jaddå Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg sitter nå med en chieftech psu på 300W-360W (husker ikke helt, gidder ikke kjekke ) og har funnet ut at dette er i minste laget. Jeg har ikke akkuratt ny pc, men har en del harddisker og ett par cd/dvd-rom. Tingen er at jeg er usikker på hvilken psu som er lurt å kjøpe og hvor kraftig den må være. specs: athlon xp 1800 gf3 ti200 2x120gb hdd 2x250gb hdd --- ikke installert 1x80gb hdd 2x cd/dvd Jeg tenker hvis jeg i fremtiden skal ha ny pc med heftigere cpu, gfx osv., så må jeg ha noe som takler skjermkort og cpu og i tillegg kan kjøre en del harddisker og vifter og stash uten problem... Den psu'en jeg har nå tar nærmest kvelden bare jeg hiver i et par vifter... jeg kan forestille meg at 550-650W vil være nok, men er ikke sikker. Noen som har noen anbefalinger til størrelse og gjerne merke/modell? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kjøp deg en psu fra enermax eller ocz. Se deg ikke blind på wattene på en psu, sjekk opp hvor mange amp de forskjellige spenningene. En god psu bør gi minst 26amp på +12v railen, ikke kjøp psu med dual rail, hold deg til single rail. Du trenger en god psu når du i framtiden skal oppgradere til nytt system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå