Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 he he, min far fikk tilbud om Dimension XPSgen4 via jobben. Den koster rundt 35 000kr *sykt* Helt sykt hvor mye folk er villig til å betale for følelsen av å ha "spart" mange tusen på skattefradrag. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Hvis du har samvittighet til at muttern din kjøper så dyr PC så kjør på... Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det. Bør vel kunne begrense seg litt på prosessor og minne ihvertfall.. gå ned til 3,2 GHz og 1024 MB minne kanskje.. er jo fort 3000 kr. det.. sikkert enda mer da det er dell.. pro versjonen av skjermkort kan jo også vurderes hvis dell har den.. Bør koste nærmere en tusenlapp mindre.. det er hun som vill kjøpe den.jeg sier det er litt vel over kill. jeg har jo pc selv. det går ikke å velge koponentene selv, hvis det hadde gått kunne hun jo ha valgt 200gb. 3,2ghz. og 124 mb ram. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd de selger bra pc er ja. bare se litt her pc skal ikke kjøpes fra internett. muttern har fått et tilbud fra jobben. det er 5 forskjellige pakker man kan velge mellom men hun insisterer på at hun vil ha den råeste. en av de andre pakkene som hun kan velge mellom er. intel pentium 4 prosessor 550 med ht teknolog (3,4 ghz,800mhz fsb, 1mb cache) intel 925x express. 1024 mb pc-4200 dual channel ddr2 400mhz(2x512) 500gb sata hardisk. 7.200 rmp(2x250 gb) geforce 6800 256 pci e. alt det andre er inkludert her og. her vil hun betale 182 kr mindre hver måned. Endret 21. desember 2004 av mr.nauz Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd de selger bra pc er ja. bare se litt her De ser bra ut, men jeg tror skinnet bedrar! Bor sammen med 2 stykker med dell pc, begge to er bedre spekket enn min selvbygde (til mitt forsvar er pcen min et år eldre) men til tross for det viser test på test at min har bedre ytelse, i tillegg ga de mye mer for de enn jeg ga for min... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd de selger bra pc er ja. bare se litt her Jeg prøvde å konfigurere den med alt av det råeste og alle tillegg. Kom på 237.218 kr. Tror ikke akkurat det er noe jeg kommer til å kjøpe med det første Ikke med 50% skattefradrag en gang.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 pc skal ikke kjøpes fra internett. muttern har fått et tilbud fra jobben. det er 5 forskjellige pakker man kan velge mellom men hun insisterer på at hun vil ha den råeste. Prat fornuft med henne.. Selv støvsugerselgere som går dør til dør og bruktbilselgere er mer hederlige og gir mindre kjøpepress enn disse tilbudene. Evt. Skriv ut denne tråden og be henne lese alt. Tilbudene er jo helt ville og kan sammenlignes med å selge industristøvsugere til 44.000kr til eldre damer som bor på 40 lett renholdte kvadrat.. Bare å fortelle at "du sparer 20.000 i skatt om du kjøper denne her.." No problemo, hvis ho vil spare penger så kan ho få spare 100.000kr på å kjøpe bilen min (for bare 100.000 kr med små skrivt .. det er en nyvasket rentluktende Sierra 84-modell med damevennlig veskeholder i døra osv.. Husk: Du sparer ennå 10.000kr om du kjøper nå og får med skistativ på kjøpet for bare 5.000 kr) Som sagt: Prat fornuft med henne, og gjerne også veninnegjengen på jobben. Sett sammen en damevennlig liten og pen og lydløs PC til noen tusenlapper til dem så sparer de et trillebårlass med tusenlapper og blir minst like fornøyde med PC'n. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 pc skal ikke kjøpes fra internett. muttern har fått et tilbud fra jobben. det er 5 forskjellige pakker man kan velge mellom men hun insisterer på at hun vil ha den råeste. Prat fornuft med henne.. Selv støvsugerselgere som går dør til dør og bruktbilselgere er mer hederlige og gir mindre kjøpepress enn disse tilbudene. Evt. Skriv ut denne tråden og be henne lese alt. Tilbudene er jo helt ville og kan sammenlignes med å selge industristøvsugere til 44.000kr til eldre damer som bor på 40 lett renholdte kvadrat.. Bare å fortelle at "du sparer 20.000 i skatt om du kjøper denne her.." No problemo, hvis ho vil spare penger så kan ho få spare 100.000kr på å kjøpe bilen min (for bare 100.000 kr med små skrivt .. det er en nyvasket rentluktende Sierra 84-modell med damevennlig veskeholder i døra osv.. Husk: Du sparer ennå 10.000kr om du kjøper nå og får med skistativ på kjøpet for bare 5.000 kr) Som sagt: Prat fornuft med henne, og gjerne også veninnegjengen på jobben. Sett sammen en damevennlig liten og pen og lydløs PC til noen tusenlapper til dem så sparer de et trillebårlass med tusenlapper og blir minst like fornøyde med PC'n. det skal jeg gjøre. muttern jobber stort sett sammen med menn som alle skal kjøpe den råeste pakka. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd de selger bra pc er ja. bare se litt her pc skal ikke kjøpes fra internett. muttern har fått et tilbud fra jobben. det er 5 forskjellige pakker man kan velge mellom men hun insisterer på at hun vil ha den råeste. en av de andre pakkene som hun kan velge mellom er. intel pentium 4 prosessor 550 med ht teknolog (3,4 ghz,800mhz fsb, 1mb cache) intel 925x express. 1024 mb pc-4200 dual channel ddr2 400mhz(2x512) 500gb sata hardisk. 7.200 rmp(2x250 gb) geforce 6800 256 pci e. alt det andre er inkludert her og. her vil hun betale 182 kr mindre hver måned. Be moren din kjøpe den pcen der istedenfor... Det er idiotisk å kjøpe den andre pcen... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Selger dell i det hele tatt så bra pcer??? Begynner litt å tro at dette er kødd de selger bra pc er ja. bare se litt her pc skal ikke kjøpes fra internett. muttern har fått et tilbud fra jobben. det er 5 forskjellige pakker man kan velge mellom men hun insisterer på at hun vil ha den råeste. en av de andre pakkene som hun kan velge mellom er. intel pentium 4 prosessor 550 med ht teknolog (3,4 ghz,800mhz fsb, 1mb cache) intel 925x express. 1024 mb pc-4200 dual channel ddr2 400mhz(2x512) 500gb sata hardisk. 7.200 rmp(2x250 gb) geforce 6800 256 pci e. alt det andre er inkludert her og. her vil hun betale 182 kr mindre hver måned. Be moren din kjøpe den pcen der istedenfor... Det er idiotisk å kjøpe den andre pcen... etter litt prating så har jeg overtalt henne til å kjøpe en annen pakke. pc: intel pentium 4 prosessor 550 med ht teknolog (3,4 ghz,800mhz fsb, 1mb cache) intel 925x express. 1024 mb pc-4200 dual channel ddr2 400mhz(2x512) 500gb sata hardisk. 7.200 rmp(2x250 gb) geforce 6800 256 pci e. 16x optisk dvd+/-rw 16xoptisk soft-dvd(48x cd read) creative soundblaster audigy 2(pci) dell 5650 speakers system med sub woofer(4stk høystalere 1 stk sattelitt og 1 stk subwoofer) windows xp professional ms office 2003 dell foto 922 alt i ett skriver dell ultrasharp 1905 fp. 19" flatskjerm. dette koster 308 kr måneden i 3 år. tilsammen blir det 11088kr. ps. jeg synes dette var billig. husk at office koster en del det og. Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har en p2 133 mhz mora di kan få Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg blir nesten sinna av at ansatte blir presentert for slike tilbud. Stort sett bare de som tjener bra og får masse skatt som bør slå til på slike tilbud. Tenk på de ansatte som har moderate lønninger. For dem vil slike über-datamaskiner være overkill. Bare Dell/HP som tjener på dette. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg blir nesten sinna av at ansatte blir presentert for slike tilbud. Stort sett bare de som tjener bra og får masse skatt som bør slå til på slike tilbud. Tenk på de ansatte som har moderate lønninger. For dem vil slike über-datamaskiner være overkill. Bare Dell/HP som tjener på dette. synes det er litt mye med 800gb og 2048mb ddr 2. men det opsette som hun skal kjøpe er da billig. 11.000 for en bra pc+ at det følger med office og 19"lcd skjerm samt høytaler sett. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) tror jeg må bli ferdig med studiene og begynne å jobbe så jeg an få meg en über pc. er jo helt åndsvak den feteste pakka. kunne dog ha vært to lcd skjermer :!: Rimelig grei den til ca. 11000, men den faktiske prisen blir noe høyere grunnet tapte feriepenger og pensjonsparing? som tidligere påpekt. Men man lever nu gjør man ikke. edit:ikke at jeg nødvendigvis hadde gått for et av tilbudene om jeg fikk dem. Endret 21. desember 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har en p2 133 mhz mora di kan få P2 133MHz finnes ikke. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har en p2 133 mhz mora di kan få P2 133MHz finnes ikke. he he der dreit han seg ut. :!: Lenke til kommentar
N3oN Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 LoL... Bestemora mi fikk sånt tilbud og... Dell XPS Gen4 er jo helt overkill for gamle damer over 60... Hehe, Jaja må jo si eg hadde lyst p "låne" pc-en litt da men.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det der er jo over the overkill... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kanskje overkill idag, men da holder jo maskinen litt lenger enn det den andre vil gjøre da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kanskje overkill idag, men da holder jo maskinen litt lenger enn det den andre vil gjøre da. Hehe.. Utviklingen raser av gårde. Det som er toppmodell i dag finner man på elkjøp om et halvt år og som restesalg om et år. Å betale 18.000 for en PC som kanskje holder et halvår lengre enn en til 12.000 synes jeg er bortkastede 6.000 kr. Hvis man vil sikre seg mot å bli utdatert i fremtiden er det bare en ting å gjøre: Legge av penger til jevnlige oppgraderinger. F.eks ny billig PC hvert 2. år eller for de som liker å mekke selv: Et par-tre nye komponenter i året, og full utskiftning hvert 2-3 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå