qtip Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg har webhotell hos Domeneshop.no og de tilbyr ikke .asp..... Jeg benytter Dreamweaver MX 2004 og skal lage noen skjemaer (forms), men har noen spørsmål. Hvor spesifiserer jeg hvordan skjemaet skal sendes som mail (adresser etc.) I Frontpage er det veldig enkelt hvor du kan sette opp alt direkte via properties på form, men jeg finner ikke tilsvarende i DW. Dersom jeg må kjøre et script, er det noen som har et enkelt cgi-script som kan sende mail? Håper på svar... Lenke til kommentar
prøvekanin Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Heisann! Jeg vet at Loomy her på forumet har et php-script som gjør akkurat det du tenker på. Bruker det selv, bare å fylle ut det som trengs der, også laste det opp. Forutsatt støtte for PHP... Og forresten, kod skjemaet istedet for å bruke WYSIWYG . Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Her er post.php eg bruker på http://www.nudeshirt.no, legger ved link slik at du kan se hvordan ting hentes ut. Så er det bare å modifisere dette til ditt bruk... Veldig enkelt! <? // SKAL IKKE FJERNES // Blikk Sentraltrykkeriet AS - Heine Jensvold - [email protected] // PHP skjemabehandling // SKAL IKKE FJERNES //Sette opp e-post $recipient = "[email protected]"; $subject = "Subject"; $message = "Salg Nudeshirt! $Navn bestiller følgende; $Henvendelse Jeg ønsker å bestille: Kampanje: Small: $beggeS stk Medium: $beggeM stk Large: $beggeL stk Retro Motherfucker: Small: $retroS stk Medium: $retroM stk Large: $retroL stk Butterflyman: Small: $butterflyS stk Medium: $butterflyM stk Large: $butterflyL stk Ønsker å motta nyhetsbrev: $news Betalingmåte: $betaling Med vennlig hilsen $navn $adresse $postnummer $poststed E-post: $epost" $from = $_POST['navn']; //Innhold i skjema $navn = $_POST['navn']; $epost = $_POST['epost']; $adresse = $_POST['adresse']; $poststed = $_POST['poststed']; $postnummer = $_POST['postnummer']; $beggeS = $_POST['beggeS']; $beggeM = $_POST['beggeM']; $beggeL = $_POST['beggeL']; $retroS = $_POST['retroS']; $retroM = $_POST['retroM']; $retroL = $_POST['retroL']; $butterfly = $_POST['butterflyS']; $butterfly = $_POST['butterflyM']; $butterfly = $_POST['butterflyL']; $betaling = $_POST['betaling']; $news = $_POST['news']; //Sende skjema som e-post mail($recipient,$subject,$message,$from); //Videresender bruker til hovedside header("location: webside.php") ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå