Gå til innhold

A8V trøbbel [fikset!]

enigma

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte for en stund siden ett MSI KT800-noe fra PS Data, og dette funket ikke. Sendte det inn, og fikk et Asus A8V Deluxe tilbake. Nå virker det som, til min store misnøye, at dette heller ikke funker. Jeg har koblet opp alt som det skal være, og har prøvd alt mulig, fra å bytte strømforsyning, RAM, også videre, til å ta ut batteriet for å få fabrikkinnstillingene på BIOSen tilbake (selv om de allerede skulle ha fabrikkinnstillinger, med tanke på at jeg ikke engang har vært i BIOS enda.)

Problemet er at hovedkortet ikke ser ut til å gi ut strøm. Det lille grønne lyset på hovedkortet lyser, Power on lyset på kabinettet lyser, vifter går rundt, og tastatur "lock-ene" blinker til og med èn gang når jeg slår på strømmen. Men skjermen får ikke noe signal, musen "slår seg ikke på", man kan ikke slå av/på noen av "lock-ene" på tastaturet, og så videre. Jeg får en beskjed om at det er CPU-overklokking som gjør at datamaskinen ikke funker som den skal; men man skal fremdeles komme inn i BIOS, om det var det som var problemet. I alle fall følge instruksjonsboken. Det er dessuten umulig at det er ett overklokkingsproblem, siden jeg aldri har overklokket prossessoren. Men, den funker. Jeg har testet både prossessoren, RAMen, harddiskene, og så videre, på et annet hovedkort, og det funker.

Noen forslag til hva jeg kan prøve ? Har veldig lyst å slippe å sende det inn, siden jeg da ikke vil få det tilbake før helt i slutten av desember/starten av januar.

Edit: Oppdatering! Har klart å få datamaskinen til å starte opp nå (byttet til den DIMM_B1 og B2 istedenfor A1 og A2), men når jeg skal laste Windows XP fra harddisken starter maskinen på nytt istedenfor å vise "boot-bildet" (det som spretter opp etter POST, eventuelt etter at man har valgt operativsystem) >.< Har ikke giddet å prøve å reinstallere Windows, fordi jeg vet at det operativsystemet som ligger der skal funke fint.

Editv2: Strømforsyningen min er forreste en Aopen AO350-12APN.

Editv3: Har lest litt rundt, og mekket litt, og har funnet ut at det er ikke strømforsyningen som det er noe galt med ^__^ Når jeg endelig fikk til det med S-ATA driverne under installasjonen av Windows XP (brukte feil drivere >.<) gikk alt som smurt.

Endret av enigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at du har kraftig nok PSU?

Har samme kortet selv, og har ingen problemer. Den skal jo ha Crashfree BIOS også...

Jeg har en ny 350W Asus PSU. Kan for lite strøm få den til å starte på nytt akkurat under lasting av OS ? :o

Ingen problemer ? Hmm. Det startet ikke -i det hele tatt- når jeg hadde RAM-brikkene mine i de første sporene. Hvilken BIOS versjon har du ?

Endret av enigma
Lenke til kommentar
Hmmm, hadde problemer i helgen med å få start på min nye maskin, der var det ram brikkene som forårsaket problemene. Sjekk hvor mange amp de forskjellige spennngene  gir, til et amd64 oppsett bør +12v gi minst 26a.

Er garantert ikke selve RAM-brikkene som lager problemer, for de har jeg testet på en annen datamaskin.

Kan være at den får for lite strøm ja. Skal undersøke hvor mange amper den leverer.

Edit: http://www.aopen.nl/products/power/AO350-12APN.htm <- Dette betyr at den leverer 18A på 12V max ? Oida ^^;

Endret av enigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...