Tollis Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Klarer ikke bestemme meg for hvilken av disse 2 skjermene jeg skal gå for. Prismessig skiller det ca 500 kr fra nec til LaCie. Alternativene er: -> LaCie Photon Vision II 20" -> Nec MultiSync LCD2080UX+ Hadde egentlig bestemt meg for Nec'en, men ville høre om noen hadde erfaringer å dele, evt forslag til andre skjermer? Blir nok like mye surfing og kontor-ting som spilling. Samt film. Blir en handel over nyttår, men hvilken.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=346434&hl= Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Og: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=342204 Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Nice, takk for linkene. Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Din ordre er motatt! Du vil innen kort tid motta ordrebekreftelse og diverse annen praktisk informasjon på den oppgitte epostadressen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 ..Og valget falt på..? Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Nec'en. Men tviler den er i hus innen helgen er over Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Gratulerer da! Du blir nok fornøyd, vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jøss... sånn vil jeg også ha! Det er akkuratt denne skjermen jeg har siklet på i måneder allerede... og nå har jeg prisene sunket til Lacie-nivå... så hmmmmmm......... *vil ha* Hadde vært fint med litt tilbakemelding fra deg. Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Har fått sporingsnummer, det er alt jeg kan si så langt! Den er i hovudstaden atm. Håper den kommer inn til terminalen i Bergen i morgen da reiser jeg ned å henter den Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Dette var gode greier, må teste litt ulike settings, vil gi noen ord ettersom jeg får satt meg inn i dette. Artig så langt. Hærlig leveringstid også, 2 dage rett på dør.!! Endret 23. desember 2004 av Tollis Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hvilken nettbutikken fikk gleden av å levere deg skjermen? Har du prøvd å spille i "ikke optimale" oppløsninger med den? Hvordan fungerer det? Evt. hvordan ser skrivebordet ut i f.eks 1280.x1024? Lenke til kommentar
immo Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Hvilken nettbutikken fikk gleden av å levere deg skjermen? Har du prøvd å spille i "ikke optimale" oppløsninger med den? Hvordan fungerer det? Evt. hvordan ser skrivebordet ut i f.eks 1280.x1024? Har hatt en NEC 2080UX+ noen måneder nå. Den fungerer helt glimrende på ikke-native oppløsninger i spill. Den står ikke noe tilbake for en CRT på dette området -skarp as can be.. I windows vil du aldri kjøre noe under 1600x1200 av den enkle grunn at teksten allerede i denne oppløsningen nesten virker FOR stor.. som 1024x768 på en 19" crt for å sammenligne... Testa litt nå og alt ble latterlig stort.. man må lene seg litt tilbake eller skyve skjermen lenger inn på skrivebordet. Den er helt ok i lavere oppløsning.. bedre enn andre LCD jeg har sett.. men som sakt..... immo Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Stor takk til oivind_dahle og enden som har gitt strålende innlegg som resulterte i mitt valg. En liten tilbakemelding med mitt syn på Nec 2080UX+ Blir ikke så objektivt dette, heller mer en personlig mening. Jeg har ikke testet noen andre LCD skjermer til spill, kun brukt dem vi har på jobb til kontorarbeid. Oppløsningen på desktop: 1280x1024 = Som immo sier, blir det vel stort, unødvendig stort. 1024x768 = Enda verre enn forrige. Konklusjon i desktop: 1600x1200 Fungerer strålende. Om en ønsker å kjøre 2 nettlesere ved siden av hverandre så funger det utrolig bra, god plass til det i samme bilde På spill har jeg bare testet CS - Source. Kan konkludere med at du blir ikke bedre til å spille CS men det er en ny opplevelse fra min gamle 19" CRT (Hansol) 1600x1200 vs 1280x1024: Ikke noe merkbar forskjell, synest heller at det blir hva en faller for, det en blir vant med. For begge oppløsningene fungerer topp. Kan ikke se noe etterslep. Fargene er ubeskrivelig behagelig, må nesten ta med at det er mye mindre anstrengende å spille på denne LCD skjermen kontra min gamle CRT. Innstillingsmuliheter: Menyen er stor og omfattende med funksjoner for det meste. Ikke brukt denne så mye men den er enkel å bruke. Så kan en også bruke Naviset som fulgte med. Likte godt at det fulgte med DVI kabel, mm. Ulempe/Negativ: Tror jeg har generert meg et behov for et nyere og bedre skjermkort. Om noen skulle lure på noe så skal jeg etter beste evne prøve gi tilbakemeldinger på det. (Bestilte skjermen fra Mamoz, tok effektivt 2 dager å levere den) Endret 28. desember 2004 av Tollis Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hvordan er det med "sølvskinn" eller liknende "lysrefleksjoner"? Har en LaCie 20" selv, og det skinnet er noe jeg gjerne vil unngå på min LCD #2 (som enten blir NEC eller LaCie). Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Kan ikke si jeg føler noe problem med lys-skinn, eller at jeg i det hele har merket det.. Solen lyser også i ryggen på skjermen, så ikke noe skinn her.. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 yes! da var den i hus her og 2080UX+ altså, diggbar skjerm men så skulle det ikke mye til å slå min gamle 19" samtron som hadde fått gremgul farge (altså bildet var gremgult) konge å sitte å lage modeler i max å tegne i photoshop. Fargene er jo helt topp. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Gratulerer med ny skjerm. Eg veit du vil bli fornøyd med den. Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Grattis zoneman. Det er en heærlig skjerm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå