Gå til innhold

bytte ut hovedkort vifte

V-by

Anbefalte innlegg

hovedkort vifta mi har ryki, oppdaget sånn helt tilfeldig att den ikke gikk, jeg har et ABIT KD7A hovedkort, med en gang jeg la merke til dette skrudde jeg av pc'en og tok beina på nakken og løp opp til en kompis, som jeg visste hadde et hovedkort liggenes, som han ikke brukte, og jeg tenkte jeg kunne ta (låne) hovedkort kjøleren/vifta.

jeg fikk låne kjøleribba som var på hovedkortet hans. MSI agp 8X, står det på kjøeren, men det jeg lurer på er om det er smart å bytte ut en vifte der med kjøleribbe?

kjøleribba er heller ikke så stor at det gjør noe..

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bytta om til kjøleribba ganske fort men er litt nervøs om det er nok med kjøleribbe.  men jeg prøver å sende en mail jeg, men blir vifta jeg får gratis da eller må jeg betale for den?

Det går helt fint uten vifte.Kjøp denne og sett den på.Den kjøler bra og du slipper støy.Du kan også bruke SpeedFan til å overvåke temperaturene med.

Edit:Linken til Microplex var feil.Jeg har rettet den.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

viften på hovedkortet mitt begynte å ule for et års tid siden. løsningen var enkel: dra ut strømpluggen. siden har ikke viften vært tilkoblet, og maskinen er like stabil som alltid. så det spørs om det er så veldig nødvendig med vifte - såfremt du har kabinettvifter, selvsagt. :)

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvordan kjøleribba er montert også, på mitt Epox-hovedkort så var det lagt ei feit stripe på en drøy mm med varmeisolerende gummi under northbridge-ribba. Ble rimelig overrasket når jeg monterte på en slik zalmankjøler ja, ikke rart at den krevde vifte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...