Gå til innhold

Kvinner mer syk enn menn "naturlig" ?

Dotten

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var omvendt. At jenter var mer motstandsdyktige mot sykdom osv. Er det ikke blant annet derfor at de har 2 av ett kromosom? Så de ikke skal få kreft så lett eller noe sånn piss.

Ja, der et jo derfor brystkreft er en av de mest utbrette kreftene..

smart...

Er litt sannhet i det da. Prostatakreft, lungekreft og andre kreftformer er mer vanlig hos menn.

At kvinner har mer brystkreft er jo nesten like naturlig som at menn har mer testikkelkreft ;)

Men man regner med at kreftantallet blandt kvinner vil bli like stort, om ikke forbigå menn. Men det er pga at det nå er flere kvinnelige røykere enn mannlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom over denne artikkelen. Belyser saken litt mer.

Jaha? Sjekk denne linjen:

For det andre er det ikke lett å sammenligne kvinner og menn i samme type arbeid, for de har ikke samme type arbeid.

Ellers ser jeg alvorlige tegn til tallmassasje:

Levekårsundersøkelsen, viser det seg at for enkelte aldersgrupper og enkelte plager går forskjellene faktisk motsatt vei - mennene kommer dårligst ut.

Jovisst, flere menn har f.eks. prostatakreft enn kvinner, håper dette ikke kommer som noe sjokk. Dette er like relevant for totalbildet som farven på taklampen.

Artikkelen er aldeles vill, men det værste er at det er denslags kvalitet på utredninger våre folkevalgte fatter sine beslutninger på. Jeg har sett slikt underlag før. Skremmende.

Lenke til kommentar
Hvis man skal sette det litt på spissen da.. Kvinner er mødre, husmødre, vaskemaskiner, oppvaskmaskiner, husvaskmaskiner, shoppemaskiner, u-name-it-maskiner.. Erre rart noen blir slitne?

La oss snu det den andre veien:

Menn er fedre, forsørgere, sjåfører, golfspillere og shoppemaskinens følgesvenn (noe som er mye mer slitsomt enn shoppemaskinen aner)

Lenke til kommentar
dotten: Du skriver som om det er en motsetning mellom kvinner og menn, det er det ikke.

Følger ikke deg helt med hva du mener med "motsetninger".

Lyst til å utdype?

Det jeg mener er at du fremstiller kvinner og menn som konkurenter, som to grupper med motsigende interesser.

Lenke til kommentar
dotten: Du skriver som om det er en motsetning mellom kvinner og menn, det er det ikke.

Følger ikke deg helt med hva du mener med "motsetninger".

Lyst til å utdype?

Det jeg mener er at du fremstiller kvinner og menn som konkurenter, som to grupper med motsigende interesser.

Du har nok misforstått litt, så vær litt forsiktig med å nærmest "legge ord i munnen på meg".

Jeg etterlyser bare en diskusjon om hvorvidt det er helt akseptabelt at kvinner er mer vekke enn menn og at det skal være normalt. Hvorfor skal vi som samfunn tillate dette og ikke finne de dyereliggende årsakene. Er det kjønnsrollemønsteret? Fysiske forskjeller? Osv.

Jeg ser ikke helt hvordan du får dette til at jeg fremstiller menn og kvinner som konkurrenter. :roll:

Det er her snakk om å dele arbeidskraften inn i to grupper, menn og kvinner og se på forksjellene. Det vil selvfølgelig bli lett for generalisering o.l, men man kan da ikke være redd for en debatt fordi den reiser en del problemstillinger :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...