Gå til innhold

GeForce4 Ti,ikke no støtte for DirectX9?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv GeForce 4 Ti 4400 og lurer litt på det?

Hvis det har litt støtte så er det vel smart å legge inn DirectX9 beta? Hvis ikke det støtter DirectX9,er det no vits da?

[ Denne Melding var redigert av: Holmgr3N på 2002-06-05 15:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe poeng å legge inn DX9Beta egentlig nehh. Kjedelig hvis det blir krøll, også sitter du der med ustabil maskin helt til DX9 final slippes ut.. Angående DirectX støtte: Jeg kjører masse DX8 applikasjoner på mitt GF2GTS kort, som egentlig bare støtter DX7. GeForce4 "støtter" egentlig ikke DX9. Den kan selvfølgelig kjøre det, men den har ikke de nyeste avlastende funksjonene, som kort som fullt støtter DX9 har.. som for eksempel kommende Matrox Parhelia-512!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 15:16, mFaFa skrev:

Den kan selvfølgelig kjøre det, men den har ikke de nyeste avlastende funksjonene, som kort som fullt støtter DX9 har.. som for eksempel kommende Matrox Parhelia-512!

Matrox kommer til å stige til topps av 3D-pallen, og knuse nVidia når Parhelia-512 kommer...

"I want one of those" :grin:

Men er det noen her som vet spesifikasjoner på neste nVidia kort ???

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 15:16, mFaFa skrev:

Er ikke noe poeng å legge inn DX9Beta egentlig nehh. Kjedelig hvis det blir krøll, også sitter du der med ustabil maskin helt til DX9 final slippes ut.. Angående DirectX støtte: Jeg kjører masse DX8 applikasjoner på mitt GF2GTS kort, som egentlig bare støtter DX7. GeForce4 "støtter" egentlig ikke DX9. Den kan selvfølgelig kjøre det, men den har ikke de nyeste avlastende funksjonene, som kort som fullt støtter DX9 har.. som for eksempel kommende Matrox Parhelia-512!

Fullt ut støtter DX9? Javel, og hvor har du det fra? Etter det jeg har lest om Parhelia, så støtter den ikke DirectX9 fullt ut, kun noen funksjoner. Men, men ...

Nvidia eller Matrox? Venter på ATI´s R300 jeg, det blir dynamitt :grin:

Lenke til kommentar

Som sagt, GeForce 4 har ikke hardwarestøtte for DX9, men man vil likevel kunne kjøre fremtidige spille som krever DX9. Matrox Parhelia 512 vil ikke være et fullkomment DX9 kort, og vil kun støtte noen funksjoner i DX9. Foreløpig er det vel bare nVidia NV30 og ATI R300 som skal støtte DX9 fullt ut.

Lenke til kommentar

Riktignok er det en beta, og jeg har store motforestillinger mot å legg inn betaer når de gjør så store inngrep som DirectX gjør.

Når det er sagt har jeg lest at DX9beta gir "store" ytelsesøkninger hos folk som ikke akkurat har DX9-kort, for å si det slik.

Det var vel snakk om GF3 og GF4-kort, så vidt jeg husker.

Tør du, så prøv det ut. Husk i tilfelle å ta noen benchmarks før og etter installasjonen og poste resultatene her.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...