Gå til innhold

6600GT eller 6800GT 128mb?

Cowboystrekk

Anbefalte innlegg

En fordel er jo Nvidia PureVideo funker på 66xx serien det er jo kjekt å ha når Hig Defination slippes i midten av 2005 noen tittler er alerede ute mens flere kommer

Pure Video skal funke på alle kortene i 6xxx serien ikke bare 66xx serien

ville tatt 6800gt kortet jeg :thumbup:

har selv 6800nu @16x1,6 og det funker knall ser på resultatene i tester at det er verdt pengene å spytte i 500 ekstra

Fungerer bedre på 6600serien. Se review av PureVideo her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6800gt er ganske mye bedre enn 6600gt, men om vennen din trenger det er en annen sak.

6600gt: 128bit minnebuss

6800gt: 256bit minnebuss

men siden det er eneste forsjell vil jeg tru de fleste blir fornøyd nok med et 6600gt som Simen1 sier!

begge kortene har 128mb 3gddr ram(hvis jeg ikke tar kjempe feil)

Må bare korrigere deg litt her.

Minnebussen er ikke eneste forskjell.

6600GT har 8 texture pipelines mens 6800GT har 16

Siden han snakker om den rimelige 6800GT til ASUS så har den IKKE! GDDR3 men vanlig DDR ram.

6800GT en til asus er ganske mye kjappere enn 6600GT.

om kortet har ddr eller gddr ram har vel ikke så mye å si...er nok ikke så mye forskjell i ytelsen der.

Lenke til kommentar
Hvis vi snakker om ASUS GF 6800 GT v9999 her så må dere vite at det egentlig bare er en forandret versjon av GF 6800 NU.

Nei. Det er det ikke. GPU'en er et fullblods 6800GT. Det er RAMen som er GDDR istedet for GDDR3. I tillegg er det "bare" halvparten så mye RAM som det bruker å være på 6800GT kort.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
om kortet har ddr eller gddr ram har vel ikke så mye å si...er nok ikke så mye forskjell i ytelsen der.

Alle skjermkort har gddr(x) minne. G'n forteller bare at ddr minnet er for skjermkort (G for graphics). Poenget her er om det er vanlig gddr eller gddr3. Og det har ganske mye å si for ytelsen hvilken av de to delene det er. gdd3 kommer høyere opp i frekvens og dermed er båndbredden høyere. Det er jo grovt sett det eneste som gjør at dette kortet er så billig for en 6800GT kort å være. Se på alle andre toppklassekort, de bruker gddr3 allesammen (x800pro/xt, 6800GT/Ultra).

Jeg ville ha gått for asuskortet istedet for 6600GT. Selv om cpu'n ikke er splitter ny så vil ikke cpu'n være en flaskehals i noen stor grad, spesielt siden han liker å makse grafikkinnstillinger i spill :thumbup:

Lenke til kommentar
joda, men det er fortsatt mye for 2500,-!

Hæ..? Hva mener du med det da? Jeg sier ikke at det er lite med 2500 kr for det kortet.

Uansett, GF6600 GT er mitt valg her. Det koster en god del mindre og yter ikke så mye dårligere enn ASUS-kortet. (Det er bare en litt oppgradert versjon av GF6800 NU og det kan man se i tester feks på hw.no at ikke er mye bedre enn GF6600 GT)

Lenke til kommentar
joda, men det er fortsatt mye for 2500,-!

Hæ..? Hva mener du med det da? Jeg sier ikke at det er lite med 2500 kr for det kortet.

Uansett, GF6600 GT er mitt valg her. Det koster en god del mindre og yter ikke så mye dårligere enn ASUS-kortet. (Det er bare en litt oppgradert versjon av GF6800 NU og det kan man se i tester feks på hw.no at ikke er mye bedre enn GF6600 GT)

Høh??? Hvor har du sett det?

Hvis du kikker litt her så ser du at v9999GT slår 6600GT ganske grundig.

http://www.hardwareluxx.de/cms/artikel.php...&id=73&seite=25

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...