hasuwest Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei! Nå skal jeg kjøpe meg ny skjerm, og valget står mellom LG 19" Flatron 915+ og Sony 19" E430. Noen som har noen meninger/erfaringer? Og jeg vil gjerne ha en begrunnelse av hvorfor den ene er bedre enn den andre. Skulle gjerne kjøpt en Sony 19" G420, men den er for stor for lommeboka. Positive eller Negative erfaringer med skjermene? Kom ut med alt! :smile: Alle svar mottas med stor Glede! Takk.. _________________ Mvh. Simen Bakke ________________________ En stor bra DATA med en stor blå HARDDISK. [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-05 16:39 ] Lenke til kommentar
oye Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Sony skjermer har trinitron striper. Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 dei stripene ser ikkje du med mindre du leita sony er kvalitet og er kjent for det. har trinitron sjøl og aldrig hatt problem med den. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 16:21, hasuwest skrev:Hei!Nå skal jeg kjøpe meg ny skjerm, og valget står mellom LG 19" Flatron 915+ og Sony 19" E430. Noen som har noen meninger/erfaringer? Og jeg vil gjerne ha en begrunnelse av hvorfor den ene er bedre enn den andre. Skulle gjerne kjøpt en Sony 19" G420, men den er for stor for lommeboka.Positive eller Negative erfaringer med skjermene? Kom ut med alt! :smile: Alle svar mottas med stor Glede! Takk.._________________Mvh.Simen Bakke________________________En stor bra DATA med en stor blå HARDDISK.<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-05 16:39 ]</font> Hva med en hyundai til 1990.- hos ps-data? (Nei, jeg er ikke hyrat av de for å drive reklame her på forumet. Jeg bare tipser om tilbud jeg selv benytter meg av.) Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 19:20, ludolf skrev:Hva med en hyundai til 1990.- hos ps-data? (Nei, jeg er ikke hyrat av de for å drive reklame her på forumet. Jeg bare tipser om tilbud jeg selv benytter meg av.) Denne var nesten for billig. Merk: 0,26 dot pitch er ikke nok til å få en klar grafikk i 1600x1200... Lenke til kommentar
anicet Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei Har hatt den LG i 4 måneder nå , det er ikke noe å si galt om skjermen men i det siste har den begynt å skifte farger av seg sjøl , gaske irriterende , mitt råd er at du kjøper den sony g420 siden du får den til gi bort pris likevel.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Ingen som har erfaringer med Sony E430 eller LG 915+ da? anicet, jeg får ikke Sony G420 til gi-bort-pris nei :sad:. Trudde det helt til jeg fikk vite at det var uten moms. Men jeg må betale ca 3800,- for LG Flatron 915+ eller Sony Trinitron E430. Hvilke av disse to skjermene bør jeg velge? Eventuelt andre skjermer dere _VET_ er gode til under 4000,-! Håper dere gidder å ta dere tid til å svare på innlegget mitt! Takk.. :smile: _________________ Mvh. Simen Bakke ________________________ En stor bra DATA med en stor blå HARDDISK. [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-05 23:14 ] Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har en 915+, syns bildet er knall. Kjører helt fint i 1600x1200 i 85Hz nå. MEN den trenger endel finjustering for å få bildet bra. Må også få tid til å varme seg opp før man stiller den inn. Har masse innstillinger for geometri, konvergens osv. USB-hub, + at hvis du legger inn programmet som følger med kan man stille geometri osv. fra kontrollpanelet for skjerm i Windows. Knappene for OSD er helt faste touchknapper i metall, uvante men veldig behagelige. Det går an å koble til 2 PC'er samtidig som man kan veksle mellom. Men den er TUNG! Ikke akkurat noe man drar med seg på LAN uten trillevogn... Og så varmer den ganske mye. Men det er fint for meg som hever pizzadeigen oppå skjermen... :wink: Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 10:25, asdfteam skrev:Jeg har en 915+, syns bildet er knall. Kjører helt fint i 1600x1200 i 85Hz nå. MEN den trenger endel finjustering for å få bildet bra. Må også få tid til å varme seg opp før man stiller den inn. Har masse innstillinger for geometri, konvergens osv.USB-hub, + at hvis du legger inn programmet som følger med kan man stille geometri osv. fra kontrollpanelet for skjerm i Windows. Knappene for OSD er helt faste touchknapper i metall, uvante men veldig behagelige. Det går an å koble til 2 PC'er samtidig som man kan veksle mellom. Men den er TUNG! Ikke akkurat noe man drar med seg på LAN uten trillevogn... Og så varmer den ganske mye. Men det er fint for meg som hever pizzadeigen oppå skjermen... :wink: Jeg har også denne LG skjermen, og er hjertens enig i alt som ble sakt her. Jeg personlig kjører skjermen i 1280x1025 i 100Hz, og er meget godt fornøyd med billedkvaliteten. Jeg må tilføye at jeg ikke har erfaring med Sony E430, eneste jeg vet er at G420 er knall... men det visste du vel fra før. Lykke til videre. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Hei! Det var veldig bra å høre disse positive erfaringene med LG 915+ skjermen! Tror jeg kommer til å kjøpe meg en slik. Men jeg vil gjerne vite hvordan en Sony 19" E430 er! Ingen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå