Margarus Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 hey' jeg har såå lyst å klokke cpuen min no som jeg har fott vannkjøling osv..! men har hørt at jeg ikkke har agp\pci lock på HK mitt. se system speccs i profilen min er ikke så keen på å klokke hdd lydkort å alt derfor er det veldig nytte med agp lock osv. har jeg det ? i tilfelle hvor i bios står det.. hva om jeg oippdaterer Biosen på Hk mitt til en nyere kan jeg få det da. ? hvordan updater jeg bios på HK er det snakk om å flashe fra dos osv da? Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Står ikke i bios eller manualen, men det er kjent at KT400 chipsetet ikke har AGP/pci lås. Se om du finner noe på Via sin sider, eller www.viaarena.com Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hk manual det var den ja den finner jeg ikke . finner ikke no spes speccs om akkurat mit hovedkort Endret 21. desember 2004 av Margarus Lenke til kommentar
Bach Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 På KT400 følger agp/pci fsb. Det beste chipsettet kan by på er en 5:2:1-divider. KT600 "sliter" med samme greia, men har 6:2:1-divider og kan kjøre 200MHz fsb. "Problemet" kan ikke fikses med en oppgradering av bios. Men... På mitt gamle KX333 med 5:2:1-divider fungerte det helt greit med en fsb på ihvertfall 180MHz. Og det var uten modding og med en Zalman-ribbe uten propell på NB. Så litt skal det være mulig å tyne ut av kortet. En annen overklokkingsmetode er høyere multi. Finnes flere stuntmetoder for å få til dette. Men det som setter minst "spor" i CPU er å tvangskjøre multi ved å kortslutte visse bein på prosessoren. Dette har jeg testa sjøl og "inngrepet" er helt reversibelt. Minuset er at prosessoren må tas ut av sokkelen ved bytting av multi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå