H4g3N Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har planer om å kjøpe nytt hovedkort CPU og RAM, og skal kjøpe dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&view=detailed. Jeg lurer på, ettersom det står SLI på speccs, om jeg MÅ ha 2 grafikkort, om jeg må kjøpe SLI kort, eller om jeg må kjøpe 2 vanlige PCi expresskort. Er litt n00b på dette, så plz hjelp meg! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Skal du benytte deg av SLi må skjermkortet støtte dette ja. Du trenger bare ett skjermkort, og ikke to for å bruke maskinen. Lenke til kommentar
H4g3N Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 men vil det si at det ikke funker med et vanlig pci-xpress16x kort?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du trenger kun ett skjermkort, men da får du selvfølgelig ikke ytelsefordelen av å ha to. Ett skjermkort på SLI hovedkort fungerer som ett skjermkort på et et hovedkort uten SLI. Du kan f.eks oppgradere med ett likt skjermkort senere for å få økt ytelsen på den ene skjermutgangen der skjermen er tilkoblet. De lærde strides om man kan bruke alle 4 skjermutgangene når begge kortene står i PC'n men SLI-modus er slått av i driveren. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg regner med at du lurer på om du trenger 2 kort for at maskinen i det hele skal fungere? Dette trenger du ikke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Du kan kjøpe ett av alternativene nedenfor: -To PCI-e-skjermkort som støtter SLi (geForce 6600GT, 6800 /-Ultra) -Ett PCI-e-skjermkort som støtter SLi (geForce 6600GT, 6800 /-Ultra) -To PCI-e-skjermkort som ikke støtter SLi -Ett PCI-e-skjermkort som ikke støtter SLi Maskinen vil funke i alle tilfeller, men SLi-funksjonen blir kun tilgjengelig med alternativ 1. Med alternativ 2 har du mulighet til senere å kjøpe et identisk PCI-e-skjermkort og dermed få SLi-funksjonen tilgjengelig. Man må skille mellom uttrykkene SLi og 'to skjermkort'. SLi er en teknologi som samkjører to stk. GPU'er, og derfor nermest dobler ytelsen. 'To skjermkort' i et SLi-HK funker flott, men er kun nyttig i systemer der man bruker mer enn én skjerm, man vil da kunne kjøre én (eller flere) skjerm(er) på hvert grafikkort og dermed få lik ytelse, i Sorround Gaming, på hver skjerm (når man kjører én skjerm på hvert skjermkort) som man ville fått med én skjerm på ett skjermkort. Man kan kjøre med opptil 4 skjermer i et SLi-HK om man skrur av SLi-funksjonen. Endret 21. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Ta en titt her ...................... Edit: Gigabyte's dual GT6600; an alternative to SLI - 3D1 Endret 21. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Og det ingen andre svarte på: JA du kan bruke ett hvilket som helst PCI-E grafikk kort. Men velger du ett 6600 eller 6800 uten SLI støtte, vil du ikke kunne kjøpe ett til senere og få det til å funke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Og det ingen andre svarte på: JA du kan bruke ett hvilket som helst PCI-E grafikk kort. Men velger du ett 6600 eller 6800 uten SLI støtte, vil du ikke kunne kjøpe ett til senere og få det til å funke. Hva vil ikke funke? Du vil fint kunne kjøre med to grefikkort uten SLi-støtte, men de vil da ikke kunne kjøres i SLi-modus (altså at GPU'ene er samkjørt). Hvis du ser i min post lenger opp ser du at jeg har forklart bruken av to kort uten SLi-støtte. Jeg har også skrevet at han kan kjøpe et hvilket som helst kort. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Halve poenget er vel faktisk å utnytte SLi funksjonen Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Halve poenget er vel faktisk å utnytte SLi funksjonen Hva med å kjøpe et kort først så adde på et til ved neste lønning? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du kan f.eks kjøpe ett GF PCIe skjermkort i første omgang for senere å oppgradere med ett til mange som har gjort det Lenke til kommentar
Pukerud Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ta en titt her ...................... Edit: Gigabyte's dual GT6600; an alternative to SLI - 3D1 Kan man kjøpe 2 slike kort å kjøre dem i sli ?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ta en titt her ...................... Edit: Gigabyte's dual GT6600; an alternative to SLI - 3D1 Kan man kjøpe 2 slike kort å kjøre dem i sli ?? Tydeligvis ikke siden de har utnyttet SLI-funksjonen på ett kort allerede. Det er heller ingen SLI-port på det kortet. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ta en titt her ...................... Edit: Gigabyte's dual GT6600; an alternative to SLI - 3D1 Kan man kjøpe 2 slike kort å kjøre dem i sli ?? En gang til: For å kjøre SLI MÅ kortene ha elektriske kontakter for den "broen" som blir satt på MELLOM dem. Lenke til kommentar
H4g3N Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ble til at jeg kjøpte et Gainward GeForce FX 6600GT "goes like hell" med 1.6ns ram! Den vakke så dum? Så kjøper jeg et til når jeg får penger! Money talks... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå