Gå til innhold

Nec 2080UX+ VS LaCie P V II 20"

Tollis

Anbefalte innlegg

Klarer ikke bestemme meg for hvilken av disse 2 skjermene jeg skal gå for.

Prismessig skiller det ca 500 kr fra nec til LaCie.

Alternativene er:

-> LaCie Photon Vision II 20"

-> Nec MultiSync LCD2080UX+

Hadde egentlig bestemt meg for Nec'en, men ville høre om noen hadde erfaringer å dele, evt forslag til andre skjermer?

Blir nok like mye surfing og kontor-ting som spilling. Samt film.

Blir en handel over nyttår, men hvilken....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken nettbutikken fikk gleden av å levere deg skjermen?

Har du prøvd å spille i "ikke optimale" oppløsninger med den? Hvordan fungerer det? Evt. hvordan ser skrivebordet ut i f.eks 1280.x1024?

Har hatt en NEC 2080UX+ noen måneder nå.

Den fungerer helt glimrende på ikke-native oppløsninger i spill. Den står ikke noe tilbake for en CRT på dette området -skarp as can be..

I windows vil du aldri kjøre noe under 1600x1200 av den enkle grunn at teksten allerede i denne oppløsningen nesten virker FOR stor.. som 1024x768 på en 19" crt for å sammenligne...

Testa litt nå og alt ble latterlig stort.. man må lene seg litt tilbake eller skyve skjermen lenger inn på skrivebordet. Den er helt ok i lavere oppløsning.. bedre enn andre LCD jeg har sett.. men som sakt.....

immo

Lenke til kommentar

Stor takk til oivind_dahle og enden :thumbup: som har gitt strålende innlegg som resulterte i mitt valg.

En liten tilbakemelding med mitt syn på Nec 2080UX+

Blir ikke så objektivt dette, heller mer en personlig mening. Jeg har ikke testet noen andre LCD skjermer til spill, kun brukt dem vi har på jobb til kontorarbeid.

Oppløsningen på desktop:

1280x1024 = Som immo sier, blir det vel stort, unødvendig stort.

1024x768 = Enda verre enn forrige.

Konklusjon i desktop: 1600x1200 Fungerer strålende.

Om en ønsker å kjøre 2 nettlesere ved siden av hverandre så funger det utrolig bra, god plass til det i samme bilde :)

På spill har jeg bare testet CS - Source.

Kan konkludere med at du blir ikke bedre til å spille CS men det er en ny opplevelse fra min gamle 19" CRT (Hansol)

1600x1200 vs 1280x1024:

Ikke noe merkbar forskjell, synest heller at det blir hva en faller for, det en blir vant med. For begge oppløsningene fungerer topp. Kan ikke se noe etterslep. Fargene er ubeskrivelig behagelig, må nesten ta med at det er mye mindre anstrengende å spille på denne LCD skjermen kontra min gamle CRT.

Innstillingsmuliheter:

Menyen er stor og omfattende med funksjoner for det meste. Ikke brukt denne så mye men den er enkel å bruke. Så kan en også bruke Naviset som fulgte med.

Likte godt at det fulgte med DVI kabel, mm.

Ulempe/Negativ:

Tror jeg har generert meg et behov for et nyere og bedre skjermkort.

Om noen skulle lure på noe så skal jeg etter beste evne prøve gi tilbakemeldinger på det.

(Bestilte skjermen fra Mamoz, tok effektivt 2 dager å levere den) :thumbup:

Endret av Tollis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

yes! da var den i hus her og 2080UX+ altså, diggbar skjerm men så skulle det ikke mye til å slå min gamle 19" samtron som hadde fått gremgul farge (altså bildet var gremgult) konge å sitte å lage modeler i max å tegne i photoshop. Fargene er jo helt topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...