Gå til innhold

bra artikkel fra dagbladet angåede pirat kopiering

chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mye sannhet i den artikkelen.

Problemet for MPAA og deres allierte er se hva som er hovedårsaken til piratkopieringen. Og det er holdninger.

Piratkopiering er gratis, det er mer lettvint og det er ganske allment akseptert fenomen blant flere også. Klart det er mer praktisk å laste ned en tv-serie et halvt år før den kommer ti Norge(hvis den i det hele tatt kommer til Norge) og styre når man vil se den, fremfor å sitte klokken 23.30 en torsdagskveld for å få med seg en episode.

Problemet er at teknologiutviklingen har gått Hollywood og co rett forbi, uten at de ta hensyn til det. Istedenfor å motarbeide teknologien så bør de dra nytte av den. Er sikkert mye penger å tjene ;)

Lenke til kommentar

Det går en reklame på kino for tiden som tar seg av piratkopiering, og kan godt være den mest trangsynte reklamen jeg noen sinne har sett. Jeg blir direkte provosert hver gang jeg ser den.

Mulig flere her har sett den... den går noe alá dette;

Begynner med et klipp av en man som stjeler en bil... så kommer teksten

- You wouldn't steal a car, now would you?

Neste klippet er en man som stjeler en veske fra en dame på gaten

- You wouldn't steal a womans handbag, now would you?

Dernest et klipp av en fyr som stjeler noe hjemme til en annen

- You wouldn't steal from someone elses home, now would you?

Og til slutt et klipp av en fyr som går inn på en videokiosk å stjeler en film.

- And you wouldn't steal a movie, now would you?

Og slutter med...

- Internet piracy is just like stealing... and you wouldn't do that, now would you?

Jeg får krampe hver gang jeg ser denne reklamen. Dette er store bedrifter som står bak og som prøver å få folk til å tro at dette er stjeling!!

DET ER IKKE STJELING!

Det er en vesentlig forskjell på det å stjele og det å kopiere! Og dette sier litt om hvor tett i pappen disse bedriftene virkelig er. Jeg tror ikke at de selv ikke vet forskjellen på kopiering og stjeling... jeg irriterer meg bare over at de tror de kommer noen vei med såpass talentløse skildringer.

Det er muligens feil sånn moralsk sett og burde kanskje ikke være lov (jeg synes det burde vært lov) - MEN DET ER DA FOR POKKER IKKE STJELING!

Hvis jeg tar lommeboken til Haltan og stikker av med den, da er det stjeling. Hvis jeg derimot kopierer den, samt alt innholdet, og stikker av med kopien, blir det kopiering.

Knurr, knurr, knurrrr....

*måtte bare få det ut* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...