tunefish Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Fikk mine nye komponenter idag. asus p4s533, nw 1.6, 256 ram osv osv... MEN: Etter jeg hadde plugget i alt dom d skulle og satt riktige innstillinger i bios, så ville ikke windows starte! "Inaccessible boot device" står d på bluescreenen.... what's wrong? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Du må kanskje ha en egen driver for harddisk-kontrolleren på hovedkortet. Uansett vil jeg på det sterkeste anbefale å legge inn windows på nytt etter å ha byttet hovedkort, siden det bruker andre chipset enn ditt gamle. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Installer Windows på nytt du. Det er IKKE å anbefale å bruke en gammel Windows installasjon etter at du har byttet så og si hele maskinen. Det kan også hende at ide-kontrolleren på det hovedkortet ikke virker med standard drivere. Da må du legge inn driveren under oppstarten av installasjonen (når det står trykk F5 for å installerer scsi drivere osv (eller.no i den duren)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå