [fungere "godt"]

Router: Asus wl500g/b WLAN router med DHCP og WEP

Mitt spørsmål: er det noen som har erfaring med denne routeren og vet/har noen gode tips/råd til hvordan man kan løse denne situasjonen? Det er litt plagsomt at det trådløse nettet detter ut jevnlig :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...