Gå til innhold

MobilTV på SE K700i

@b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å se mobil tv (nrk f.eks.) på SE K700i? Jeg har prøvd, men får ikke koblet meg til medieserver. Har prøvd bl.a. å laste ned WAP profil fra Telenor.

SE k700i støtter vel ikke 3G?

Må ha en mobil som støtter det nettet for å kunne se programmer via WAP.

Vet ikke om det funker med EDGE. Støtter k700i EDGE?

Lenke til kommentar

For å hjelpe deg.

Ja det er mulig....

Du skal bruke internett profilen til dette.

Denne skal også aktiveres i kommunikasjons meny--internett-innst.--internett-profiler--, (her velger du GPRS internett)--tilbake til kommunikasjons meny--innst. for dataflyt-- velg internett konto.

Det skal holde.

Sjekk www.telenormobil.no hvis du ikke har GPRS Internett oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
For å hjelpe deg.

Ja det er mulig....

Du skal bruke internett profilen til dette.

Denne skal også aktiveres i kommunikasjons meny--internett-innst.--internett-profiler--, (her velger du GPRS internett)--tilbake til kommunikasjons meny--innst. for dataflyt-- velg internett konto.

Det skal holde.

Sjekk www.telenormobil.no hvis du ikke har GPRS Internett oppsettet ditt.

Riktig det. Så lenge man kan streame med mobilen kan man det. Men gprs er jo ikke rask nedlastning, men det går hvis man vil.

Lenke til kommentar

K700i støtter selvfølgelig streaming. Til og med K500i støtter dette.

Hvorfor er det selvfølgelig?

Ok, hvis man skal svare seriøst så er jo ingenting en selvfølge. Grunnen til at dette ble sett på som en selvfølge her er vel at K700i har så bra specs at streaming sier seg selv.

Egentlig burde det ikke det siden produsenter utelater endel merkelig saker på alle mobiler, ingen mobil har "alt" liksom. Det kommer en xx-modell som mangler 3 ting, etter 6 mnd kommer en forbedret utgave av xx-modellen som har disse 3 tingene, men mangler fremdeles de 5 andre tingene.

Skal man ha de 5 andre tingene må man opp en prisklasse, og tilomed da oppdager man at den mobilen mangler de 5 andre tingene, som igjen kommer i en oppdatert versjon etter 6 mnd.

Men når de 6 mnd har gått er det kommet så mye nytt på mobilfronten at selv om de 5 tingene++ blir implentert, mangler fremdeles de nye sakene, for da må man opp en ny prisklasse, men bindigstiden går jo ikke ut før om 7 mnd igjen, så da må man vente, men venter man for lenge er skjermen "utdatert" og det har kommet en bedre en som har 1 mrd farger og den skal jeg hvertfall ha, selv om jeg syntes optikken i det 23 mp-kameraet suger fremdeles...og slik fortsetter det...

Lenke til kommentar
Du trenger verken UMTS eller EDGE, men en telefon som støtter streaming. Noe jeg tror K700i ikke gjør (gadd ikke finne ut).

Går fint å se mobiltv over GPRS med f.eks. 3650/6600/7610.

Det var streaming over GPRS jeg tenkte på. Jeg trodde K700i skulle klare det.

^kissa^, det går også på N6610, over GPRS (tregt og hakkete blir det ja).

Lenke til kommentar

Hehe! Detta var jo skikkelig arti :) funker finfint på min k500i. Synes ikke at det hakker så ille heller.. Det kommer jo litt an på hvilken GPRS klasse telefonen bruker også. k5 og k7 bruker klasse 10. t610 bruker en lavere klasse, og wapping på den går merkbart tregere.

Forresten noen som veit om noe annet som kan streames på tlf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...