Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips for å gjøre det meste trådløst.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en SN85G4 som jeg har i stuen. er lei av bråket, så den skal nå inn i boden. Dermed trenger jeg å gjøre mest mulig trådløst.

Jeg har allerede Dinovo Mus/tastatur med bluetooth, så den biten er løst.

Ellers trenger jeg:

Trådløst aksesspunkt(ikke ruter!)

Trådløst kort

Trådløs ekstern harddisk hvis mulig

I tilegg har jeg en multifunksjons skriver/faks/kopi/scanner som jeg lurer på om det er mulig å koble til nettverket trådløst på noen måte.

Er også interessert i nyheter om alt annet som er mulig å anskaffe av trådløse duppedingser. Leste nylig om en trådløs LCD tv, det er jo noe for fremtiden :)

Så om none kan gi meg tips, råd og erfaringer om forskjellig av det overnevnte så mottas det med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig tanke, noe som mange drømmer om, blandt annet jeg... :D

I tilegg har jeg en multifunksjons skriver/faks/kopi/scanner som jeg lurer på om det er mulig å koble til nettverket trådløst på noen måte.

Tror du må ha et aksesspungt på den, om den er på TP kabel! :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke en trådløs printerserver, men de fleste slike støtter bare skriving over nettverk ikke scanning o.l.

Lenke til kommentar

Du trenger et aksesspunkt med printserver eller en trådløs printserver til altmulig dingsen din :yes: , trådløs ekstern harddisk kabinett for 2.5" finner du bla. hos Asus (www.asus.com) :yes:

Bruker selv Asus utstyr og er fornøyd med det privat :w00t: på jobb er det D-link som duger :thumbup:

Lenke til kommentar

Har en bærbar PC men behov for mer lagringsplass. Ettersom denne lagringsplassen gjerne kan bli stående hjemme permanent tenkte jeg en trådløs harddisk vil gjøre susen.

Vet det finnes en ASUS disk som er trådløs, men denne er kun tilpasset en 2,5" disk med kapasitet på max 80GB (evt 100GB). Noen som kjenner til om det finnes trådløse eksterne harddisker med større kapasitet?

Eventuelt en mulighet for å koble en spesiell type ekstern harddisk direkte i en av switch-portene på den trådløse routeren (3Com)?

Tror jeg har sett trådløse routere med USB port, og det er muligens en løsning - men vil egentlig ikke bytte ut min 3Com router. Denne har surret og gått perfekt siden mai uten problemer og jeg er derfor meget godt fornøyd med denne.

Derfor: Noen som har tips til ekstern trådløs harddiskløsning vil jeg sette stooor pris på det!

Lenke til kommentar
Dette ser supert ut!!

Noen som kjenner til om denne (Linksys Network Storage Link ) har mulighet til å kobles til en USB hub slik at jeg kan koble til flere USB harddisker?

Jeg har Linksys samt Maxtor II Ekstern HD. Jeg synes det fungerer greit, men har enda ikke fått backup-programmet "Retrospect" til å fungere med den tilkoblet til Linksys, til tross for at de markedsfører seg som at disse passer perfekt sammen. Noen som har tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...