Gå til innhold

acer 290. er den for dårlig? erfaringer?

thamule

Anbefalte innlegg

Har hatt ei acer 290 inne på reparasjon pga hakking under spilling. Begynner ca. etter 15 min på condition zero når eg kjører på 1024x768. på 800x600 flyter det fint. på battlefield vietnam må eg kjøre på lav kvalitet på 1024x768 for å få det til å flyte. Der begynner det å hakke med en gang.

Produsent har hatt inne maskina, fikk den igjen i går. Dei skulle bytte hk, men utsatte og utsatte datoen. til slutt satte forhandlar press på dei og fikk maskina samme dag som hk'et skulle komme til produsent. (lurer på kolreis dei fekk det til. og da kom maskina klokka 9 om formidagen) skal virkelig ikkje ei maskin me specsa pentium m centrino 1,5 GHz, ATI radeon 9700 64 ddr, 512 ddr minne hakke på cz på 1024x768? det er foresten ikkje cz på steam... drivere er oppdatert og alt..... er det noken med samme maskin som veit litt? eller andre med litt peiling?

Har eg noke å klage på eller er rett og slett maskia for gammel til å drive spilla eg spiller?

edit: noen leifer og sånt

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt med en clean install av maskin?

Jeg har 291lmi, nesten samme maskina som du har, spill bør du kunne kjøre i 1024 oppløsning uten større problem med Acer sine Ati drivere innlagt, på min pc går fair cry/doom/full spectrum warrior/unreal tournament helt fint i 1024.

Har de byttet mainboard og du opplever samme problem vil jeg helle mot å tro at du har et software/driver problem. Ikke alle spill som fungerer godt på lappiser heller, sjekk spill produsentens hjemmeside om det står noe om kompabillitet med radeon 9700..

Lenke til kommentar

hvilket os?

vi har 60 stk TM292LCi på jobben, de funker dårlig med w2k (speedstep kødder)

winxp uten servicepack er heller ikke bra. winxp-sp2 har jeg ikke testet.

alle maskinene har winxp-sp1, de er innstallert uten bruk av recovery-cd (klonet)

de funker godt til kontor/multimedia.

maskinene brukes ikke til spilling så det kan jeg ikke svare på.

ellers kan jeg jo nevne at TM290 serien gikk ut av produksjon veldig fort. :hrm:

Lenke til kommentar
Har de byttet mainboard og du opplever samme problem vil jeg helle mot å tro at du har et software/driver problem.

Kan jo kanskje være kjøling da siden du kjører på samme driverene som eg, og ddet funker fint.. eller skade på hd eller noke....? har forresten 292LMi, når eg såg bedre etter,men specsa er de samme.....

OS er windows xp pro service pack 2 installert, har prøvd både med installasjon fra egen win xp cd og recovery cd'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...