Ahagmann2000 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Heisann! Jeg opplever for tiden et ganske så merkelig problem med min bærbare PC. Saken er den at i min datamaskin vises det at c: har 700 mb ledig (total disk kapasitet 60 gb), men hvis jeg markerer alle mappene i C: (inkl. skjulte mapper og filer) og trykker egenskaper så får jeg opp at de tar tilsammen 30 gb, ergo jeg burde ha hatt 30 gb ledig plass på c: Men som sagt i min datamaskin vises det at c: har 700mb ledig, hva er årsaken til dette? Mvh Hagmann Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kjørt scandisk/chkdisk for å sjekke etter om oppgitt ledig kapasitet faktisk stemmer? Husker eldre versjoner av Windows og FAT32 har dette problemet... brått så ble det oppgitt at ledig kapasitet var langt lavere enn det den egentlig var. Scandisk/chkdisk fikset problemet ... Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Partisjonen er NTFS, har selvsagt prøvd alle trivielle løsninger som scandisk og defrag. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ hva med å boote en live linux-distro som knoppix for å sjekke derfra? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 chkdsk /f og boot Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 eventuelt kjør pqmagic 8.0 og kjør checkdisk greia der i dos. Mulig du må mekke de 2 diskene da. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 sikker på at du sjekker skjulte mapper og filer? topic er helt feil forresten, det er ikke bad sectors på den hvis ikke scandisk sier det er det. topic: "mangler masse diskplass" Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ja ja, det virker som om jeg bare er sinnsykt distre om dagen, saken er den at jeg har lagt inn Norton og får da selvsagt Norton Recycle Bin, noe som fører til at hvis jeg tømmer papirkurven på vanlig måte så er fremdeles dritten der Det lå Ca. 10 DVD ISO'er det som norton recycle bin tok vare på. Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå