Gå til innhold

er ikke dette litt overkill

Anbefalte innlegg

Kanskje en dårlig avtale ja men så er det greit å bare trekke 500 kr brutto ifra kontoen før skatt også da. Hvem merker det på en god månedslønn ?

Skal liksom en del mere til å bla opp 18-25 k for en super maskin. Men jeg er helt enig at denne maskina er totalt overkill for mor ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, mitt synspunkt: Du sier du skal kjøpe en lik pc til henne, får 18000 av henne. Kjøper en maskin til 3000 til henne og sitter igjen med 15000. Disse gir du til veldedighet, evt legger til noen lapper og kjøper en grisefet gamer maskin til deg selv.

Eller som sagt, hun kjøper den og spiller kabal. Du installerer HL2 og kjører på.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Herregud..bygg en ok PC selv hos en webshop. Herre, at de i det hele tatt prøver å prakke på "uskyldige" nettbak/kabal-ister sånn massiv maskinkraft.....som å kjøpe en M1A1-tank for å kjøre ungene i barnehagen med...koffor ikke bare slå til med en Alienware-pc med det samme :!: .

Lenke til kommentar

Handleliste for de som ikke kan få Dell XPS gjennom jobben: :!:

Antec P160 Miditower, Sølv (Uten Strømforsyning) 995,-

Fortron Strømforsyning ATX 400W SATA Special Edition 795.-

NEC DVD recorder ND-3500A IDE 595,-

Sony DVD Drive 16x/40x IDE Silver OEM 295,-

Seagate Barracuda 7200.8 400GB S-ATA 8MB 2 stk 6580.02

Abit AA8-3rd Eye Hovedkort for S775 I925X, 1399.01

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB KIT 4194.99

Logitech diNovo Media Desktop 2.0, 1745.-

Creative SB Audigy 2 Value, Bulk 349.-

Eizo 19" LCD FlexScan L788 TCO-03 Grey 7795,-

Microsoft Windows 2000 Professional Programvare Norsk OEM 1350,-

Microsoft Office Small Business ED 2003 (Norsk) OEM 2275

PowerColor Radeon X800XT 256MB PCI-E 4194.99

HP PSC2355 4800*1200dpi Q5789B - 23spm, 32MB 1875,-

Thermaltake Tower 112 4 in 1 CPU-Kjøler Socket A/478/775/ 395,-

Altec Lansing Høyttaler 5100 Subwoofer og 5 høyttalere 1294.99

Intel Pentium 4 560J 3.6 GHz Socket LGA775, 1MB cache 3590,-

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Miljøgebyr: 100

Totalt: 39818

Prisen er hentet fra Komplett

Så tilbudet på Dell maskinen er ikke så værst......

Lenke til kommentar
Herregud..bygg en ok PC selv hos en webshop. Herre, at de i det hele tatt prøver å prakke på "uskyldige" nettbak/kabal-ister sånn massiv maskinkraft.....som å kjøpe en M1A1-tank for å kjøre ungene i barnehagen med...koffor ikke bare slå til med en Alienware-pc med det samme :!: .

Nå er det vel ingen som har prakket den på henne. Det er et tilbud fra Dell, de har hjemme-PC pakker i alle prisklasser. De vet jo ikke om kjøper er en 22 år gammel gamer eller en 60 år gammel dame. Eller en 60 år gammel dame som kjøper til familien. Derfor har de tilbud til alle. Det er opp til den enkelte å velge det somm passer dem. Husk, Dells kunde er firmaet, ikke den enkelte ansatte.

Hvis det er noe press i sånne sammenhenger, så er det vel på arbeidsplassen, går jeg ut fra. "Kan ikke kjøpe dårligere en han..." Eller i hjemmet.

Geir :)

Lenke til kommentar
ville sikkert spart rundt 10 høvdinger på å bygge selv

Og yttligere 20 høvdinger på å velge noe som står i stil til behovet.

Sikkert, men hadde du fått alle delene på avbetaling?

Det går fint å få en PC fra diverse nettbutikker på avbetaling med stattefritak gjennom jobben. Alt man trenger å gjøre er å få tillatelse fra jobben og sikkert fylle ut et skjema på nettbutikken for registrering av skattefritak. Mange nettbutikker har partnere som tar seg av avbetaling.

Lenke til kommentar

Om mora di har råd så for all del, men selv den pakka med 6800 kortet er overkill.

Noen som prater om Dell og ytelse. Om du kjøper en Dell, hver forberedt på en underklokka CPU (for å sikre stabilitet ifølge Dell). Selvom vi ikke snakker om mer enn et par MHz så er det prinsipp. Ikke stort bedre blir det av at du ikke kan endre noen ting i den dritt BIOSen som følger med.

Er forresten kabbiset alu? Stål med plastikk utenpå? For gamere til og fra LAN? nei.

Fredrik

Lenke til kommentar

OT:

Heh..dette er ikke det verste jeg har sett til kontorbruk. En jeg kjøpte skjermen min av hadde Lian Li SL77 fulltower med 3,2 GHz P4 (ca. den kjappeste på den tiden), masse ram og kun de feteste SCSI-diskene. Dette var en ren kontormaskin...og skjermen kjøpte han ny til 20 000...puh! Ikke noe spilling, bare kontorbruk. Noen har nok penger, i alle fall.

Lenke til kommentar

Det er overkill Deluxe det der! La henne kjøpe den så kan du spille på den! Det er jo bare helt knall. Dell kan faktisk levere maskiner som er bra også. Hehe. Det ser jeg jo nå. Er ingen tilhenger av sånne ferdig produkter, men la henne kjøpe og du bruke :w00t::w00t:

Lenke til kommentar

:) det ble denne.

intel pentium 4 prosessor 550 med ht teknolog (3,4 ghz,800mhz fsb, 1mb cache)

intel 925x express.

1024 mb pc-4200 dual channel ddr2 400mhz(2x512)

500gb sata hardisk. 7.200 rmp(2x250 gb)

geforce 6800 256 pci e.

16x optisk dvd+/-rw

16xoptisk soft-dvd(48x cd read)

creative soundblaster audigy 2(pci)

dell 5650 speakers system med sub woofer(4stk høystalere 1 stk sattelitt og 1 stk subwoofer)

windows xp professional

ms office 2003

dell foto 922 alt i ett skriver

dell ultrasharp 1905 fp. 19" flatskjerm.

til sammen 11.000 noe som er et bra tilbud.

jeg kommer til å spille litt hl2 på den ja :)

blir vel til at jeg klokker den opp litt,hvis den er så underklokka som dere sier.

ps. god jul

enda en ps. tror kanskje jeg kjøper den ene 250 gb hardisken. hun har ikke behov for 500gb. :D

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Gamlingen min kjøpte også pc gjennom jobben. Han kjøpte en "bærbar" 17" acer

widescreen pc med 512mb ram , 120gb hd og geforce go /et eller annet.

og dvd+-brenner.

Den måtte han ut med 21 000 for før skatt.

Det er faktisk enormt hvor mange som slår til på sånt , og det er jo overkill for han også som bruker den til internet / qxl / kabal liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...