halnat Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har et trådløst nettverk (router) men jeg får ikke kontakt over hele huset. Ser at noen aksesspunkter har "repeater"-funksjonalitet. Kan det benyttes til å forsterke signalet, uten at det må være en fysisk kabel fra repeateren til den trådløse routeren? Med andre ord - kan jeg sette opp en boks som kun har en kabel til strøm, men utover det har trådløs kommunikasjon til pc'en på den ene siden og til routeren på den andre? Lenke til kommentar
mosher Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hepp, stemmer det. Den repeater funksjonen kan ta imot et signal for så å bruke sin egen sender til å sende signalet videre på. Blir som en boks du putter på en kabel når signalet blir for svakt, så booster du bare styrken. Mitt access punkt har slik funksjon, en jobb kollega testa dette, funka fint sa han. Mosher'n Endret 21. desember 2004 av mosher Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Yepp det stemmer. De trenger kun strøm, så tar de imot signalene, forsterker dem, og sender dem videre. Glimrende til dem som er "avhengig" av å ha trådløst i et stort hus, eller et hus med masse murvegger som blokkerer signalene. -Stigma Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har denne repeater funskjon? Ser ikke noe om det i spesifikasjonene! Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Sorry mate. Den har ikke repeater funksjon... Har den selv, og er ellers godt fornøyd med den Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Sorry mate. Den har ikke repeater funksjon... Har den selv, og er ellers godt fornøyd med den Ok, takk. Ganske fornøyd med den jeg også Lenke til kommentar
leffa Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33753 Den har i alle fall repeater funksjon. Tar også a/b/g so skal dekke dei fleste behov Lenke til kommentar
halnat Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Hepp, stemmer det. Den repeater funksjonen kan ta imot et signal for så å bruke sin egen sender til å sende signalet videre på. Blir som en boks du putter på en kabel når signalet blir for svakt, så booster du bare styrken. Mitt access punkt har slik funksjon, en jobb kollega testa dette, funka fint sa han. Mosher'n Takk for svar Må den routeren jeg har støtte en bestemt standard for at den skal kunne arbeide med en repeater, eller kan en hvilken som helst repeater arbeide som forsterker for en hvilken som helst router/aksesspunkt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Må den routeren jeg har støtte en bestemt standard for at den skal kunne arbeide med en repeater, eller kan en hvilken som helst repeater arbeide som forsterker for en hvilken som helst router/aksesspunkt? Det må ha samme standard ja, men i og med at det bare finnes en standard for trådløst datanettverk, så funger i praksis alt trådløst sammen. -Stigma Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Yepp det stemmer. De trenger kun strøm, så tar de imot signalene, forsterker dem, og sender dem videre. Glimrende til dem som er "avhengig" av å ha trådløst i et stort hus, eller et hus med masse murvegger som blokkerer signalene. -Stigma Beklager veldig off topic, men dette er akkurat det jeg trenger for MOBILsignaler. Noen som vet om det finnes? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ah beklager, trodde det var trådløst nettverk vi snakket om.... Jeg skulle da tro at slikt utstyr også fantes for mobilsignaler, MEN ... da er det forsjell på hva slags mobilnett vi snakker om. Jeg kan også tenke meg at det neppe lages slikt utstyr for privatpersoner. Hvor du evt. kan få tak i noe sånt vet jeg ikke. Ring en stor mobilforhandler, så kanskej de har noe svar, men jeg tror ikke det ville være naturlig å finne det i vanlig data-webshop. Hva er det snakk om uansett? Har du ikke god dekning i en del av huset ditt? ... -Stigma Lenke til kommentar
muffe Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tviler på om du får tak i det til mobilsignaler. Uansett ville det vært kjempe-ulovlig..... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ah beklager, trodde det var trådløst nettverk vi snakket om...... .. .. Hva er det snakk om uansett? Har du ikke god dekning i en del av huset ditt? ... Ser ironien din. Selvfølgelig var det til PC det opprinnelig var. ..og nettopp. Det er god dekning ved vinduene. Elendig dekning 5 meter unna, foran PC'n. Men drit i det, skal ikke kuppe denne tråden til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå