Gå til innhold

Jeg trenger et nytt lydkort, men vet ikke hvilket!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kun et integrert lydkort, og siden jeg snart får Logitech Z-5500, så tenkte jeg det var på tide med et skikkelig lydkort. Problemet mitt er at jeg trenger et kort som har SPDIF, både optisk og coax. Det skal også være line in, ettersom jeg driver med litt innspilling av lyd fra eksterne kilder. Jeg spiller også en del, og da vil jeg gjerne at kortet skal støtte noen standarder. THX, EAX, Dolby Digital og DTS er vel det jeg ser etter. Prisen bør ikke være for stiv. Max 2000,-. Jeg er egentlig ikke noe audiofil, men når man først anskaffer seg et slikt anlegg, bør man kunne dra nytte av det også. Håper noen forstår mine ønsker og kan hjelpe meg med å finne det riktige kortet. Jeg har kikket i prisguiden, og det nærmeste jeg kommer mine krav er Creative Soundblaster Audigy 2 ZS, men så ser jeg ar det har 3,5mm optisk, mens jeg tenkte på den andre typen. (husker ikke hva den heter i farten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes egentlig Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum PRO var i litt dyreste laget, så jeg tror jeg kanskje går for Creative Soundblaster Audigy 2 ZS. Er ikke så veldig kresen på lyd, og når jeg tenker meg godt om så spiller jeg egentlig ikke så veldig mye heller.

Eg kjøpte nettopp Audigy 2 ZS bulk på komplett, er kjempefornøyd.

Trur nok det er eit av dei bedre kjøpa i 500 kroners-klassen.

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Synes egentlig Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum PRO var i litt dyreste laget, så jeg tror jeg kanskje går for Creative Soundblaster Audigy 2 ZS. Er ikke så veldig kresen på lyd, og når jeg tenker meg godt om så spiller jeg egentlig ikke så veldig mye heller.

Eg kjøpte nettopp Audigy 2 ZS bulk på komplett, er kjempefornøyd.

Trur nok det er eit av dei bedre kjøpa i 500 kroners-klassen.

Mvh

Espen

Hvilket kort hadde du før det?

Lenke til kommentar

Et godt valg, tar jeg ikke feil er selve lydkortet samme i BULK Aidigy 2 ZS, og Adigy ZS Platinum PRO.

Forskjellen er at det medfølger en ekstra boks, eller noe på PRO kortet, der du kan stille lyd og det har VELDIG mange kioblinger :yes:

Har fjernkontroll også...

Men selve... ehh, vet ikke hva jeg skal kalle det, men: selve "lydbriken :no: " tror jeg er det samme..

Lenke til kommentar

Jeg har et audigy 2 zs og er veldig fornøyd.. untak av at enkelte instillinger stiller seg tilbake etter reboot, men tror bare det er maskina mi som et tullette.. platinum pro greierne er vell akkurat samme lydkortet som bulk eller retail kortet ? pluss masse stæsj som det altid er på platinum versioner...

Lenke til kommentar

Platinum er samme kort som ZS, bare det følger med en svart intern boks du monterer inn i en CD-ROM brønn. Denne har mange tilkoblinger, noe jeg synes er positivt... Platinum Pro er et annet kort og har ekstern boks med enda flere tilkoblinger. Gleder meg til jeg får det! :yes:

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS = kun kort (kan fåes billig som bulk)

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum = kort + intern koblingsboks + fjernkontroll

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro = et annet kort + ekstern koblingsboks + fjernkontroll.

SB0350_card.jpg

SB0350.jpg

SB0360.jpg

Håper dette gjode det litt klarere. Bildene er hentet fra Creative sin side.

Endret av resn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...