Gå til innhold

er ikke dette litt overkill

Anbefalte innlegg

muttern skal kjøpe seg ny dell pc gjennom jobben. det er bare det at jeg synes det er litt overkill til henne. hun bruker pc en til nettbank og surfer av og til litt på internett.

pc: dell dimension xps

intel pentium 4 prosessor 560 med ht teknologi

(3,6 ghz,800mhz fsb,1 mb cache)

intel 925x express brikkesett med ich6-r

2048 mb pc-4200 dual channel ddr2 533 mhz(2x 1024)

800gb sata hardisk.(2x400 gb)

radeon x800xt 256 pci e

16x dvd+/-rw

16x soft dvd(48x cd read)

soundblaster audigy 2

dell 5650 speaker system med sub-woofer

er ikke dette litt OVERKILL til muttern.

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. dette er jo drap! :!: Hvis du kan bygge pc, kan du jo bygge for henne, og ta litt for jobben.. så tjener dere begge på det! :innocent:

edit: du kan jo evt. la moren din kjøpe denne PCen, så kan du bruke den du å! :yes:

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
pris?

Sansynligvis totalt overkill.. 300kr/måned i X antall år. (Til den har vært uttatert i Y antall år.)

Det hun trenger er en PC fra bruktmarkedet her eller en kjenning som skal oppgradere. Det holder fint med PC i prisklassen 2000kr + skjerm for sånne som henne (og mine foreldre) Jeg sliter ennå med å få gamlingene til å bytte ut PIII-450'en sin med usle 128MB ram og 10GB harddisk. De synes både nettbank og kabal går flytende nok og er fornøyde fortsatt. (Jeg river meg i håret hver gang jeg må bruke skrapet)

Lenke til kommentar

Det der koster jo skjorta uansett om man kan trekke fra på skatten eller ikke, burde få et oppsett som ligger litt mer midt på skalaen. Er veldig vanlig at disse tilbudene kommer med det absolut siste av cpu osv, dyrt produkt=spare mer i skatt, men du betaler alikevel mer enn det som er nødvendig, og billig blir det ikke etter behovet.

fet pc da :thumbup:

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

tror det var 500kr i månden i 3 år.

denne prisen inkluderer pc en, en alt i et printer, xp pro, office 2003,

en 19" dell ultrasharp 1905 fp, flatskjerm og mus/tastatur

mus/tastatur = logitech dinovo media desktop.

hun har en annen gammel dell pc.(intel pentium 4 1,8ghz. 256 ram ,geforce3 ti500) so mhun kommer til å bruke. denne pc en er på en måte til meg.

så jeg sier ikke nei til en sånn pc.

men over til noe annet er dette et bra tilbud?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

18.000kr etter skatt :confused: for nettbank, kabal og word.. Huff, det hørtes svinaktig dyrt ut. Det betyr i såfall at HP skal ha rundt 36.000 for den uten skattefradag.

Tenk på at PS-data selger bra PC'er som dekker mer enn hennes behov for under en tiendel av det HP verdsetter denne.

Man kan bli forbanna av sånn utnytting som det HP prøver på her.

Lenke til kommentar

18.000kr etter skatt :confused: for nettbank, kabal og word.. Huff, det hørtes svinaktig dyrt ut. Det betyr i såfall at HP skal ha rundt 36.000 for den uten skattefradag.

Tenk på at PS-data selger bra PC'er som dekker mer enn hennes behov for under en tiendel av det HP verdsetter denne.

Man kan bli forbanna av sånn utnytting som det HP prøver på her.

ps en koster 44 139 kr på dell. dette er uten office.

jeg kommer til å bruke den mer en henne da.(hl2, far crye) osv. så jeg er bare glad for at det er en rask og bra pc.

ps.det er dell ikke hp

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Hvis du har samvittighet til at muttern din kjøper så dyr PC så kjør på... Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det.

Bør vel kunne begrense seg litt på prosessor og minne ihvertfall.. gå ned til 3,2 GHz og 1024 MB minne kanskje..

er jo fort 3000 kr. det.. sikkert enda mer da det er dell..

pro versjonen av skjermkort kan jo også vurderes hvis dell har den.. Bør koste nærmere en tusenlapp mindre..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
ps en koster 44 139 kr på dell. dette er uten office.

Å himmel og hav.. :roll: Jeg lurer på hva det ville kostet å sette sammen noe tilsvarende på f.eks komplett? Jeg tipper minst 20 lapper mindre enn dell skal ha. Ergo: dell stapper 20 lapper mer enn komplett i lomma. Det er limelig rått.

I fjor fikk jeg en jeg kjenner til å styre unna en dell til 33.000 kr til fordel for en bedre spesifisert PC som jeg kjøpte, satt sammen og leverte til han for 17.000 kr. (seff. inkludert litt avanse til meg selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...